Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hálózatolás? Akkor htk01! A konnektivista tanulásról
„Amikor az egész több, mint a részek összessége” Gödöllő 2010 Katona Zsuzsanna BGF PSZK
2
Miért htk01? Elindítója és katalizátora Kulcsár Zsolt (kulcsi) és Palócz István (pp) Alapja: amerikai példa Downes és Siemens konnektivizmusról szóló képzése (cck08). Ütemterv: heti ill. napi bontásban Az IKT alkalmazása a házi feladatokban A résztvevők aktivitásának mérése Állandó kapcsolattartás egymással és a résztvevőkkel – valós időben és az Interneten bármikor Kitekintés a jövőre
3
A kurzus jellege Résztvevők: 200 fő, aktív 30-40 fő
Oktatási szakemberek, intézményi dolgozók, diákok, könyvtárosok, szervezők, tanárok, számítástechnikai szakemberek Ki milyen elvárásokkal indul a tanfolyamnak? Bemutatkozások: profil, elérhetőség Ki hogyan alkalmazza a közösségi, megosztó portálokat? 3
4
A kurzus célja: „…hogy a konnektivizmus névvel fémjelezett tanuláselméletet ismertté tegye Magyarországon.” „A htk01 hat héten át tartó kurzus, mely a hálózatelméletek oktatásban és tanulásban való alkalmazásáról kínál egy egységes keretet. Arra keressük a választ, hogy miként valósítható meg a digitalizált világunkban az a tanulóközpontú szemlélet , melyet Carl Rogers, George Siemens és Stephen Downes nevei fémjeleznek. A kurzus abban nyújt segítséget nekem és neked, amennyiben részt veszel benne, hogy mind technológiailag, mind módszertanilag megértsük és használjuk a konnektivizmus eszköztárát.” ( Kulcsár Zsolt )
5
A kurzus tematikája http://osztalyterem.hu/htk01
1. Mi a konnektivizmus? 2. Hálózati tudásépítés 3. Hálózatok tulajdonságai 4. Netokrácia 5. Az inspirátor 6. A konnektivizmus jövője
6
Feladat: Az Internetes információs eszközök aktivizálása
RRS olvasó: könnyebb áttekinthetőség Szakmai blog: inspirál Twitter: gyors interakció Diigo: hivatkozásmegosztás Delicious:megosztás, könyvjelzőzés Facebook, LinkedIn: profil, megosztás Choosing from a wide range of courses offered by the Budapest Business School, our students may acquire a broad spectrum of theoretical knowledge and practical skills that will enable them to work for businesses or public organisations. They will learn everything that is necessary to embark on a successful career, maintaining high ethical standards, looking for innovative solutions, and demonstrating good communication skills in both native and foreign languages. Budapest Business School is your path to success. 6
7
Amire oda kellett figyelni
Webináriumok (heti szinten) Házi feladatok (két példa) Reflexiók (napi szinten) Blogbejegyzések (napi/heti szinten) Témaböngészők (kapcsolódó gondolatok) Irodalom
8
Időn és téren át…
9
Szervezési példa: Google naptár
Mi Ollé János - online beszélgetés Mikor sze 10:00 – sze 11:00 Létrehozta: a következő nevében: htk01
10
További feladatok: Fogalomtérkép készítése (Pl. Cmap)
Az értelmes és ismétléses tanulás közötti különbség Jegyzetelés „A fogalomtérképek karakterisztikái: fogalmak és mondatok kapcsolatáról, hierarchikus kapcsolatokról, a kereszthivatkozásokról.” Gondolattérkép vs fogalomtérkép
11
Az én fogalomtérképem
12
E. De Bono: Tanítsd meg önmagad gondolkodni!
Érezhetően sokat fektettek be a tutoraink..... Folyamatában érdekes volt, mindig új volt a téma, de mégis kapcsolódtak egymáshoz a dolgok. Olykor vegyes érzéseim támadtak, mert nem mindig mentek jól a dolgok, az időm se volt elég. Mivel az ember nem föltétlen tudja magát napra készen tartani, ha nem muszáj, jó lenne egy laza keretet fenntartani.. Sok forrás, sok eredeti gondolat,. amelyek - gondolom, a jövőben is gondolat ébresztők maradnak és hasznosíthatóak lesznek.
13
Következtetések Költséghatékony Anyagfeltöltés: sokoldalú
Személyes kapcsolat Konzultáció „Végtelen” források
14
Oklevelem The Budapest Business School was founded in January 2000, when three formerly independent colleges, the • College of Commerce, Catering and Tourism, • College of International Management and Business Studies, and • College of Finance and Accountancy (CFA) merged to form a leading business school in Budapest. With about students, BBS has become one of the largest institutes of higher education in Hungary. 14
15
Kapcsolódó irodalom Csermely Péter: A rejtett hálózatok ereje
George Siemens: Connectivism. A learning theory for the digital age. (Konnektivizmus: egy tanuláselmélet a digitális korszak számára) Dr. Bessenyei István: Tanulás és tanítás az információs-társadalomban Duchon Jenő: Valódi tanulás a virtuális világban Kulcsár Zsolt: A hálózat alapú tanulás Palócz István: Önoktatás Nyíri Kristóf: Bevezetés. Az információs társadalomtól a tudásközösségekig Kulcsár Zsolt: Az integratív e-learning felé lásd még:
16
Barabási Albert László: Behálózva L. Friedman: És mégis lapos a Föld
További irodalom Barabási Albert László: Behálózva L. Friedman: És mégis lapos a Föld Daniel H. Pink: A megújult elme E. de Bono: Tanítsd meg önmagad gondolkodni! James Surowiecki: A tömegek bölcsessége Ken Wilber: Integrálszemlélet Bard-Söderquist: Netocracy – The New Power Elite and Life after capitalism Joseph D. Novak & Alberto J. Cañas: The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.