Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRezső Lakatos Megváltozta több, mint 10 éve
1
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3.1.5/12-ben megvalósuló fejlesztések Dr. Pompor Zoltán szakmai vezető, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP 3.1.5/12 projekt
2
A TÁMOP 3.1.5/12 kiemelt projektben megvalósuló fejlesztések
Megújuló köznevelési rendszer Pedagógusok előmeneteli rendszere – pedagógus életpálya Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer – portfólió Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Pedagógus továbbképzési rendszer Összefüggések: Életpálya, portfólió és szaktanácsadás Továbbképzések és szaktanácsadás
3
Az új típusú szaktanácsadás, tantárgygondozás célja
A szaktanácsadás, tantárgygondozás célja A pedagógusok munkájának, azon belül mesterségbeli tudásuk fejlesztésének szakmai támogatása. Ennek keretében a szaktanácsadók, tantárgygondozók fejlesztő célú támogatást nyújtanak a folyamatos szakmai fejlődéshez, valamint a pedagógus életpályán történő előrehaladásához, szakmódszertani segítséget biztosítanak az adott szakterület, tantárgy iskolatípushoz és -fokozathoz illeszkedő tanításához, illetve az óvodai neveléshez, általános pedagógiai módszertani támogatást nyújtanak az egyéni szükségleteket figyelembe vevő, differenciált nevelő-oktató munka megvalósításához, képzési szükségleteket diagnosztizálnak és továbbképzéseket támogatnak.
4
Szaktanácsadói rendszer fejlesztése
Eszközök, módszerek Képzések Látogatások
5
Szaktanácsadói rendszer
A szaktanácsadással kapcsolatos általános követelmények meghatározása A szaktanácsadói szintek meghatározása A szaktanácsadói feladatok tipizálása A szaktanácsadói továbbképzések rendszerének kialakítása A szaktanácsadás minőségbiztosítási rendszerének kialakítása Országos tantárgygondozói rendszer koncepciója és működési sajátosságai
6
Eszközök, módszerek A szaktanácsadói, tantárgygondozói látogatás típusai A látogatások protokollja A látogatáshoz kapcsolódó dokumentumok (pl. elemzési vezérfonalak) A szaktanácsadói látogatás produktumai Helyzetelemzés – a pedagógus és intézményvezető számára Szakmai fejlesztési terv – a pedagógus számára Összegzés – az OFI számára
7
Tervezett szaktanácsadói, tantárgygondozói képzések
Óvodapedagógus Tanító Felső tagozat – műveltségi területi modulokkal kiegészítve Szakközépiskola és gimnázium – műveltségi területi modulokkal kiegészítve Szakiskola Gyógypedagógiai intézmény Iskolai könyvtár Kollégium További képzések és továbbképzések fejlesztése a kutatás és a szükségletek tükrében.
8
Párbeszéd és támogatás
Célunk a képzések során, hogy kis létszámú csoportokban, közösen megismerjük azokat az eszközöket és eljárásokat, amelyekkel a szaktanácsadás céljait a leghatékonyabban el tudjuk érni, és minden segítséget megadjunk ahhoz, hogy ez a támogatás mind ismeretekben, mind képességekben, mind attitűdökben fejlődjön – végeredményben szaktanácsadói kompetencia fejlődjön.
9
A szaktanácsadói, tantárgygondozói képzésekről
Pilot program a pilot tapasztalatai alapján korrigáljuk a képzéseket - folyamatos tartalomfejlesztés A képzés elemei Jogszabályi ismeretek Általános pedagógia, módszertani ismeretek A támogató szaktanácsadás módszerei Az egyéni fejlesztési tervek és készítésük, új szaktanácsadói ismeretek A portfólió tartalmi elemei és követelményei Az adott intézménytípushoz, illetve műveltségi területhez (és tantárgyhoz) kapcsolódó speciális tartalom Terepgyakorlat
10
Látogatások A projekten belül szaktanácsadói feladatellátás 2013 őszétől Megyei szinten – intézménytípusra, tantárgyakra bontva. Heti legalább 1 nap szaktanácsadás. Csak az végezheti ezt a feladatot, aki a képzést sikeresen elvégezte – a képzés során erre a feladatra kaptak felkészítést. A látogatás dokumentuma bekerül a pedagógus portfóliójába.
11
Köszönöm a figyelmet! pompor.zoltan@ofi.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.