Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai monitorozás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai monitorozás."— Előadás másolata:

1 Szakmai monitorozás

2 RÉV projekt célja országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók a létrehozandó országos szakmai és módszertani központ a foglalkozási habilitációban résztvevő foglalkoztatók és szolgáltatók számára egyaránt az alternatív munkaerőpiaci szolgáltató szervezetek tevékenységéről

3 Mérési- Értékelési és SZER Specifikációs Műhely
kidolgozza az országosan egységes mérési és értékelési rendszert definiálja adattartalmat mutatókat, indikátorokat adatértékelési módszereket. Informatikai Műhely alternatív munkaerőpiaci szolgáltató szervezetek tevékenységét rögzítő és támogató informatikai rendszer fejlesztését végzi

4 Szakmai Monitoring Műhely
helyzetértékelést, igényfelmérést végez kidolgozza a szakmai monitoring specifikációját elvégzi a TÁMOP A3-12/1-2 és a TÁMOP A2-12/1-2 pályázatban nyertes szervezetek helyszíni monitorozását kidolgozza a monitorozás módszerének oktatásához szükséges képzési tananyagot és dokumentációt elkészíti az átfogó monitoring jelentést.

5

6 Az egységes mérési és értékelési rendszer eszközei
szakmai sztenderdek az alternatív munkaerőpiaci szolgáltatás egységes szolgáltatás-módszertana az átvezetés módszertana (akkreditált foglalkoztatók tranzitáló szolgáltatásai) monitoring a szolgáltató szervezetek tevékenységéről adatokat biztosító és tevékenységüket támogató informatikai rendszer helyszíni monitorozás szakmai monitorozás eseti monitorozás belső monitoring (szervezet) értékelés ellenőrzés

7 Helyszíni monitorozás
a szolgáltató vagy foglalkoztató szervezet tevékenységéről átfogó képet alkotni, különösen a szervezetről a rendelkezésre álló humánerőforrásról az ügyfelekről (célcsoport) a munkáltatókról a partnerekről a nyújtott szolgáltatásokról.

8 Helyszíni monitorozás
Dokumentumok előzetes bekérése pályázat a szakmai tervvel és a költségvetéssel együtt a szervezet közhasznúsági jelentése 2013-ról az egységes excel tábla március 31-i tartalommal a szervezet által vezetett belső monitoring kimutatások a szervezet minőségügyi dokumentumai (szabályzat, önértékelés stb.) ESZA monitori jelentés szervezeti adatszolgáltatás tervezett határidő: április 4. csütörtök.

9 Szervezeti adatszolgáltatás tartalma
adatok a szervezetről a projektben dolgozókról foglalkoztatás jellege munkatapasztalat végzettség a dolgozók által nyújtott szolgáltatások száma szolgáltatási típusonként adatok a partnerekről adatok az ügyfelekről adatok a munkáltatókról adatok az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokról saját, vásárolt, ügyfél szám kötelező elemek opcionális elemek szervezet specifikus elemek indikátor tábla március 31. állapot szerint

10 A monitori jelentés tartalma
Általános elemek, minden szempontrendszer esetében alkalmazzuk Értékelés a téma szempontjai szerint ötfokú skálán kiemelkedő színvonalú, jó színvonalú, megfelelő, nem megfelelő, kritikus tényezők, nem fogadható el, azonnali beavatkozás Javaslatok: A szolgáltató szervezet felé Az FSZK/OMK felé Szakpolitika felé

11 A monitori jelentés tartalma
Szervezeti monitori szempontok A szolgáltatási körzet helyzete, jellemzői A szervezet jellemzői Szolgáltatási profil és a projektben vállalt főbb szolgáltatások A munkavégzés és az ügyfélfogadás feltételei Felhasznált dokumentumok: Pályázat Szakmai terv Közhasznúsági jelentés

12 A monitori jelentés tartalma
Szervezet HR jellemzőinak monitori szempontjai A menedzsment összetétele, működése Szervezeten belüli kapcsolatok, kommunikáció, áramlás Belső értékelési rendszer A szakemberek száma A szakemberek végzettsége A szakemberek munkatapasztalata A szakemberek szakértelme Ellátott esetek száma – ügyfelek/munkáltatók/partnerek Szakemberek leterheltsége

13 A monitori jelentés tartalma
A Partnerek monitori szempontjai A partnerségek kiterjedtsége A főbb partnerekkel való kapcsolatok formája A partnerek szolgáltatásai a szervezet számára A partnereknek nyújtott szolgáltatások

14 A monitori jelentés tartalma
Az ügyfelek monitori szempontjai A bevont ügyfelek megfelelősége a pályázati kiírás szerint A bevont ügyfelek számának alakulása

15 A monitori jelentés tartalma
A munkáltatók monitori szempontjai A szervezet munkáltatói kapcsolatainak száma A kapcsolatban lévő munkáltatók területi szervezeti típus szerinti megoszlása A feltárt álláshelyek száma A betöltött álláshelyek száma A sikeresen betöltött álláshelyek száma

16 A monitori jelentés tartalma
A munkaerő-piaci szolgáltatás monitori szempontjai A szervezet szolgáltatási profilja, a szolgáltatásfajták szerint A szolgáltatások jellemzői – kötelező, opcionális, szervezet specifikus A szolgáltatási kapacitás – saját és vásárolt Ügyfélszám alakulása a szolgáltatások tekintetében A sikeres közvetítések alakulása Szervezet specifikus szolgáltatás jellemzői, indokoltsága Kiválasztott öt ügyfél szolgáltatási dokumentációjának és elégedettségének vizsgálata A szolgáltatások dokumentáltsága

17 A monitori jelentés tartalma
A munkáltatók számára nyújtott szolgáltatások monitori szempontjai Kapcsolatfelvétel és munkaerő-piaci szolgáltatás nyújtása Munkáltató általános felmérése Konkrét munkahely feltérképezése Konkrét munkahely felkészítése a foglalkoztatásra Megállapodás megkötése a munkáltatóval Rendszeres kapcsolattartás Szervezet specifikus szolgáltatások

18 A monitori jelentés tartalma
A projekt előrehaladás vizsgálatának monitori szempontjai Bevont személyek EMT szám Együttműködési megállapodás Feltárt munkakörök száma

19 Humánerőforrás vizsgálata
Eseti monitorozás Humánerőforrás vizsgálata Interjú Esettanulmány Dolgozói elégedettség mérés Szempontok Munkavégzés feltételei Ügyfelekkel való tanácsadói munka

20 Megváltozott munkaképességű célcsoport vizsgálata
Eseti monitorozás Megváltozott munkaképességű célcsoport vizsgálata Szolgáltató 3 ügyfél esettanulmány Ügyfél elégedettség mérése Foglalkoztató Megfigyelő részvétel a képzésen Csoportos interjú

21 Kockázatelemző eseti monitorozás szempontjai
Külsőkockázatok Belső kockázatok Szervezeti kockázatok Pénzügyi kockázatok Menedzsment működéséből fakadó kockázatok Szolgáltatáson belüli kockázatok Emberi erőforrás kockázatok A kockázatok valószínűségi elemzése a szervezet megítélése szerint A kockázatok valószínűségi megítélése a monitor szerint A kockázat bekövetkezésének csökkentése és/vagy hatásának mérséklésére tett/tervezett intézkedések

22 Kapcsolat Bonfig Ágnes Tel.: Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakmai monitorozás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések