Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szállodai tevékenységek
Készítették: Szalai Emese Bolla Alexandra Pereszlényi Rita
2
A szállodai tevékenység
Alaptevékenységek: Elszállásolás Ellátás, vendéglátás Kapcsolódó egyéb szolgáltatások
3
Külső tényezők: Társadalmi, politikai (pl. dél-szláv háborús helyzet turizmusra kifejtett csökkentő hatása) Gazdasági ( a térség gazdasági szolgáltatásinak színvonala és ezzel összhangban kialakított árpolitika) Közbiztonsági feltételek (gyakori utcai robbantások, turistákat veszélyeztető utcai zsebesek) Infrastruktúra (közművesítés, úthálózat, orvosi ellátás) Természeti káros jelenségek (angolnavész a Balatonon, algásodás)
4
Belső tényezők: A szálloda kialakított műszaki-technikai színvonala
Az élő munkaerő szakképzettsége, nyelvtudása, a vendéggel való kapcsolattartás, viselkedés kultúrája A szolgáltatások összessége és azok színvonala A korszerű üzem- és munkaszervezés Marketing: értékesítési és árpolitika Az üzemelést a háttérből megfelelően kiszolgáló ügyvitelrendszer
5
A szállodai alaptevékenységek
Elszállásolás Feladata: Szobarendelés felvétele, amely érkezhet: rezervációs rendszeren keresztül, levélben, szóban, telefonon, -en Szabad szobakapacitás esetén a keresletnek megfelelő szobát biztosítják A telt házas időszakokban a beérkezett szobarendeléseket az érkezésük sorrendjében várólistára teszik Váratlan esemény bekövetkezése, vis maior miatt (pl.: időjárás, vagy műszaki meghibásodás miatt nem indul a repülőjárat), a szobafoglalást szintén nem tudják teljesíteni
6
A vendég szállodába érkezése pillanatától feladatunk:
Udvarias fogadás Vendégszerető bánásmód Szükséges információszolgáltatás Teljes pihenés biztosítása, a nyugodt, jó alvás lehetőségének megteremtése: kényelmes ágy A külső zajok megfelelő módon történő kiszűrése Tiszta, komfortos vendégszobai környezet
7
Ellátás Étkezés és szórakozás házon belül
Legfontosabb a reggeli (kontinentális, büfé) A kínálat változatos Az ideális időpont 6:30-10:00 Igénybevétel reggeliző kártya alapján, de lehet külső vendég is Ide tartoznak a vendéglátó üzemek, üzletek (étterem, drinkbár, söröző, kávézó, stb.)
8
Egy foglaláson belül csak azonos ellátás foglalható:
Kontinentális reggeli (általában ismétlődő kínálat – kávé, tea, péksütemény vagy kenyér, vaj, dzsem) Kontinentális reggeli, bővített (kontinentális reggelin tartalmazhat még egy szelet sajtot vagy szalámit, tojást) Büféreggeli, büféebéd, büfévacsora (önkiszolgáló étkezési rendszer a meleg- és hidegkonyha kínálatával) Svédasztalok (önkiszolgáló étkezési rendszer, csak a hidegkonyha kínálatával) All inclusive (teljes ellátást jelent büférendszerben, amely a helyi italok korlátlan fogyasztását is magába foglalja, a konkrét étkezés választéka a szállodától függ) Ultra all inclusive (általában feljogosít más szolgáltatások ingyenes igénybevételére is a hotel keretén belül, pl.: sport és szórakozási lehetőségek
9
Szobaszerviz – Room service:
Reggelinél, a főétkezések idején, és amikor a szálloda vendéglátó helyei nem üzemelnek Rendelni a szobákban elhelyezett menükártya alapján lehet, ami szűkebb választék Szervízdíjat számolnak fel érte Minibár: Alkoholos, és alkoholmentes italok Édes és sós harapnivalók Elszámolása naponta történik, és mindig újra feltöltik Italkínálatával kiegészíti a szobaszerviz választékát
10
Rendezvényszervezés:
Ismeretek, tudományos eredmények, új információk kicserélése, népszerűsítése, közzététele Belföldön vagy nemzetközi viszonylatban szakmai tanácskozások Hazánkban összefoglaló neve: kongresszusi turizmus Nemzetköziek Többnyire több, de minimum háromnyelvűek Jellemző a presztízsfogyasztás Műszaki-technikai feltételek biztosítása, amely megfelelő nagyságú különteremmel kezdődik
11
További technikai berendezések:
Flipp chart – állványon elhelyezett, jegyzetelésre alkalmas nagy notesz, filctollal Kép- és írásvetítő Hangosítási technika: erősítők, mikrofonok, hangszórók Tolmácsberendezés Számítógépes csatlakozás kiépítése Internet-lehetőséggel, Telefonvonalak és faxbrendezés
12
Egyéb szolgáltatások Térítés nélküli saját szolgáltatások:
Poggyászhordás, -megőrzés Safe Üzenetközvetítés, ébresztés Információszolgálat, portai vendégszolgálat Tv Uszoda
13
Poggyászhordás, -megőrzés:
Londiner feladata Csomagokat a csomaghordó kocsin szállítják Csoportlista alapján fölviszik a vendégszobákba a csomagokat ,,chek out time”(kijelentkezési idő) – általában óra után díjmentes a csomagok tárolása a csomagszobában
14
Safe: Vagyonbiztonságot szolgálja
A szálloda felelőssége csak akkor érvényes, ha az értékeket a safe-ben helyezik el Megoldás pl.: szobákban, vagy központi helyeken recepció Megnyitáskor ellenőrző kártya kitöltése: név, szobaszám, safe-nyitás kezdete, aláírás Minden nyitáskor rögzítik az időpontot, ellenőrzik a vendég azonosságát Kulcs elvesztésekor jegyzőkönyvet kell felvenni, a kulcsot lecserélni, melynek költségét a vendég fizeti meg
15
Üzenetközvetítés: Üzenetrögzítő kártya (üzenő fél neve, visszahívás kérése esetén a telefonszám, üzenet átvételének időpontja, vendég neve, szobaszáma, üzenet átvételének helye) Jelzőrendszer a szobában (éjjeliszekrény-panel, tv) Ébresztés: A vendég külön kérésére történik Éjszakai portás az igények alapján kiállítja (vagy kinyomtatja) az ébresztési listát Ébresztés módja lehet többféle telefonon keresztül a telefonközpontos, közvetlenül a porta, kopogtatás, tv vagy rádió bekapcsolása, stb.
16
Információszolgálat:
A portásnak tájékozottnak kell lennie a szállodai – házon belüli- eseményekről, és a legfontosabb helyi információkról (pl. látnivalók, színházi előadások, múzeumok tárlatai, aktuális sportesemények, menetrendek, városi közlekedés, stb.) Portai vendégszolgálat: Házon kívüli megbízásokat is teljesíthetnekkomissió (szolgáltatás díja + megbízási díj) felszámítása ellenében
17
Ide tartozhat: Színházjegy beszerzése
Vasúti jegy beszerzése, nyitott repülőjegy érvényesítése az adott napra Virágvásárlás, ajándék beszerzése és küldése Postai küldemények továbbítása Vízum ügyintézése
18
Térítéses saját szolgáltatások:
Hírközlés (telefon, pay-tv) Mosás és vegytisztítás Parkolás, garázs Transzfer Uszoda Szauna Szolárium Fitness Szolgálat Program szervezése, értékesítése Business center Technikai berendezések Minibár Portai vendégszolgálat
19
Hírközlés (térítéses és térítés nélküli)
Tv: Általában Satelit, a tv-n elhelyezett információs tábla alapján választhat a vendég Működtetnek házi információs csatornákat is Külön térítés esetében házi videó csatorna (pay-tv) is lehet, bekapcsolása után a szolgáltatás árával automatikusan megterhelik a vendég számláját
20
Számítógép-csatlakozás, Internet:
Eleinte főleg az üzletemberek által látogatott szállodákban volt Ma már elterjedtebb Ingyenes (beleépítve a szoba árába) Business Center: Minden olyan berendezés és felszerelés megtalálható, ami egy irodai szolgáltatáshoz szükséges Általában külön szinten hozzák létre
21
Rádió: Legtöbb szállodában alapfelszerelés
Rendkívüli esetben (tűzriadó, bombariadó) automatikusan bekapcsolható a információközlésre Telefon: Telefonközponton keresztül történik, a vendég számláját közvetlenül terhelik A szobában található mappában részletes információt kap a vendég Házon belül is működik 400%-kal is drágább lehet, mint az utcai telefonok
22
Mosás, vegytisztítás: A szálloda saját textíliáit mossa
Vendégeknek térítés ellenében, általában tárgyi napon néhány órán, de maximum 24 órán belül Tételes mosatási jegyzék alapján veszik át; szobaszám, vendég neve (jegyzék és árjegyzék a szobai mappában található) Nyelvtudás szükséges az egyedi igények miatt Alkalmaznak a mosodák varrónőt is az apróbb javítások elvégzésére valamint mosómestert, szakképzett vegytisztítót, betanított dolgozókat, kalanderkezelőt
23
Parkoló, garázs: Őrzött parkoló, vagy garázs ma már alapkövetelmény
Garázs esetén díjat kell fizetni; tárolás, őrzés, esetleg külső-belső mosás, akkumulátor-töltés, levegőnyomás mérés és beállítás Garázsmester végzi Szervizelni, javítani szigorúan tilos!
24
Transzfer: Nemzetközi szállodaláncok saját gépkocsiparkot biztosítanak a vendégek közlekedtetésére (ez reklámnak is kitűnő) Külső, erre a tevékenységre szakosodott szállító cégekkel kötnek szerződést Utazási irodák által szervezett városnéző programokhoz az iroda biztosítja a közlekedési eszközt Szállodaportás közvetlenül rendeli autóbusztársaságoktól, repülőtéri minibusztársaságoktól, vagy taxitársaságoktól
25
Uszoda, szauna, szolárium, fitness:
Belső és külső vendégek részére egyaránt Közfürdőszabályzat és ÁNTSZ előírások betartása Technológiai utasítások Műszaki adatok Vízminőség-ellenőrzés szabályai Személyi feltételek
26
Kapcsolódó egyéb szolgáltatások:
Squash Bowling Teke Biliárd Darts Golf Stb.
27
Gyógyászat: Csak a gyógyszállóknál Pénzváltás:
Naponta ki kell írni az érvényes váltási árfolyamot Megfelelő végzettség szükséges Általában valamelyik bankkal köt a szálloda megállapodást
28
Térítéses idegen szolgáltatások:
Üzemeltetőknek feltételül szabják, hogy áruminőségeikkel, termékeikkel, áruszínvonalukkal nem térhetnek el a szálloda színvonalától Például: Fodrászat, kozmetika Divatcikk Régiség Antik műtárgy Ajándéktárgyak árusítására létesített üzletek Virágbolt Kozmetikai cikkek Dohányáru Hírlapok Édesség Italok
29
Járulékos, kiegészítő tevékenységek
Igazgatási, gazdasági tevékenységek: Számviteli feladatok Pénzügyi feladatok Munkaügyi, bérszámfejtési feladatok Anyag- és eszközszámoltatási feladatok Ügyvitelszervezési feladatok
30
Termelőüzemi tevékenységek:
Hideg-meleg, kávés- és cukrászkonyhában zajlik a chef irányításával ÁNTSZ előírások betartása A személyzeti menü is itt készül Ételmintát kell eltenni Műszaki, technikai tevékenységek: A gépek, berendezések, és elszerelések folyamatos üzemben tartását, tervszerű, megelőző karbantartását (TMK) biztosítja a műszaki és technikai részleg Bizonyos területekhez külső, szakcégeket kérnek fel (pl.: mosoda, felvonó) Kisebb átalakításokat végeznek, de termelői munkát nem
31
Rendészeti tevékenységek:
Vendégek élet- és vagyonvédelme A szállodai vagyon, az eszközök, berendezések védelme A szállodai dolgozókat tűz- és munkavédelmi oktatásban kell részesíteni A munkaterületeken a tűz- és munkavédelmi előírások betartása A tűzvédelmi berendezések folyamatos ellenőrzése Tűzvédelmi terv kidolgozása, időszakosan tűz- és bombariadó gyakorlat megtartása Biztosítják a szállodai személyzeti portaszolgálatot
32
Szociális intézkedések:
Forma- és védőruha biztosítása Korszerű öltöző és zuhanyzó biztosítása Személyzeti étterem és büfé Beiskolázási segély Hosszú lejáratú, alacsony kamatozású vállalati hitel Hűség és kiemelkedő teljesítmény elismerése Kedvezményes üdülés
33
Köszönjük figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.