Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt."— Előadás másolata:

1 Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.

2 TARTALOM: I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések

3 Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Dolgozói létszám: 982 fő Mérnökségek száma: 14 (15) Géppark (járművek száma): 602 db Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km Kezelt úthálózat hossza: 1316 km Kezelt autópályák hossza: 708,5 km Díjköteles szakaszok hossza: 767,2 km S ZEKSZÁRD L ETENYE S ZEGED S ZÉKESFEHÉRVÁR G YŐR B UDAPEST M ISKOLC N YÍREGYHÁZA D EBRECEN AutópályaAutóútFőút Épülő autópálya AutópályaAutóútFőút

4 1000 km autópályára jutó meghaltak száma I. Az ÁAK zrt. által kezelt úthálózat baleseti helyzetének értékelése

5 10^9 jármű-kilométerre jutó meghaltak száma autópályán a 2006. évben 2008-ban: 5,4 2009-ben: 4,3

6 Forgalomnagyság változása az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán Forgalomnövekedés a hálózaton +0,2% ÁNF [Jármű/nap]

7 Balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán (2008-2010. I-IX. hó) A csapadékos tél miatt ~120 anyagi káros balesettel több történt januárban a korábbi évekhez képest

8 Személyi sérüléses balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán (2008-2010. I-IX. hó)

9 A halálos kimenetelű balesetek okai (2008-2010. I-IX. hó) Gyorsforgalmi útra nem jellemző baleseti okoknál van a legnagyobb növekedés X-XI. hónapban 4 gyalogos elütés 4 gyalogos elütés

10 Relatív baleseti mutató az ÁAK zrt. úthálózatán (1 millió jármű km-re jutó személyi sérüléses balesetszám) - 10,9%

11 II. Forgalombiztonság növelését célzó intézkedések Megbocsátó környezet kialakítása - szilárd akadályok bevédése - energiaelnyelő berendezések telepítése 1. Passzív védelem program 1. Passzív védelem program 2. Fakivágási program 2. Fakivágási program

12 2009. I-IX. hó: 6 halálos, 8 súlyos baleset 2010. I-IX. hó: 5 halálos, 3 súlyos baleset M2 autóút 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása 2x1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása

13 Egyedi forgalombiztonsági intézkedés az M2 autóúton Kettős záróvonal színes elválasztással a 21,9-23,4 km és a 24,1-25,8 km szelvények között - ellentétes irányok hangsúlyosabb elválasztása eredeti állapot új állapot

14 Az M70 autóút problémája

15 Üzemi sávon történt Üzemi sávon történt halálos kimenetelű balesetek csökkentése

16 Láthatóság növelése üzemi sávon munkát végző járművek esetén

17 Teherforgalmi előzési korlátozás kiterjesztése

18 M0 déli szektor forgalombiztonságának növelése

19 - Új jelzések elhelyezése

20 M0 autóút 28 km szelvény forgalombiztonsági intézkedések - Új burkolati jelek felfestése (kettős rázó záróvonal) - Világító prizmák elhelyezése

21 Utoléréses balesetek számának csökkentése

22 Biztonsági öv használat növelése

23 Együttműködés a rendőrséggel sebességmérés - forgalomtereléseknél - section control - mobil mérés üzemi sávos szabálytalanul használók kiszűrése, büntetése baleseti helyszínek gyors felszámolása

24 Forgalombiztonság támogatása elektronikai rendszerekkel Változtatható jelzésképű táblák Változtatható jelzésképű táblák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomfigyelő kamerák Forgalomirányító központ Forgalomirányító központ Parkolás irányítási rendszer Parkolás irányítási rendszer

25 Köszönöm a figyelmet! jakli.zoltan@autopalya.hu


Letölteni ppt "Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések