Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA
2
A szükségletek 5 főcsoportja (Maslow szükséglet piramisa)
Hierarchikus elrendeződés
3
maslow's hierarchy of needs
az átlagos állampolgár fiziológiai szükségletei 85%-ban, biztonság-igénye 70%-ban, szeretet-igénye 50%-ban, önérzet-igénye 40%-ban önmegvalósítással kapcsolatos igénye tekintetében 10%-ban van kielégítve.
4
Maslow piramisa az iskolában (továbbgondolás)
Használhassa meglévő képességeit Az elismerés keresése – segítő felnőtt környezet (család, iskola) A szülőktől a kortársak, szerelmek felé Stabilitásra törekvés – család szerepe Éhség, szomjúság, kifáradás, kialvatlanság – nehezebben tud figyelni
5
A kiterjesztett szükséglet piramis
I. hiány alapú szükségletek: 1.Fiziológiai szükségletek: éhség, szomjúság, szexualitás 2.Biztonsági szükségletek: fizikai védettség, kiszámíthatóság 3.Szeretet, valahová tartozás szükséglete: gyengédség, viszonzott szeretetkapcsolat 4.Elismerés szükséglete: önbecsülés, mások elismerése, hírnév, becsvágy II. növekedés alapú szükségletek: 5.Kognitív szükségletek: tudni, érteni, megismerni 6.Esztétikai szükségletek: szimmetria, rend, szépség 7.Önaktualizáció szükséglete: elérni a bennünk rejlő lehetőségeket "A zenésznek zenélnie, a művésznek festenie, a költőnek írnia kell, ha véglegesen boldog akar lenni. Amit az ember tud, azzá kell lennie."
6
Szükséglet kielégítés az iskolában
Tudás és megértés iránti vágy nem külön jelenik meg Különböző erősséggel jelen van minden szinten (a kompetencia iránti vágy szintjén erős) Következtetés: Legyen differenciált az iskola által kínált tudás Fontos az alacsonyabb szintű szükségletek kielégítettsége; akkor hatékony az iskola Tanítható állapotban van-e a gyerek?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.