Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDénes Szőke Megváltozta több, mint 10 éve
1
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola 2010. január 25.
2
Borgazdaság, vagy szerelem? Kérdések: A fogyasztónak?
3
Értékek: Mi az érték a magyar borászatban? Múlt? Termőhely? Tudás? Piac? Befektetőként mi miért fizetnénk?
4
Kinek az értékítélete fontos? Amit a termelő gondol:
5
Piacgazdaságban élünk? A borainkat ekként termeljük? Melyik vásárlói réteg növekszik? Zsugorodó vásárlói szegmensek? Milyen irányt követ a világ borászata? Milyen irányt követnek a magyar borászok Piacgazdaság! (a gondolkozásunkban?)
6
Kivel versenyzünk? Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan! Globálisan gondolkozunk? Boraink értékét, termelési költségét, kereskedelmi költségét, marketing támogatását-költségét a „szomszéd” borászéval hasonlítjuk össze, vagy azokéval akikkel a piacon valóságosan versenyzünk?
7
Kereskedelem: Kereskedelmi csatornáink? Hogyan változott kereskedelmi partnereink összetétele, mérete az elmúlt 20 esztendőben? Hogyan változott a borászati vállalkozások mérete az elmúlt 20 esztendőben?
8
Mi generálja a költségeket? Vállalkozás? Hatóságok? Szabályozás? Etika, tisztesség? Mit tehetünk a hatékonyság növelés érdekében? Hogyan hárítható át a költség a költséggenerátorra? Vállalkozási, települési, társadalmi költségek Mit tesznek a hatékonyság növelés érdekében?
9
Termék- és termelés- fejlesztés: Hogyan dönt ma a beruházásairól egy magyar borászat? Beruházásait a hatékonyság, vagy a támogatás megszerzése vezérli? Honnét szerezhet megbízható, döntés-támogató információkat? Fejlesztések: minőség növelő, vagy helyi értékesítést segít?
10
Kik és hol döntenek rólunk? Hol vannak döntéshozatali pontok? Brüsszelben? Budapesten? Regionális központokban? Ezek közül a borászati szervezetek hol vannak jelen? Hol képviseltetik magukat? Mit tesznek a borászatok saját szervezeteik hatékony működése érdekében?
11
Mire számíthatunk? ● Az erőteljes szőlőterület csökkenés mellett? ● A nagy piacon apró szereplőként? ● Alacsony a tőke ellátottság mellett? ● Gyenge társadalmi stabilitás mellett? ● Szerény szakmai együttműködéssel? Sok szervezettel, Megosztott erőforrásokkal Ágazati stratégia nélkül Stratégia nélküli, eredménytelen marketing
12
Összefoglalva: Volt egy álmunk A megoldást mástól vártuk Politikai elit, majd EU Gyenge informáltság Sok teher Magas költségek Vészesen fogyó piac Elveszett álmok
13
Mit tehetünk? A gondok okozóját ne “a valakik”, “azok” között keressük. Ne ruházzunk be csak azért mert mások is azt teszik. (Buborékgyár) Az integrátorokat szabályozni, vagy/és borászati társulásokat kialakítani. Valós információkkal segíteni a borászati vállalkozások együttműködését. Hatékonyság az érdekérvényesítésben Részt venni a szabályok megalkotásában Mindezekre a megoldást ne mástól várjuk!!!
14
Perspektíva?
15
Lehetőségek: Megtanulni a közös értékek képviseletét Megtanulni az együttműködést Meghatározni céljaink Ágazati stratégiát! Szakmai nyilvánosságot Szervezeti feladatmegosztást!
16
Köszönöm a figyelmüket! Jó borokat! Szép és gazdag borgazdaságot! Boldog borászokat! Tornai Tamás ttornai@somlo.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.