Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Termékkereskedelem, termékek felhasználása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Termékkereskedelem, termékek felhasználása"— Előadás másolata:

1 Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Kolozár Andrea Marketing és ár vezető Százhalombatta, november 25. Ki tud többet a kőolaj-feldolgozásról? Vetélkedő általános iskolák 7-8. osztályos csapatai számára

2 Az előadás fő vezérfonalai
Milyen termékeket gyártunk és mire lehet azokat használni? Hogyan lehet támogatni a Kereskedelem munkáját? Hogyan jutnak el a termékek a finomítóból a fogyasztókhoz? 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

3 Elosztás & értékesítés Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Működésünk három fontos tevékenységen alapul CRUDE OIL KUTATÁS & TERMELÉS UPSTREAM TERMÉKELŐÁLLÍTÁS DOWNSTREAM TERMÉK ELOSZTÁS ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Upstream Finomítás Elosztás & értékesítés Kulcs jellemzők Alapanyag kitermelés Feldolgozás Értékesítés Kulcs mozgatóerők Abszolút árak Alapanyagokhoz való hozzáférés Technikai adottságok Árrés Elhelyezkedés Konfiguráció Gazdaságossági mutatók Versenyképes ellátási költségek Értékesítési technikák Pénzügyi erőforrások Magas tőkeigény Relatíve alacsony tőkeigény Kormányzati szerep Gyakoriak a magas adók Társasági adójogszabályok Társasági adójogszabályok Európában magas termékadók 2010. november 25. Source: Purvin & Gertz Termékkereskedelem, termékek felhasználása

4 Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Milyen termékeket gyártunk? PB gáz Motorbenzin Dízel Kerozin/Jet Fűtőolaj Tüzelőolaj Bitumen Egyéb speciális termékek 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

5 Versenypiaci környezetben működünk
MOL-csoport finomítók BRATISLAVA Kapacitás : 6.1 mtpa NCI: 11.5 DUNA Kapacitás : 8.1 mtpa NCI: 10.6 SISAK Kapacitás : 2.2 mtpa NCI: 6.1 RIJEKA Kapacitás : 4.5 mtpa NCI: 5.8 Mantova - IES Kapacitás : 2.6 mtpa NCI: 8.4 Bratislava Danube Sisak Rijeka Mantova Finomítók, tárolók, csővezetékek Schwechat Plock Gdansk Litvinov Kralupy Ingolstadt Bayernoil Burghausen Novi Sad Pancevo Onesti Rompetrol Arpechim Petrotel Petrobrazi Porto Marghera Versenytárs finomítók SCHWECHAT Kapacitás: 9.8 mtpa NCI: 6.2 BURGHAUSEN Kapacitás : 3.5 mtpa NCI: 7.3 BAYEROIL Kapacitás : 12 mtpa NCI: 8.0 ARPECHIM Kapacitás : 3.5 mtpa PETROBRAZI KRALUPY Kapacitás : 5.4 mtpa NCI: 7.5 LITVINOV Kapacitás : 3.3 mtpa PLOCK Kapacitás : 13.8 mtpa NCI: 9.4 GDANSK Kapacitás : 6.0 mtpa NCI: 11.8 PORTO MARGHERA Kapacitás : 4.6 mtpa NCI: 6.8 NOVI SAD Kapacitás : 2.5 mtpa NCI: 2.5 PANCEVO NCI: 4.9 INGOLSTADT Kapacitás : 5.0 mtpa NCI: 7.6 ONESTI NCI: 9.8 ROMPETROL Kapacitás : 4.8 mtpa NCI: 10.7 PETROTEL Bosanski Brod S.M.Trecate Busalla Cremona Sannazaro Kapacitás : 4.7 mtpa SANNAZARO Kapacitás : 10.0 mtpa NCI: 7.2 Saját finomító 47,2% INA Versenytárs finomító Kőolaj vezeték BOSANSKI BROD Kapacitás : 1.5 mtpa NCI: S.M. TRECATE Kapacitás : 8.7 mtpa NCI: 6.3 BUSALLA Kapacitás : 2.0 mtpa NCI: 3.5 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

6 A világban kicsik vagyunk…
A négy olajipari óriás: Tudtátok? A MOL 0,5 %-át biztosítja a világ teljes kőolajfelhasz-nálásának Tudtátok? és „mindössze” 7-szer kisebb a finomítói kapacitása, mint a Shell-é 91 millió hordó/nap Tudtátok? Az USA kevesebb, mint egy hét alatt felhasználná a MOL finomítója által egy év alatt létrehozott termékeket A világ kőolajfogyasztása (2010): 87,3 millió hordó/nap 1 hordó= 145 Liter 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

7 …de a közép-kelet európai régióban erősek
Értékesített volumen évi 22,5 Mt Termékeink aránya az értékesítési volumenben (2010) A MOL Csoport Termékelőállítás és Kereskedelem által értékesített főbb termékcsoportok Üzemanyagok PB gáz Bitumen Vegyipari termékek Flotta kártyák Észak Afrika 8 amerikai állam 6 ázsiai ország 3 afrikai ország Tudtátok? A Százhalombattán egy év alatt termelt kerozinnal megtankolt Boeing 737-es repülőgéppel hozzávetőleg 3500 alkalommal lehetne a földet körberepülni megállás nélkül 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

8 Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Közvetlen jelenlét 12 országban az anya- és leány- vállalatokon keresztül Meghatározó szerep a finomítókkal rendelkező országokban Erős piaci pozíciók kiépítése a környező országokban Slovnaft Polska Slovnaft Ceska MK Mineralkontor Slovnaft MOL Austria Roth Heizöle MOL MOL Romania MOL Slovenija Tifon IES INA Energopetrol Intermol d.o.o Jelenlegi piacrészesedésünk a régióban a motorikus üzemanyagok piacán magasabb, mint 20% 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

9 Az áru a finomítóból több módon juthat el a fogyasztókhoz
Tudtátok? Magyarország bármelyik pontján állva 50 km-en belül találhatunk egy MOL töltőállomást Finomító Csővezeték rendszer tankautós szállítás Telepek Tudtátok? Ha a Százhalombattán termelt összes motorbenzint egyszerre szeretnénk tartályos kamionokkal elszállítani, kb kamionra lenne szükségünk, amelyeket sorba rakva egy Szegedig érő kamion sort lehetne felállítani Kiskereskedelem Vasút Tankautós szállítás Légiközlekedés Ipar Háztartás regionális vagy globális import/export Hajózás Bunker hajók Tömegközlekedés Árufuvarozás Mezőgazdaság 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

10 Hogyan jutnak el hozzánk a vevőink igényei?
Belföldi rendelésfelvétel –Értékesítés-támogatás szervezet ( 14 fő munkája éves szinten) Vevők száma db Rendelések száma db Rendelések mennyisége TO felett 1 főre jutó rendelések mennyisége db Hogyan valósul ez meg? Összes hívás db Bejövő hívások száma db Összes hívásidő óra Internetes rendelésfelvétel 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

11 A Marketing Mix, avagy az úgynevezett 4P
„A marketing egy olyan tevékenység, melynek során áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, promóciója és elosztása megy végbe azért, hogy egyéni és szervezeti célok valósuljanak meg.” Price-Ár: olyan árat kell megállapítani / képezni, amelyet a vevő képes és hajlandó megfizetni, de egyben profitot is termel, és versenyképes is Place-Elosztás: a termékeket és szolgáltatásokat a kellő helyre és időre, a szükséges mennyiségben és kínálatban kell eljuttatni Product-Termék: A vállalat termékkínálata, amely minőségben és választékban is képes a vevő igényeinek kielégítésére. Nemcsak a termék, hanem termékfejlesztés, a termékválaszték kialakítása, a termékekhez tartozó szolgáltatás Promotion-Eladásösztönzés: a vásárlókkal tudatni, hogy létezik a termék, felébreszti az igényt és a vágyat a termék iránt (Reklám, PR, eladásösztönzés)

12 Hogyan támogatjuk még a Kereskedelem munkáját?
Külső gazdasági elemzés Marketing Folyamatos piacfigyelés és elemzés(Kőolaj árak, Jegyzésárak, Árfolyamok…) Heti piaci elemzések Árazás Piackutatás és elemzés Image Árképzés Üzemanyag kártya PB gáz image; Hirdetések Versenyképes árképzés (Nagyker, Kisker, Export) Termékár számítások Riportálási kötelezettség Szponzoráció/ adományozás Állami szervezetek felé (Adóhatóság, KSH, Energia EU Statisztikák Auditorok Média Ártervezés Szakmai kiadványok Termékkatalógusok Hirdetések Kampányok Szakmai cikkek Rövid- és hosszú távú tervezés Riportok készítése Vevőelégedettségi felmérés Támogatás Külső és belső elégedettségi mérések Vevői kapcsolatok Regionális integráció Események, Vevőtalálkozók, Szakmai napok 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

13 Fontos, hogy folyamatosan mérjük vevőink elégedettségét
A vevőelégedettség mérése megmutatja, hogy a vásárlóink mennyire elégedettek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal A MOL 2002 óta évente méri saját és versenytársi vevőinek elégedettségét A közép-kelet európai régió10 országában kérdezzük meg vevőink véleményét 2009-ben a vevőink a MOL magyarországi nagykereskedelmi tevékenységével való elégedettsége 4,4 volt 5-ös skálán Regionális szinten 4,5-re értékelték vevőink nagykereskedelmi teljesítményünket 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

14 Ajánlják termékeinket Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Miért jó ha elégedettek a vásárlóink? Az elégedetlen fogyasztók 4%-a reklamál Egy elégedetlen vásárló 9-20 embernek mondja el a problémáját Az elégedett vevő 2-4 embernek meséli el elégedettségét Egy új fogyasztó megszerzése 5-7-szer kerül többe, mint megtartani a jelenlegi vásárlókat A vásárlói hűség jobban befolyásolja a vállalat profitját, mint a piaci részesedés Újravásárolnak Ajánlják termékeinket másoknak Egyéb termékeket is vásárolnak Többet is hajlandóak Fizetni (kevésbé árérzékenyek) Hűségesebbek Elégedett fogyasztók Sikeres vállalat 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása

15 Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Köszönöm figyelmetek! 2010. november 25. Termékkereskedelem, termékek felhasználása


Letölteni ppt "Termékkereskedelem, termékek felhasználása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések