Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Szalainé Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
2
Online hirdetések • Mérhető • Real-time menedzselhető • Interaktív • Targetálható • idő • tér (geoIP, GPS információk) • platform/technikai információk • tartalom (URL cím, kulcsszó, referer, keresőszó) • internetező által megadott, adatbázisban szereplő adatok • felhasználói viselkedés (gyakoriság, banner szekvencia, mérőpontok figyelése, prediktív módon, érdeklődési profil alapján)
3
Viselkedés/érdeklődés alapú targetálás • Gyakoriság • Banner szekvencia • Mérőpontok figyelése (remarketing/retargeting) • Prediktív viselkedés alapú targetálás • Érdeklődési/viselkedési profil alapján • a kiszolgálórendszer által történő besorolással • felhasználó által megadott érdeklődésre vonatkozó adatokból (globálisan vagy az adott site-on/portfólión) • Adatbázis alapú targetálás több weboldalon
4
Technológiai és jogi háttér Az Adverticum AdServer által használt technológiák: • cookie és más cookie-szerű kliens oldali tárolók • B* szerver oldali tároló Jellemzők: • böngészőfüggetlen • csak az ID-t szükséges a kliens oldali tárolókban tárolni • opt-out lehetőség • anonimizált adatok, technológiailag sem lehetséges valós személyre visszakövetkeztetni • adatok forrás és felhasználási tartománya az adserver felhasználó által meghatározható (saját portfólión belül vagy a felek közti megegyezés esetén más site-on is használható)
5
Példa targetálási beállítás Termék: • 3G stick teljes magyarországi lefedettséggel • akciós vásárlási lehetőség a hirdető webshopjában az Internet Hungary rendezvény időtartama alatt Beállítások: • idő: kedd, szerda • tér: Siófok és 10 km-es körzete • platform/technikai információk: minden készülék, de készülékenként más kreatívval nyelvi beállításoknak megfelelő nyelvű kreatív • tartalom: „internet” kulcsszó • felhasználó által megadott, adatbázisban szereplő adatok: olyan lakhely esetén, ahol más szolgáltatónak nincs lefedettsége más kreatív • felhasználói viselkedés: 3 napon belül látta a hírlevelet vagy az előző héten futó bannert, kattintott, de nem vásárolt a webshopban, más kreatív, ha a portálon aktív, pl. hozzászólt már a blogbejegyzésekhez • felhasználói érdeklődés: más kreatív, ha informatika, szoftver, online újság témákra kattint előszeretettel
6
Szutor Ferenc fszutor@adverticum.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.