Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGréta Dobosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Tények és számok Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Brüll Edit BMK
2
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
Állítások: A közművelődési intézmények kultúraközvetítő intézményként nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a felnőttképzésben, részt vállalnak az ismeretek bővítésében, a készségek, lcskompetenciák fejlesztésében, a változó környezethez történő alkalmazkodás megkönnyítésében, az életminőség javításában. A közművelődési intézmények társadalmi szerepe, küldetése és a felnőttképzés funkciói között szoros összhang van. A közművelődési intézmények rendelkeznek azokkal az alapvető humán és infrastrukturális feltételekkel, amelyek a felnőttképzési szolgáltatások nyújtásához szükségesek. A közművelődési intézmények lehetőségeikhez képest kisebb szerepet vállalnak a felnőttképzésben, az előbbre lépéshez nagyobb tudatosságra, szemléletváltozásra és a kapcsolatrendszer szélesítésére van szükség.
3
Nyilvántartásba vett és akkreditált
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Nyilvántartásba vett és akkreditált felnőttképzési intézmények január Nyilvántartásba vett felnőttképzési intézmény Akkreditált felnőttképzési intézmény Összesen 5 200 1 293 ebből budapesti székhelyű 2 230 339 budapesti közművelődési intézmény/szervezet 24 10
4
Akkreditált felnőttképzési programok
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Akkreditált felnőttképzési programok Akkreditált felnőttképzési programok összesen 2 254 Összesenből más törvény alapján akkreditált program 971 Összesenből budapesti szervezet által akkreditált program 815 Budapesti szervezet által akkreditált programból közművelődési szervezet által akkreditált 39
5
Közművelődési szakalkalmazotti munkakörben
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben Közművelődési szakalkalmazotti munkakörben dolgozók Budapesten 2005. (teljes munkaidőben foglalkoztatottak) Közalkalmazott/MT Szakirányú felsőfokú végzettséggel 348/102 Nem szakirányú felsőfokú diplomával + felsőfokú munkaköri szakvizsgával 27/8 Egyéb felsőfokú végzettséggel 59/29 Középfokú szakirányú végzettséggel 46/38 Egyéb végzettséggel 39/14 Közművelődési szakalkalmazott munkakörben dolgozók összesen 518/191
6
A közművelődési intézmények felnőttképzési arculata
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben A közművelődési intézmények felnőttképzési arculata Az ismeretterjesztés-ismeretszerzés alkalmai tudományos ismeretterjesztő előadások szabadegyetem, nyári egyetem konferenciák – tanácskozások b) Tanfolyamok c) Szakmai képzések d) Befogadott képzések
7
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
8
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
9
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
10
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
11
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
12
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
13
Felnőttképzés és -oktatás a budapesti közművelődési intézményekben
Tennivalók Gondolkodni, megegyezni, képviselni Közművelődés vs. felnőttképzés (teljes káosz szakmán belül és kívül!) regisztráció, akkreditáció, adatszolgáltatás Statisztikai adatszolgáltatások összehangolása A markánsabb szerepvállalás humán feltételei és tartalmi keretei Saját és önálló képzési profil legfontosabb célcsoportok meghatározása adekvát feladatok (a nekünk való értük való!) itt és most kínálat Kapcsolatépítés, partnerség A felnőttképzési szakértelem gyarapítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.