Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A magyar repülőipar legújabb eredményei
Hideg Mihály HATP társelnök A magyar repülőipar legújabb eredményei Termékfejlesztés, együttműködés és diverzifikáció
2
1. A XXI. századi Magyar Repülőipar kialakulása
3
Az iparág fejlődésének főbb állomásai
Corvus, Idea-Aircraft, Avana Industries, BHE kft, Dioferr kft., új gépeket mutat be 2009 A HATP Hungarian Aerospace Technology Platform megalakulása 2007 A HAC létrehozása a Hungarian Aviation Industry Foundation által 2006 A Corvus Aircraft kft. bemutatja első kompozit gépét 2005 HAIF megkezdi a beszállítói hálózat létrehozását 2004 Megalakul a HAIF non-profit szervezete 2003 2002 Zöldmezős beruházás: Hungaerotech kft és Flamespray kft 2001 Zöldmezős beruházások LH Technik Budapest és Elektrometall kft 1999 A Halley kft bemutatja első Apollo Fox ultrakönnyű gépét 1999 A GE Engine Services létrehozza zöldmezős beruházását A kezdeti lendületet a zöldmezős beruházások és a sportgép gyártás biztosította… 3
4
A sport és kisrepülőgépek fejlesztése 6 különböző városban folyik…
Apollo Fox ’ Eger Corvus Phantom ‘08 BHX -03 ‘08 - Budapest UL certified in 6 countries 2 seat full composite UL Electric powered UAV Hydropteron ‘09 - Miskolc Diora ‘09 - Dabas Avana Larus ’09 - Tököl 2 seat compos. amphibian 1 seat koaxial helicopter 5 seat full composite turbopr. A sport és kisrepülőgépek fejlesztése 6 különböző városban folyik… 4
5
A jelen… Tervezés/fejlesztés Alkatrészgyártás Sportgép fejlesztés Ejtőernyő gyártás Hőlégballon gyártás Karbantartás/javítás Képzés Consulting Alkatrész eladás Szerszám gyártás Kalibrálás Engineering HR szolgáltatás Átalakítás Marketing Ipari szervezet Az alkatrészgyártó cégek számának növelése érdekében a HAIF elindította az Aerospace Supplier Initiative Program-ot Decemberében. .Többnyire autóipari alkatrészgyártó cégek érdeklődtek a program iránt. Azóta 25 cég jelentkezett a repülőipari diverzifikációs programba. 2007 végén a HAIF és GKM elindította az AS/EN 9100 Repüléstechnikai Minőségme- nedzsment programot 3x10 cég részvételével 90% állami támogatással. 130 szervezet és 2300 fő jelenti a saját termékeket is fejlesztő hazai repülőipart
6
2. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter bemutatása
7
2.1. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter szervezete
A HAIF szervezésében 2006 Márciusában alakult 4 sportgép fejlesztő által: Corvus Aircraft Kft. – UL & LSA repülőgép fejlesztő Halley Kft. – UL repülőgép fejlesztő Composite One Kft. - prototípus és kisgép fejlesztő Hungarocopter Kft. – kis helikopter fejlesztő Társult tagok: Tervezés & Mérnöki szolgáltatások (6) Idea Aircraft Kft. – Sportgép tervezés & prototípus fejlesztés eCon Engineering Kft. – CAE szolgáltatások CAD-Terv Engineering Kft. – CAD&Catia tervezés Delta-Tech Kft. – szerszámok & célgépek tervezése C3D Kft. – CAE szolgáltatások Meshining Engineering Kft. – CAE szolgáltatások
8
2.1. A Magyar Repüléstechnikai Klaszter szervezete – folyt.
Gyors prototípus készítés (2) Varinex Informatikai Rt. Technoplast Kft. Gyártás (9) Hungaerotech Kft. – forgácsolás Dendrit Kft. – forgácsolás Borsodi Műhely Kft. – forgácsolás Avana Industries Kft. – kompozit alkatrészek Produktum Kft. – aluminium szerkezetek Ostorhazi Kft. – speciális bevonatok Elektro-Metall Paks Kft.– kábelkorbácsok Eltec Hungary Kft. – kábelkorbácsok Gravitas 2000 Kft.- forgácsolás Rendszer integráció és tesztelés (1) Naturen Kft. Software fejlesztés (1) Allied-Visions Kft. – szimulátor tréning szoftver
9
2.2. A Klaszter céljai A magyar repülőipar felzárkózásának a felgyorsítása A legjobb alkatrész gyártó cégek diverzifikálása a repülőiparba A repülőipari és a kapcsolódó iparágak hálózatának a kialakítása Új magyar fejlesztésű légi járművek létrehozása a globális piacra Ezen járművek gyártásának szervezése Olyan komplementer képességek kialakítása, mely lehetővé teszi a magyar cégek bekapcsolódását a nagygépes rendszerek fejlesztésébe Méretgazdaságosság és szinergiák elérése hálózatfejlesztés útján a tervezés, fejlesztés, képzés, logisztika, minőségbiztosítás (AS 9100), IT, marketing és jogosítások területén Modern vezetési módszerek bevezetése a KKV szektorba – six sigma, lean manufacturing Nemzetközi kapcsolatok bővítése és fejlesztése Drága külföldi beszállítók kiváltása olcsóbb beszállítókkal A magyar részvétel növelése az EU finanszírozású projectekben A Repüléstechnikai Klaszter az iparág fejlesztésének egyik legfontosabb eszköze
10
2.3. Az MRK főbb jellemzői 100 %-ban magántulajdonú cégek 100 %-ban KKV-k termékfejlesztésre koncentrál fiatal dinamikus, nyelveket beszélő menedzsment erős mérnöki háttér legkorszerűbb szoftverek alkalmazása – Catia, Ansys, Solidworks HAIF, HATP, NFGM, és ITD Hungary támogatását élvezi együttműködés az ARTEMIS-H technológiai platformmal együttműködés a PANAC, MAJÁK, MMK magyar klaszterekkel együttműködés az EACP, European Aerospace Cluster Partnership szervezettel- 29 klaszter 11 országból – 2009-től A megalakult Nemzeti Technológiai Platformokkal további együttműködések várhatók
11
3. A Magyar Űr- és Repüléstechnikai Platform bemutatása
12
3. A Hungarian Aerospace Technology Platform létrehozása
Alapítva: 2007 November Alapítók: 2 Egyetemi tanszék (BUTE, ELTE) 1 Kutatóintézet (KFKI AEKI,) 4 Vállalkozás: Bonn Hungary Kft. SGF Kft. BL Electronics Kft. Slot Consulting Kft. Hungarian Aviation Industry Foundation Tagok száma: 29 A repülő- és űripar fontos húzóiparágként integrálják más high-tech iparágak termékeit
13
3. Hungarian Aerospace Technology Platform – folyt.
Főbb célok: Nemzeti repülő- és űrtechnikai kutatási stratégia kidolgozása Biztosítani a megfelelő iparági szakmai képviseletet Felzárkóztatni a magyar aerospace technológiai szintet az EU szintjére Segíteni az iparági technológiai transzfert Segíteni a legjobb kutató szervezeteket az aerospace iparágba való diverzifikációban Repülés- és űrtechnikai eszközök kifejlesztésének és tesztelésének koordinálása Integrált kutatási projektek kezdeményezése Új K&F kapcsolatok kezdeményezése és kialakítása az EU tagállamokkal, és más régiókkal A repülés- és űrtechnika integrálása gyorsítja gépeink rendszereinek fejlesztését…
14
Az ELTEC-Center lesz a HATP hivatalos központja
4. A közeljövő tervei: Avana Larus, Hydropteron, Corvus Racer tesztelése – 2010 tavasz 2 további Corvus típus fejlesztési projekt indítása – 2010 Diora helikopter 2 személyes változatának a tervezése További 10 KKV bevonása az AS 9100 minőségügyi programba- 2010 ELTEC-Center avatója – 2010 április További vidéki egyetemek bevonása a HATP hálózatba Konzorciumok létrehozása – FP7 és hazai K+F pályázatokhoz Nemzetközi kiállítások – Aero 2010, ILA Berlin 2010, AEROMART 2010 Klaszterközi rendezvények az EACP tagokkal - folyamatos Az ELTEC-Center lesz a HATP hivatalos központja
15
Hivatalos átadás 2010 április – itt fog működni a HATP központja is
16
Társelnök - repüléstechnika
Kapcsolat : Hideg Mihály M.B.A. M.Sc. Társelnök - repüléstechnika Tel: Fax: Mob: Web: 16
17
A Corvus Racer tesztelése befejeződött – első verseny 2010 : Abu Dhabi
18
Az Avana Larus repülési tesztelése – 2010 tavaszán kezdődik
A Hydropteron repülési tesztelése 2009 novemberében kezdődött
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.