Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar Információs Műveletek és Elektronikai Hadviselés Tanszék Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben Dr. Ványa László okl. mk. alezredes egyetemi docens Robothadviselés 7.
2
Tartalom a SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer;
a SOFAR pilóta nélküli repülőgép. Robothadviselés 7.
3
A SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer
Rendeltetése: típuskonténerek szállítási feladatainak központi vezérlésen alapuló automatikus végrehajtása előre definiált térben. Az üzemeltetés helyszíne: Állami Egészségügyi Központ, Budapest. Robothadviselés 7.
4
Feladata: kórházi anyag, étel és eszközszállítási feladatok optimális sorrendben való automatikus végrehajtása adatbázisba előre rögzített útvonalakon. Robothadviselés 7.
5
A TRANSCAR irányítási rendszer
ELEMEI: hálózatba integrált központi vezérlő számítógép; WLAN hálózat; intelligens, ember nélküli járműflotta; egyéb csatlakoztatott rendszerelemek, pl. liftek, tűzszakasz ajtók, teherátrakók; Robothadviselés 7.
6
Az LTC2-FTS robottargonca
Navigáció: odometriai helyzet-meghatározóval. Letapogatás: első és hátsó lézerscannerrel. Kommunikáció: 2,4 GHz, b,g WLAN, 100 mW. Automatikus incidenskezelés. Útvonal Fal Töréspontok Teherbírás: 453 kg (1000 lb) Sebesség: 4 km/h Táplálás: 24 V NiCd akkumulátor Lézerscanner Robothadviselés 7.
7
Az irányító számítógép – WIN NT/2000
Robothadviselés 7.
8
Az irányító számítógép – WIN NT/2000
Robothadviselés 7.
9
A SOFAR pilóta nélküli repülőgép
Tenderkiírás: szeptember Főbb követelmények: legyen képes a földfelszín felett m (tengerszint felett legalább 4000 m) magasságban, min. 90 perc időtartamban előre beprogramozott útvonalon repülve optikai (elektrooptikai) vagy passzív infra felderítésre; a rendszer rendelkezzen "vészleszállító" üzemmóddal, amikor a pilóta nélküli repülőeszköz azonnal leszáll, valamint "azonnali hazatérés" üzemmóddal; a repülőeszköz legyen alkalmas kézből vagy katapulttal (rövid felszállópályáról) történő indításra és rendelkezzen az automatikus leszállás képességgel; a repülés előtti előkészítés és az újrabevetés 2 fős személyzettel ne haladja meg a 20 percet; a tervező-irányító munkahelyen legyen látható a pilóta nélküli repülőeszköz (térkép alapú) aktuális helyzete, a fedélzetről lesugárzott videojel, a tervezett további útvonal (a töréspontokkal), a tervezett visszatérési pont (leszállóhely), valamint a fontosabb repülési, üzemeltetési paraméterek. Pályázók: - a lengyel WB Electronics, a SOFAR mini UAV-val; - az izraeli Elbit a SKYLARK-al, és - a szintén izraeli IAI. Előszerződés: decemberében a WB Electronics-al. Robothadviselés 7.
10
Robothadviselés 7.
11
A SOFAR rendszer felépítése
Robothadviselés 7.
12
A főbb egységek: WB LINK adó-vevő A megfigyelő munkahely A repülőgép
MV-300 adó-vevő Központi szerver Belső kommunikációs egységek A repülésirányító számítógép Aggregátor + áramellátó rsz. Robothadviselés 7.
13
Az irányító munkahely képernyőképe
Robothadviselés 7.
14
Köszönöm a figyelmet! Robothadviselés 7.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.