Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UTAZÁSI IRODÁK A KULISSZÁK MÖGÖTT

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UTAZÁSI IRODÁK A KULISSZÁK MÖGÖTT"— Előadás másolata:

1 UTAZÁSI IRODÁK A KULISSZÁK MÖGÖTT
Molnár Judit

2 Utazási irodák a kulisszák mögött
Bemutatkozás MUISZ – alelnök Budapesti Békéltető Testület tagja OTP Travel – ügyvezető

3 40 éves a MUISZ utazási iroda megalapítja a MUISZ-t 1990 a rendszerváltás után 3000 iroda – kaotikus állapotok 1996 Az első utazási irodai kormányrendeletek 213/1996. és 214/1996. (később 281/2008.) – szigorú működési feltételek → Az irodák száma 1200-ra csökken (napjainkban is kb. ennyi iroda működik).

4 Éves utazási irodai forgalom
Az utazási vállalkozások éves összforgalma a KSH adatai szerint milliárd Ft, melynek mintegy %-át bonyolítják a MUISZ tagirodái.

5 A MUISZ tevékenysége utazási irodai rendeletek véleményezése,
javaslattétel a turizmus törvényre adó- és számviteli törvények módosításának kezdeményezése folyamatos fellépés a fekete utazásszervezés ellen kapcsolattartás a Külügyminisztériummal Turisztikai munkacsoport létrehozásának szorgalmazása a fővárosban Budapest turizmusa érdekében

6 A MUISZ tevékenysége Az elmúlt 24 évben szinte folyamatosan változó jogszabályi és igazgatási környezet → lassú döntéshozatal és kevésbé hatékony ágazati irányítás

7 2012.február 3. A MALÉV csődjének hatásai:
megemelkedett repülőjegy árak, egyes városok nehéz megközelíthetősége kedvezőtlenebb szerződéses feltételek Magyarország megközelítése nehézkesebbé vált: több nagylétszámú konferencia lemondása + konferencia központ hiánya

8 Utazási irodák alkupozíciója korlátozott
2012.február 3. A MALÉV csődjének hatásai: a felszámolási eljárás még mindig nem zárult le (veszteség utasoknak és utazási irodáknak) A charterpiacon egy szereplő maradt: Travel Service Utazási irodák alkupozíciója korlátozott

9 2014. évi nyári charter szezon
Bulgária heti 4 gép Ciprus heti 5 Egyiptom heti 12 gép, ebből 2 Jordániával Jordánia heti 1 gép Görögország heti 20 gép (Karpathos 1 gép, Korfu 3 gép, Zakynthos 4 gép, Kefalonia 1 gép, Heraklion 5 gép, Rodosz 4 gép, Thesszaloniki 1 gép, Kos 1 gép)

10 2014. évi nyári charter szezon
Dubrovnik heti 1 gép Málta heti 2 gép Marokkó heti 1 gép Catania heti 1 gép Nápoly heti 1 gép Madeira heti 2 gép

11 2014. évi nyári charter szezon
Azori-szigetek heti 1 gép Spanyolország heti 7 gép (Mallorca 2 gép, Malaga 1 gép, Barcelona 2 gép, Tenerife 1 gép, Alicante 1 gép) Törökország heti 15 gép Tunézia heti 11 gép HETI 84 JÁRAT!

12 Utazási szerződés 281/2008 (XI.28.) Korm. rendelet
Utazási csomag fogalma: az utazásszervező által biztosított személyszállítási, szállás- és egyéb turisztikai szolgáltatások közül legalább kettő együttes igénybevétele a szolgáltatások ára egy közös részvételi díjban kerül megállapításra a részszolgáltatások együttese 24 óránál hosszabb időszakot érint vagy a szolgáltatás szállást is magában foglal

13 Kritikus pontok Külföldi szállás 13. § (1) c
Az utazásszervezőnek a katalógusában az egyes szállodáknál fel kell tüntetnie az adott ország helyi besorolása mellett a hazai besorolás szerinti kategóriát.

14 Tájékoztatási kötelezettség
Kritikus pontok Tájékoztatási kötelezettség 13. § (1) j) Teljes körű tájékoztatási kötelezettség, kiegészítve az adott országra vonatkozó vízumrendelkezésekről és egészségügyi előírásokról

15 Jegyzőkönyv felvétele hibás teljesítés esetén
Kritikus pontok Jegyzőkönyv felvétele hibás teljesítés esetén 10. § (4) Az utas köteles haladéktalanul közölni kifogását az iroda helyi képviselőjével; a közlés késedelméből eredő kárért felelős. Az utazási iroda képviselője köteles jegyzőkönyvbe foglalni az utas bejelentését.

16 Utazásszervező felelőssége
Kritikus pontok Utazásszervező felelőssége 12.§ (1) Az utazásszervező felel a közreműködő szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokért is. Mi történik akkor, ha a charterjáratot nem az Európai Unióban bejegyzett légitársaság üzemelteti és késik a charterjárat?

17 Részvételi díj felemelése
Kritikus pontok Részvételi díj felemelése 6.§ (1) A részvételi díj felemelhető a szállítási költségek, üdülőhelyi díjak, repülőtéri illetékek, vagy a forint árfolyamának változása esetén. De: 20 napon belül a díj nem emelhető és ha az emelés meghaladja a 8%-ot, az utas indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.

18 Kritikus pontok Bánatpénz – 8. § (9)
Az utasnak az utazás megkezdését megelőző 35 napnál, szálláshely igénybevétele esetén 45 napnál korábbi elállása esetére bánatpénzként legfeljebb a szolgáltatási díj 10 %-a követelhető. Az utazás megkezdését megelőző 60 napnál korábbi elállás esetére bánatpénz nem követelhető.

19 Kritikus pontok VIS MAIOR 8. § (6)
Ha a Külügyminisztérium átsorolja az úti célt az utazásra nem javasolt országok közé, az utazásszervező köteles azonos, vagy magasabb értékű szolgáltatást nyújtani. Ha az utas ezt nem fogadja el, elállhat a szerződéstől.

20 Megváltozott utazási piac
Online foglalási rendszerek Utazási weboldalak Low-cost légitársaságok Dinamikus utazási csomagok Új utazási formák

21 Az európai utazási piac összetétele
Az utazók 23 %-a utazási csomagot választ 17 %-a egy értékesítési helyen válogatja össze a szolgáltatáselemeket 6 %-a egymáshoz kapcsolódó weboldalak kínálatából állítja össze utazási csomagját 54 %-a egyelemű szolgáltatást vásárol

22 Új EU irányelvek a csomagtúrákra
Az irányelv kiterjesztése a dinamikus csomagokra (az utas a saját preferenciái alapján állítja össze az utazási szolgáltatásokat) Kényszerű tartózkodás esetén az utazásszervezőnek utazónként 3 éjszakára és éjszakánként 100 euróig kellene fedeznie az utazók költségeit. 180 fő esetén EUR

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "UTAZÁSI IRODÁK A KULISSZÁK MÖGÖTT"

Hasonló előadás


Google Hirdetések