Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLaura Királyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része
2
A turizmus jelentősége A bruttó hazai termék 10.5%-t adja 60%- külföldi 40% belföldi 300.000 embernek biztosít munkát
3
A WTO előrejelzése Millió USD-ban devizabevételek 2000-ben 2010-ben a nemzetközi turizmusból: 3650 7706 a turizmusból származó bevételek aránya a világ gazd.-ban 10.5% 12.15%
5
Vendégéjszakák alakulása 2000-ben
6
A magyar turizmus helyzete Területileg koncentrált ( Budapest, Balaton) Időbeli koncentráció (július-augusztus) Alacsony átlagköltés (120 EUR ) Rövid tartózkodási idő (3,4 nap) A belföldi turizmus alacsony részesedése
7
Wellness – története Kezdet USA 22 éve már Non profit Szakmai szolgáltatás 8 területen Itthon 2 éve MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Non profit Szakmai és etikai szolgáltatás 14 területen
8
MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Jogi és etikai Bizottság Natúrmedicinális Bizottság Egészségügyi és sport Bizottság Kutatási és fejlesztési Bizottság Védelmi és taktikai Bizottság Media Bizottság Oktatási Bizottság
9
MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Utazás és Turizmus Bizottság Gasztronómiai Bizottság Környezetvédelmi Bizottság TQM Bizottság Gazdasági Bizottság Belkereskedelmi Bizottság Külkereskedelmi Bizottság
10
A szállodák a wellness szolgáltatások potenciális helyszínei Városi szállodák City Hotels Üdülőszállodák Resort Hotels Gyógyszállodák SPA-Wellness Hotels
11
A Széchenyi Terv programjai és állami társfinanszírozása 2001-ben. 2001 (Mrd Ft.) Vállalkozáserősítő program 31,4 Lakásprogram 69,9 TURIZMUSFEJLESZTÉSI P. 25,0 Kutatási fejlesztési programok 17,5 Információs társ.- és g.fejl.-i p. 15,0 Autópálya-építési prog. 132,0 Regionális gazd.építési progr. 5,0 Összesen: 295,9
12
A Széchenyi Terv turizmus alprogramjai EGÉSZSÉGTURIZMUS Konferenciaturizmus Kastélyok és várak Tematikus parkok Lovas turizmus Más turisztikai termékek Turisztikai információs rendszer
13
Hotel Boom Befektetési láz A 4-5 *-s szállodai kapacitás + 38%-l nő 3500 új szállodai szoba lép be 600 millió USD invesztíció (1999-2002)
14
Az egészségturizmus, mint a turizmus fejlődő ágazata Két fő ága: Gyógyturizmus Wellnessturizmus
15
Az egészségturizmus előnyei A vendégek magas fajlagos költése Hosszú tartózkodási idő Szezonális ingadozás kicsi Meglévő nemzetközi elismertség Növekvő kereslet, visszatérő vendégkör
16
A gyógyszállodákban alkalmazott fizioterápiás eljárások Balneo- és hydroterápia Elektroterápia, elektro-hydroterápia Mechanoterápia Speciális pakolások Inhaláció Mágneses tér-terápia Fototerápia
17
A Wellness ajánlatok értékesítése a szállodákban A marketing kommunikációban használt főbb szempontok: Az egészség prioritása Életszemlélet változás: testi-lelki harmónia Egészségesebb táplálkozás Mozgásigény növelése Természet közeli élet megvalósítása
18
A wellness által elérhető erdmények a vendégnél Fittség, egészség Mentális pszichés kiegyensúlyozottság Jó közérzet Kiváló teljesítőképesség
19
A wellness szolgáltatások szállodai értékesítésének feltételei Standardok kidolgozása Szolgáltatás menedzsment – minőségbiztosítás Orvos marketing az egészségturizmusban Képzések, tréningek
20
Milyennek kell lennie a wellness ajánlatok árainak? Megfelelő alapot biztosítson bevételre Tükrözzék a szálloda szolgáltatásinak színvonalát, piaci pozícióját Feleljenek meg a keresletnek Feleljenek meg a konkurencia kihívásainak Logikus, átlátható, differenciált
21
Hogyan segíthet a Magyar Wellness Társaság ? Kidolgozza a hazai wellness standardjeit Adaptálja a nemzetközileg már elfogadott eljárásokat + „jogosítványok” Minőségbiztosítási rendszert működtet Képzéseket, tréningeket szervez, közreműködik
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.