Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIÁK A BÁTAI ÁMK-BAN
Készítette: Fűrész Jánosné Dömötörné Horváth Mária Sófalvi Erzsébet Szabóné Varga Renée
2
„Ha hallom, elfelejtem, Ha látom, megjegyzem, Ha csinálom, megértem.” Konfociusz
3
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA
Arra irányul, hogy a gyerek saját cselekvésein keresztül és másokkal való együttműködésben jut új ismeretek birtokába, sajátítja el a különböző készségeket és képességeket. Alapvető törekvése a tanuló autonómiájának fejlesztése, erősítése; a tanulás, a tevékenység önállóságának kialakítása, az önirányított nevelés feltételeinek biztosítása.
4
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA
A tanuló aktív résztvevő személyre szabott cselekvéses tanulás megváltozott tanár-diák szerep tanár és diák együttműködésére épül átéli a tanulás egyéni felelősségét
5
TEVÉKENYSÉG KÖZPONTÚ PEDAGÓGIA
Új tanulásszervezés, szemléletváltás Reformpedagógiai irányzat Különböző tanulási stílusok együttes érvényesülése Vizuális Auditív Mozgásos Reflektív Tapasztalati
6
VÁRHATÓ EREDMÉNYEK Kommunikációs készség javulása
Jobban megérti a tudás fontosságát Kevesebb évismétlő Kompetenciamérés javulása Nő az érettségit adó intézménybe jelentkezők száma Partneri kapcsolatok bővülése, erősödése Módszertani repertoár fejlődése Szorosabb együttműködés a pedagógusok között
7
FEJLESZTŐ CSOPORT TEVÉKENYSÉGEI
Tanfolyam (30 órás) Szakmai műhelymunkák Mentorálás Fejlesztés
8
TANFOLYAM 1
9
TANFOLYAM 2
10
TANFOLYAM 3
11
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA PÉCS BOGÁD CSURGÓ
12
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK PÉCS Megalakulás
Felsővámház utcai Általános Iskola ÖT-ÉK program (tréning)
13
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BOGÁD
Tevékenység a kooperatív technikákkal szervezett órán „A szarvasmarha”
14
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK CSURGÓ
Tematikus projekt zárása „Zöldség és gyümölcshét”
15
SZAKMAI MŰHELYMUNKÁK BÁTA
Tanórai projekt „Állatok vízben és vízparton”
16
A PROJEKT, MINT TKP A projektpedagógia a tevékenység központú pedagógia egyik átfogó eleme. A projekt egy cél által meghatározott tapasztalatgyűjtés, céltudatos cselekvés, amely produktummal zárul.
17
A PROJEKT, MINT TKP Iskolánk tematikus projektjei: Honismeret /2001/ Egészségnevelés/2004/ Környezetvédelem/2004/ Vidám iskolakezdés /2005/ Múlti-kultúra /2004/
18
A TANÓRAI PROJEKT SZAKASZAI
tervezés, előkészítés, ötletroham, kutató kérdések, kivitelezés, ismeretek megosztása, produktum bemutatása
19
A TANÓRAI PROJEKT önállóság biztosítása (de …)
heterogén csoportok (tudás, képesség, …) új információk után kutatnak gyerekek maguk fogalmazzák meg az alapkérdéseket meglévő tudás előhívása irányított ön- és társértékelés
24
FEJLESZTÉS, MENTORÁLÁS
Kiadvány készítése Tanfolyamon, műhelymunkákon tanultak beépítése a nevelő-oktató munkába Tanórai projektek
25
ÖTLETEK, TECHNIKÁK Elvárások Titkos barát Posta láda készítés
„Indián név” Keress a csoportban Kedvenc képem Kedvenc lufim Csoportszabályok Ablakmódszer Labda körbe dobás Labda körben tartása Pokróc labdával Fonalháló ismerettel Dupla-dupla ez-ez Hány négyzetet látsz? Koopos szövegfeldolgozás Füllentős ellenőrzési mód Ki vagyok én? Számolás 1-től Öt ember guggol egyszerre Telefonos Kulcsszavak
26
ÖTLETEK, TECHNIKÁK Reflexiók –szó, mondat, szám Tíz szavas távirat
Jóslás Örömkör Beszélgető kör Csoportalakítási módok Homlokomon a jel Családi perpatvar Csomó bogozás Szegény pici cica Cipőbolt Lávaköves Memóriakör Ketté osztott napló Hol az orrod? Hol a füled? Gondolattérkép Szeretetkapu Mozdulat tükör Egymásról egymásnak Jutalomfa Projekt módszer a tanórán
27
CSOPORTOSÍTÁS
28
CSOPORTOSÍTÁS 1. Elvárások 24. Tíz szavas távirat 35. Memóriakör 26. Örömkör 43. Projekt tanórán 18. Ki vagyok én? 2. Titkos barát
29
Köszönöm a figyelmet! fureszmarcsi@freemail.hu
ftp://ftp.altisk-bata.sulinet.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.