Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErvin Vass Megváltozta több, mint 10 éve
1
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő: Mi az igény? Mik a rendelkezésre álló források? Hozzáférhetőség (várólisták, fizetőképesség) Vásárlói erő Egyéni érzékelés, értékelés Elvárás (nagyon szubjektív!)
2
Minőség az egészségügyben, mik az elvárásai a különböző résztvevőknek? A vevő elvárásai (a beteg): Gyógyulásban reménykedik A szolgáltatás és ellátás színvonala legyen a legjobb Elvárások a szolgáltatótól (kórház) Biztosítsa a legjobb technikai-technológiai felszereltséget Az ellátás kimenetele (szakellátás, rehabilitáció, gondozás) a legjobban ismert standardok alapján legyen A kórház előre védje meg magát a figyelő jogi rendszerekkel szemben (műhiba perek!) Kórház Manager elvárásai: Hogyan befolyásolja a minőségfejlesztés a profitot? Ha igen, megtérül – e a beruházás?
3
A szolgáltató alkalmassága A betegek igényeihez igazodó szolgáltatások, melyek megfelelő jártassággal alkalmazhatók és megalapozott tudásra alapulnak Felszereltség, szakmai tudás, ellátás, ápolás, rehabilitáció, gondozás.
4
Hogyan biztosítjuk a minőséget a magán egészségügyben? Meghatározások: Standardok Szabályok Irányelvek Mérések (variánsok): Struktúra és input (szervezés, humán erőforrás, eszköz) Folyamatok és tevékenységek (output) Tevékenységek és kimenetelek mérése (output & outcome) - eredmények - kihatás az életminőségre, morbiditásra és halálozásra - a beteg elégedettség mértéke A normák tökéletesítése
5
A kórház Akkreditációja Megfelel a minimum feltételnek Technikai, technológiai felkészültsége legyen jó, időszerű (ISO minősítés) Szakmai irányvonala, irányelvei meghatározottak Szakmai továbbképzés, oktatás adott Vezetése alapos, precíz, egészségpolitikája világos, elkötelezett a struktúraváltás és struktúraváltozás létrehozására
6
Az akkreditáció előnyei a kórháznak Javítja az ellátást Ösztönözze a folyamatos javulást Bizonyítja a kórház elkötelezettségét a minőségi ellátásra Növeli a közösség bizalmát Lehetőséget ad a szabad versenyre
7
Kerekasztal (2), egészségügyi magánintézmények Feltételrendszer, kompetenciák, szövődmények kezelése, finanszírozás és szerződéskötés
8
Kerekasztal (2), magán intézmények 1.Alkalmas-e egy magánkórház minden tevékenység végzésére? (szakorvos, diagnosztika, ápolás, ellátás, rehabilitáció) 2.Az akkreditációt ki végzi?
9
Kerekasztal (2) magán intézmények 1.Kompetenciák és feltételrendszernek való megfelelősség, ki végzi? 2.Szövődmények ellátása, helyben? Háttér kórház?
10
Kerekasztal (2), magán intézmények Költség, árképzés, szabad verseny, szerződéskötés 1.Hogyan képezzünk egy-egy szolgáltatás árát? 2.Egységes árpolitika? Szabad árak? Szabad verseny helyzet? 3.Mik a feltételei? (csak a gazdagoknak???) 4.Ki fizet: OEP+magán biztosító? Lususért és jobb gyógyászati segédeszközért COPAYMENT?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.