Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Mészáros Megváltozta több, mint 10 éve
1
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16.
2
Marketing probléma megoldás
3
Nonprofit marketing Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Szükséglet meghatározás. Szükséglet meghatározás. Ösztönzés. Ösztönzés. Cserekapcsolatok menedzselése. Cserekapcsolatok menedzselése.. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 3
4
Gondok, problémák a marketing tervezés során nehéz megbízható kutatási eredményeket elérni a fogyasztói magatartásról, ezért sötétben tapogatóznak marketing- programjaik a nonprofit szervezeteknek legalább két közönsége van, a forrásbiztosítók és a kedvezményezettek köre, így megduplázódnak a marketing-funkciók is. a nyilvánosság ellenőrző hatása nagy, a közpénzekből való részesedésük a közfigyelem nagyobb érdeklődését váltja ki. A nyilvánossággal való nagyobb törődés egyébként is javíthatja a szervezetek megítélését. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 4
5
A szolgáltatás A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 5
6
Szolgáltatásmarketing A szolgáltatások jellemzői: A termékeket készítik, a szolgáltatásokat nyújtják. A termékeket használják, a szolgáltatásokat megtapasztalják. A termékeknek fizikai tulajdonságaik vannak, amelyeket értékelhetünk, a szolgáltatások nem is léteznek, mielőtt megvesszük őket. A termékek személytelenek nincs velük személyes kapcsolatunk. A szolgáltatások ezzel szemben személyesek. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 6
7
Szolgáltatás A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: Változékonyság Változékonyság Megfoghatatlanság Megfoghatatlanság Tárolhatatlanság Tárolhatatlanság Elválaszthatatlanság Elválaszthatatlanság 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 7
8
Tevékenységem a segítésben – Marketing terv készítés, a taktikai elemek tervezése – piacelemzés – termékek, szolgáltatások kialakítása – kommunikáció a célcsoportokkal, – értékesítés szervezése – célcsoportok befolyásolása – egy filozófia, szemléletmód kialakítása
9
A küldetés menedzselése. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 9
10
Marketing mix A marketingesek dolga a szolgáltatások sajátosságaiból adódó problémák csökkentése, ezáltal elérni, hogy a vevő visszatérjen. McCarthy 4P-je: Price (Ár) Product (Termék) Promotion (Reklám) Place distribution (Értékesítési csatorna) Booms és Bittner 3P-je: People (Emberek, személyzet) Physical evidence (Helyszín és környezet) Process (A megvalósítás folyamata és csomagolása)
11
Marketing koncepció jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben külső és belső erőforrások külső és belső erőforrások
12
Marketingterv Összehangolja a tevékenységeket. Összehangolja a tevékenységeket. Figyeli a piacot, az igényeket, Figyeli a piacot, az igényeket, reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? A cél a mérhető teljesítmény, A cél a mérhető teljesítmény,
13
A piac szegmentálása A célcsoport szokása alapján Motiváció alapján A célcsoport tipológia alapján
14
Szegmentálási problémák A tanulmányozott csoport nem elég nagy A tanulmányozott csoport nem elég nagy A többi résztvevőtől nem elkülöníthető A többi résztvevőtől nem elkülöníthető Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nem elég tartós! Nem elég tartós!
15
Pozícionálás
16
A marketing környezet elemzése
17
A MIR kialakítása
18
Marketingkutatás
19
Nem elég tojást tojni kotkodálni is kell!
20
A kisajátítás tudománya Eddigi ismeretanyag rólunk Tudatos kép kiépítése
21
Kommunikáció, marketingkommunikáció Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Integrált kommunikáció!!! Integrált kommunikáció!!! Társadalmi célú kommunikáció Társadalmi célú kommunikáció Kommunikációs terv Kommunikációs terv Generációs marketing Generációs marketing
22
Az optimális médiamix
23
A kreatív gondolkodás
24
Ha meg volt velem elégedve, azt kérem, kint mondja el, ha nem, azt itt bent, most, nekem! Köszönöm, hogy találkozhattunk!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.