Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
2
Kistérség turisztikai jellemzői
Somló hegy, Marcal-mente és Nyugat-Bakony tájegységek 39 település alkotja 2 város: Ajka, Devecser többnyire elöregedő, apró falvak
4
Turisztikai adottságok
Sok turisztikai vonzerő, de elszórtan, elszigetelten Kistelepüléseken max. 2-3 látnivaló Szálláshely csak néhány faluban (több szálláshely a főbb turisztikai vonzerők helyszínén pl. Somló, Magyarpolány) Turisztikai vonzerők ismertsége, kihasználtsága alacsony (kismértékű marketing)
5
Falusi turizmus Vonzerői: Természet közelsége, természetesség
Megőrzött hagyományok, örökség Kiemelkedő jelentőségű a falusi vendégszeretet, a családiasság Megjelenési formái programkínálat alapján: 1. Ökoturizmus: a természet megismerése, főleg a védett természeti értékek bemutatása
6
Falusi turizmus 2. Kulturális turizmus: a falu, a vidék tárgyiasult és nem tárgyiasult értékei (hagyományos építészet, kézművesség, népzene, néptánc, népmese, valamint jeles ünnepek, szakrális hagyományok)
8
Falusi turizmus 3. Agroturizmus: a mezőgazdasággal foglalkozó vidéki népesség e tevékenységének bemutatása (szőlőfeldolgozás, bortermelés), illetve tájjellegű alapanyagok és ízek felhasználása a vendéglátásban (helyi termék)
10
Falusi turizmus 4. Aktív turizmus: sport, túrázás, kerékpározás, lovas turizmus, vadászat, horgászat
11
Turista igényei Szállás, programok
Program helyett egyre inkább élmény kell - közös ételkészítés (bográcsozás, kenyérsütés, lekvárfőzés, sajtkészítés) - lovaskocsikázás, állatsimogatás, népi játékok, fegyverek Előtérbe helyeződnek a kihívások (kalandparkok)- nem igazi falusi turizmus
12
Turista igényei
13
Turista igényei Fontos a csend, nyugalom, természetközelség (falu)
Kikapcsolódás a mindennapi munkából, rohanásból Vendégszeretet jelentősége (vendéggel foglalkozni kell)
14
Jövőkép Cél: Somló hírnevét, adottságait kihasználni (aktív-és borturizmus) Többi turisztikai vonzerőt és szolgáltatást ehhez kapcsolni
15
Jövőkép Kistérségi falusi turizmus meghatározó lehetne:
Turisztikai vonzerők megléte Elszigeteltség leküzdésére: együttműködés Turisztikai szolgáltatók (szállásadók, vendéglátók, borosgazdák, program-szolgáltatók) közös és összehangolt tevékenysége
16
Együttműködés Kistérségi összefogás nagy jelentőségű → a környékbeli falvak vonzerőinek szervezett hasznosítása: meg tudja tartani szálláshelyén a vendéget (nem költözik, hanem kirándul) Cél: kistérségi programcsomagok kidolgozása
17
Marketing Turisztikai szolgáltatók közös marketingje:
- Olcsóbb és több megjelenés a piacon (közös kiadványok, közös weboldalak) Jobb figyelemfelkeltési lehetőség (a kistérségre jobban figyelnek) Nagyobb ismertséget eredményez minden szolgáltatónak
18
Marketing Egységes kistérségi arculat Rövid, tömör jelmondat
Egyértelmű és találó mottó (Romantisches Franken, Weinparadies, Family village) Egyszerű, egyedi logó Térségre jellemző szóróanyagok pl. kis borosüveg, tüskevári kis kerámiatárgy Kistérségi kiadványok és honlap
19
Jövőkép Együttműködés, összefogás koordinálója:
Kistérségi turisztikai információs pont vagy iroda Szerveződési formája: - Tourinform Iroda - TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) - turisztikai szervezet keretein belül
20
Turisztikai pont/ iroda
Feladatai: - turisztikai attrakciók, turisztikai szolgáltatók kapcsolatépítése - marketing lehetőségek kiaknázása (cél: turisztikai szereplők marketingköltségeinek csökkentése) - kistérségi programszervezés, programcsomagok kidolgozása - turisták tájékoztatása
21
Turisztikai pont/ iroda
Probléma: Működtetés (finanszírozás) Önkormányzatok ill. turisztikai szolgáltatók vállalják-e? TDM (helyi kezdeményezés sikertelen) Turisztikai szervezet Támogatásokból (Foglalkoztatási Paktum)
22
Háziné Cziráky Erika Köszönöm a figyelmet!
Falusi Turizmus Veszprém Megyei Egyesülete elnöke 06/30/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.