Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrén Balázsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián
2
Alapinformációk Cél: útinformációs weboldal iránti igény felmérése Küldetés: összegyűjteni és megjeleníteni minden hazai útinfót Módszer: hivatalosan elérhető + közösség által gyűjtött adatok (dugó, traffipax, stb.) Az oldal: regisztrációs kampánnyal 2009. szeptember 22-én indult Eszközök: web + mobil (GPS nem) A prezentációban látható adatok nem reprezentatívak!
3
A regisztrációs kampány statisztikája Vizsgált időszak: 2009. szeptember 22. – 2009. november 15. Látogatások száma: 35 263 (27 146 teljesen egyedi látogató) Regisztráltak száma: 7 899 double opt-in (9 298 single) Konverziós arány: 29.0 % (egyedi látogató / double opt-in regisztráltakra) Forgalmi eloszlás: 35,04% közvetlen, 63,32% hivatkozó, 1,64% keresők
4
Felhasznált és figyelt formátumok Banner: Axel Springer portfólió, teveclub.hu, vendegvaro.hu Szöveges hirdetések: Axel Springer megyei portálok, Google Adwords, E-Target, CTNetwork, Network.hu E-mail: Egyperces (Autós, Érdekes Honlapok), Startutazás (világlátó, startutazás) Cikk: terminal, vg, boon/haon/szon, vg (PR) „Szájreklám”: szóbeli és e-mailes ajánlások útján, social network felületeken
5
Bannerek megjelenése Mozgó flash, adatbekérő mezővel (tervezetten alacsonyabb CT-vel): Statikus gif, sárga színnel manipulálva: Statikus jpg, képpel illusztrálva:
6
Bannerek teljesítménye Standard bannerek Statikus gif 330*247 -> CT: 0,16 %, Konverzió: 28,73 % 728*90 -> CT: 0,04 (célzott női) - 0,13% (hírportálok), Konverzió: 15,15 % 468*120 -> CT: 0,18 % (célzott női), Konverzió: 11,84 % Flash (beírómezős): 330*247 -> CT: 0,07 %, Konverzió: 13,97 % 728*90 -> CT: 0,01-0,07 %, Konverzió: 6,72 % (hírportál) - 9,26% (közösségi) 468*120 -> CT: 0,04 %, Konverzió: 3,85 % Nem standard banner 610*180 (statikus jpg): CT: N.A., Konverzió: 8,33 % - 15,80 % Következtetések: A nem mozgó kreatívok nagyon jól teljesítettek. A flash kreatívnál jónak számít ez a CTR, mivel beírómezős kreatívok voltak.
7
Szöveges hirdetések teljesítménye Szöveges hirdetések Hírportálokon -> CT: N.A., Konverzió: 10-33% Google Adwords: -> CT: 2,92 % (kulcsszó), 0,06 % (tartalmi), Konverzió: 9,43 % E-Target: -> CT: 0,025%, Konverzió: 10,65 % CTNetwork: -> CT:0,048, Konverzió: 4,17 % Következtetések: A PPC rendszerekben az egyhetes időszak és a 10.000 HUF/rendszer túl alacsony érték, emiatt az itt látható eredményekből nem szabad komoly következtetést levonni. A PPC rendszerekben adatok gyűjtésére elég az egy hét, optimalizálásra nem. Autós témában mindhárom PPC rendszernek van létjogosultsága, de figyelni kell rájuk. ROI sorrend: Google Adwords, E-Target, CTNetwork Az alternatív szöveges hirdetési felületekkel is érdemes próbát tenni.
8
Szöveges hirdetések teljesítménye Szöveges hirdetések AB tesztje hírportál felületeken (nem PPC): Traffipax és balesetinfoIngyenes útinformációk Szeretne ingyenesSzeretne traffipax- és útinformációkat kapni?dugójelentéseket kapni? 4 XX Következtetés: Az „A” hirdetés mind CT-ben, mind konverzióban 4-szer jobban teljesített a kulcsszavak címben szerepeltetésének köszönhetően.
9
E-mail felületek teljesítménye E-mail marketing eDM szűrt listára (lightmedia): 47,37 % konverzió –> kismintás (100 alatti reg.) Hirdetés rendszeres tartalmi hírlevélben Startutazás utazási heti hírlevél: 52,81 % konverzió Világlátó utazási heti hírlevél: 44,44 % konverzió -> kismintás (100 alatti reg.) Tartalomként rendszeres tartalmi hírlevélben: Egyperces Autó: 55,81 % konverzió (1 000 fölötti regisztráció!) Egyperces Érdekes Honlapok: 40,83 % (1 000 fölötti regisztráció!) Következtetések: A tartalom típusú hozta a legtöbb regisztrációt. Ezen belül a célzott autós lista és a sztorizgatós stílusú érdekes honlapok hasonlóan kimagasló 5 % fölötti kattintással rendelkeztek. Az e-mail marketing majdnem a legjobb konverzióval teljesítő formátum.
10
Cikkek teljesítménye Cikkek Sajtóanyag stílusú cikk BOON/HAON/SZON: 53,90 % konverzió Terminal.hu: 36,83 % konverzió PR cikk vg.hu: 51,80 % konverzió (-> kismintás) Következtetések: A többi formátumhoz képest alacsony visszafordulási arány (50-60 %), legalacsonyabb a vg.hu PR cikk esetében. A hagyományos (nem PR) cikkek egyenként több százas regisztrációt hoztak. A helyi hírportálok esetében rövid, a terminalos cikk esetében közel kéthetes „élete” volt a cikknek konverziós szempontból.
11
„Szájreklám” teljesítménye Ajánlás útján érkezett látogatók Közvetlenül az oldalra érkezők: 1 125 regisztráció, 10,41 % konverzió E-mail meghívás útján érkezők: 1 009 regisztráció, 61,52 % konverzió (!!!) Közösségi felületek: Alacsony aktivitás (no spam) mellett kismintás eredmények születtek. Következtetések: A közvetlenül az oldalra érkezők közül átlagosan minden tizedik regisztrált. Az ismerős ajánlása útján érkezők közül viszont több mint a beérkezők fele! Ha ROI-t kellene számolni az egyes felületekre vonatkozóan, az e-mail meghívás messze a legjobb lenne a listán minden formátum között! A keresőkre egyáltalán nem optimalizáltuk a weboldalt (szándékosan), elhanyagolható mértékű látogatottság érkezett belőle, azok viszont a domainre kerestek rá többnyire.
12
Általános következtetések Hirdetési típusok rangsora összes regisztráció alakulása alapján 1.E-mail marketing:2 900 regisztráció 2.„Szájreklám”: 2 200 regisztráció 3.Bannerek:1 600 regisztráció 4.Cikkek: 850 regisztráció 5.Szöveges felületek: 300 regisztráció Következtetés: Az egy ügyfélre jutó megszerzési költség alapján (ROI) más lenne a sorrend. E prezentációban látható értékek egy még futó folyamat állapotát vázolják.
13
Támogatók
14
Köszönöm a figyelmet! krisztian@dunder.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.