Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsanett Kelemenné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
„V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
2
Mi is az a „V0”? Az M0 autópályához hasonló elveken alapú Budapestet elkerülő vasúti folyosó Kétvágányú, villamosított pálya 160 km/h tervezési sebesség Kizárólag teherszállító vonatok
3
Mikor merült fel? 1930-as évek: Vasúti körgyűrű építésének terve (Dunaföldvár-Solt) 1951. ÉK-i elkerülő szakasz Galgamácsa-Vácrátót között 1968. évi Közlekedési koncepcióban szerepelt 2010. felmerült a körgyűrű megépítése 2013. február 27. döntöttek a megépítéséről 2013. április 4. szándéknyilatkozat aláírása
4
Magyar vasúthálózat jelenlegi állapota
Sok helyen elavult, lassújelek Budapest központú hálózat „Vízfej jelleg” Duna-hidak: Északi vasúti híd Déli összekötő vasúti híd Bajai-híd
5
Rendező-pályaudvarok
ferencvárosi rendező pu. soproni rendező pu. záhonyi rendező pu.
6
Teherszállítási irányok
7
Átlagos napi vonatforgalom
Ütemes menetrend kevés menetrendi hely Déli összekötő hídon összesen: 94+82=176 vonat/nap Óránként és irányonként 4, naponta 192 tehervonat számára van kapacitás
8
Átjutási sebesség, átjutási idő
átlagosan 44,45 km/h az országban „V0” meglétével 53 km/h-ra növekedne Átjutási idő: átlagosan 9 óra az országban (a határállomásokon 1 ¾ h) V0” meglétével 7,5 órára csökkenne
9
Mik lehetnek a célok? Hazai célok: EU célja:
Teherszállítás sebességének emelése Budapest zajszennyezettségének csökkentése Előfeltétele a S-bahn kialakításának EU célja: A vasúti ágazat újjáélesztése Környezetkímélőbb közlekedési mód Kombinált árufuvarozás 2041-re a transzeurópai korridorok teherforgalma kétszereződik
10
Változatok kialakítása
11
I. változat
12
II. változat
13
III. változat
14
IV. változat
15
V. változat
16
VI. változat „Do minimum”
17
Problémák, Értékelés, Összehasonlítás
18
IV-V változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton
Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Nem tehermentesíti az elővárosi vonalakat Személyforgalommal nem számol Kisajátítás
19
I-III változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton
Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Budapestet elkerülő viszonylatok Jobb regionális kapcsolatok Nagyobb hossz, nagyobb összköltség Hosszabb menetidő Zavarérzékenység
20
Alternatív megoldások
Adminisztratív megoldások (77. sz. vonal) Nagysugarú kitérők a csomópontokban 3. vágány a déli összekötő hídon+külön szintű keresztezések Kelenföldön és Ferencváros 3. vágány az elővárosi vonalakon Alagút Budapest Kelenföld-Nyugati pu. viszonylatban
21
Felhasznált irodalom http://hu.wikipedia.org/wiki/V0_vas%C3%BAtvonal
hervonatoknak_a_magyar_vasuti_teherszallitas_rossz_vers enykepessegenek_javitasa_1_res content&view=article &id=145:amirl-a-vasut-szakertk- dunaujvaros-hatranyara-megfeledkeztek
22
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.