Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGizella Vassné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
2
A Pannon TISZK Nonprofit Kft küldetése az Európai Unió állásfoglalását alapul véve: „…A VILÁG LEGDINAMIKUSABB ÉS LEGVERSENYKÉPESEBB TUDÁSALAPÚ GAZDASÁGA LEGYEN, MELY A TÖBB ÉS JOBB MUNKAHELY TEREMTÉSÉVEL, NAGYOBB TÁRSADALMI KOHÉZIÓVAL ÉS A KÖRNYEZET IRÁNTI TISZTELETTEL PÁROSULÓ FENNTARTHATÓ NÖVEKEDÉSRE KÉPES…”
3
A Pannon TISZK Nonprofit Kft Célja A GAZDASÁGHOZ KÖZELI, A MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKET RUGALMASAN KÖVETNI TUDÓ, ISKOLAI RENDSZERŰ ÉS ISKOLARENDSZEREN KÍVÜLI SZAKKÉPZÉS ALKALMAZÁSÁN KERESZTÜL, A SZAKKÉPZÉSHEZ SZÜKSÉGES KORSZERŰ INFRASTRUKTÚRÁVAL MEGTEREMTENI A MŰKÖDÉSI KÖRÉN BELÜL A LAKOSSÁG SZÁMÁRA AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁS FELTÉTELEIT.
4
A Pannon TISZK Nonprofit Kft Feladata A rendszer alapja a 2007.06.25.-én módosított Szakképzési, felnőttképzési, közoktatási törvény A törvény rendelkezik a szakképzési hozzájárulásokkal kapcsolatos döntési kompetenciáról A törvény célja: Szakképzés irányításának átalakítása Szakképzési közszolgáltatás hatékony átszervezése Szakképzések tartalmának, módszertanának és tartalmi szabályozásának megújítása
5
A Pannon TISZK Nonprofit Kft Feladata A törvény várható eredménye: Regionalitás erősödése, azaz döntési kompetenciák delegálása régió szintre Fontos szükséges bemeneti információ: A képzési elvárások szakmánkénti bontásban—ezek után indulhat meg a szervezés. Megoldás: Modulrendszerű kompetenciaalapú oktatás, melyben: A modulrendszer = oktatási stratégia, és a tananyag követelményrendszer szerinti átstrukturálása.
6
A Pannon TISZK Nonprofit Kft Feladata A Kompetenciaalapú oktatás jellemzői : A követelmény és a tananyag elérendő kompetenciaként jelenik meg Az oktatási folyamat középpontjában nem az ismeretátadás, hanem a kompetenciák fejlesztése áll
7
A Kompetenciaalapú oktatási folyamat célja A munkafolyamatok elvégzéséhez (feladatprofil) a szükséges kompetenciák ( ismeret, készség, attitűd) kialakítása (tulajdonságprofil). Feladatprofil Tulajdonságprofil Ismeret Készség Attitűd Tananyag alapelem Tananyagegység
8
A kompetenciát mérő, modulrendszerű vizsga szerkezete Részei: Vizsgarész Vizsgafeladat Vizsgatevékenység Vizsgázóval szemben támasztott követelmény: A vizsgára bocsátáshoz a vizsgafeladatokhoz tartozó követelményeknek kell megfelelnie. Lehetőség: Részmodul-teljesítés Eredmény: Van lehetőség részmodul-vizsgával a rendszerből kilépni, van lehetőség később a hiányzó modulvizsga pótlására Szóbeli Írásbeli Gyakorlati Interaktív
9
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata A résztvevő szakképző intézmények aktív bevonása: Az intézmények aktív bevonása a fejlesztésekbe a fejlesztési munkacsoportok megalakítása és munkája által történik: a TISZK menedzsment belső pályázatot fog kiírni a fejlesztésekben való közvetlen részvételre az iskolák pedagógusainak és a külső képzőhelyek szakoktatóinak a kiemelt szakmacsoportokban a TIOP pályázat előkészítése kapcsán: ●építészet ●vendéglátás-idegenforgalom ●közlekedés.
10
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata
11
Szakképzési fejlesztési stratégia kidogozása: Közös felnőttképzési rendszer kiépítése és az éves képzési tervek összehangolása az intézményekkel a pályakezdőket fogadó cégek technológiai elvárásai figyelembevételével. Az átjárhatóság megteremtése a középfokú és felsőfokú oktatás között, hogy mindkettő számára előnyöket biztosítson. A középfokú oktatás számára minőségi többletet, presztizst, a felsőfokú oktatásnál pedig enyhítse a létszámnövekedés által okozott feszültségeket. Pedagógus helyettesítési rendszer kidolgozása Tantárgy-felosztás és órarend készítése A beiskolázandó szakmák számának és a szakmánkénti létszám számának és arányának meghatározása Modultérkép készítése
12
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Szakképzési fejlesztési stratégia kidogozása: Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása térségi lehetőségek figyelembe vételével az egyetemi szintig. A szakképzésnek egészére nézve előnyöket kínál az akkreditációs kötelezettséggel, mert általánossá teszi a minőségügyi gondolkodást Rugalmas képzési formák: e-learning, konzultációs oktatás
13
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Szakképzési fejlesztési stratégia kidogozása: Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása térségi lehetőségek figyelembe vételével az egyetemi szintig. A szakképzésnek egészére nézve előnyöket kínál az akkreditációs kötelezettséggel, mert általánossá teszi a minőségügyi gondolkodást Rugalmas képzési formák: e-learning, konzultációs oktatás
14
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Szakképzési fejlesztési stratégia kidogozása: Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása térségi lehetőségek figyelembe vételével az egyetemi szintig. A szakképzésnek egészére nézve előnyöket kínál az akkreditációs kötelezettséggel, mert általánossá teszi a minőségügyi gondolkodást Rugalmas képzési formák: e-learning, konzultációs oktatás
15
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Marketingtevékenység Folyamatos tájékoztató és népszerűsítő programok a nyilvánosság biztosításával Az intézményekkel közös térségi szintű kommunikáció a képzési rendszer valamennyi érintettjének bevonásával.
16
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Marketingtevékenység Folyamatos tájékoztató és népszerűsítő programok a nyilvánosság biztosításával Az intézményekkel közös térségi szintű kommunikáció a képzési rendszer valamennyi érintettjének bevonásával.
17
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata A piaci igények feltárása A helyi gazdaság igényeinek részletes feltárása érdekében kérdőíves kutatások végzése a helyi vállalatok, vállalkozások számára.
18
A Pannon TISZK Nonprofit Kft feladata Vállalatok, vállalkozások szerepe a TISZK-ben Vállalati képzési helyszínt felajánlása esetén a Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft - megfelelő jogi személy létrehozásával – részt tud vállalni a képzőhelyként való üzemeltetésben. Amennyiben a vállalatok vállalják, hogy bizonyos számú tanulót vállalati gyakorlatra fogadnak saját vagy üzemközi tanműhely keretében, a TISZK a vállalattal közösen jogosult az üzemközi tanműhely szervezésére, a tanulószerződés kötésére. Ez a gyakorlati képzést szervező cég közvetíti ki a tanulókat a vállalati képzőhelyekre. A vállalat bizonyos számú tanulót, gyakorlóhelyet biztosít számukra (évenként állapítja meg, hogy hány tanulót igényel, milyen szakmacsoportokat érintve ezzel). A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft kiajánlja a tanműhelyek nem kihasznált üzemidejét
19
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.