Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben"— Előadás másolata:

1 Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar Információs Műveletek és Elektronikai Hadviselés Tanszék Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben Dr. Ványa László okl. mk. alezredes egyetemi docens Robothadviselés 7.

2 Tartalom a SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer;
a SOFAR pilóta nélküli repülőgép. Robothadviselés 7.

3 A SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer
Rendeltetése: típuskonténerek szállítási feladatainak központi vezérlésen alapuló automatikus végrehajtása előre definiált térben. Az üzemeltetés helyszíne: Állami Egészségügyi Központ, Budapest. Robothadviselés 7.

4 Feladata: kórházi anyag, étel és eszközszállítási feladatok optimális sorrendben való automatikus végrehajtása adatbázisba előre rögzített útvonalakon. Robothadviselés 7.

5 A TRANSCAR irányítási rendszer
ELEMEI: hálózatba integrált központi vezérlő számítógép; WLAN hálózat; intelligens, ember nélküli járműflotta; egyéb csatlakoztatott rendszerelemek, pl. liftek, tűzszakasz ajtók, teherátrakók; Robothadviselés 7.

6 Az LTC2-FTS robottargonca
Navigáció: odometriai helyzet-meghatározóval. Letapogatás: első és hátsó lézerscannerrel. Kommunikáció: 2,4 GHz, b,g WLAN, 100 mW. Automatikus incidenskezelés. Útvonal Fal Töréspontok Teherbírás: 453 kg (1000 lb) Sebesség: 4 km/h Táplálás: 24 V NiCd akkumulátor Lézerscanner Robothadviselés 7.

7 Az irányító számítógép – WIN NT/2000
Robothadviselés 7.

8 Az irányító számítógép – WIN NT/2000
Robothadviselés 7.

9 A SOFAR pilóta nélküli repülőgép
Tenderkiírás: szeptember Főbb követelmények: legyen képes a földfelszín felett m (tengerszint felett legalább 4000 m) magasságban, min. 90 perc időtartamban előre beprogramozott útvonalon repülve optikai (elektrooptikai) vagy passzív infra felderítésre; a rendszer rendelkezzen "vészleszállító" üzemmóddal, amikor a pilóta nélküli repülőeszköz azonnal leszáll, valamint "azonnali hazatérés" üzemmóddal; a repülőeszköz legyen alkalmas kézből vagy katapulttal (rövid felszállópályáról) történő indításra és rendelkezzen az automatikus leszállás képességgel; a repülés előtti előkészítés és az újrabevetés 2 fős személyzettel ne haladja meg a 20 percet; a tervező-irányító munkahelyen legyen látható a pilóta nélküli repülőeszköz (térkép alapú) aktuális helyzete, a fedélzetről lesugárzott videojel, a tervezett további útvonal (a töréspontokkal), a tervezett visszatérési pont (leszállóhely), valamint a fontosabb repülési, üzemeltetési paraméterek. Pályázók: - a lengyel WB Electronics, a SOFAR mini UAV-val; - az izraeli Elbit a SKYLARK-al, és - a szintén izraeli IAI. Előszerződés: decemberében a WB Electronics-al. Robothadviselés 7.

10 Robothadviselés 7.

11 A SOFAR rendszer felépítése
Robothadviselés 7.

12 A főbb egységek: WB LINK adó-vevő A megfigyelő munkahely A repülőgép
MV-300 adó-vevő Központi szerver Belső kommunikációs egységek A repülésirányító számítógép Aggregátor + áramellátó rsz. Robothadviselés 7.

13 Az irányító munkahely képernyőképe
Robothadviselés 7.

14 Köszönöm a figyelmet! Robothadviselés 7.


Letölteni ppt "Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések