Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Kissné Megváltozta több, mint 10 éve
1
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft. 2010. február 2.
2
Mai program • Cél: formálja az adatmodellt, visszajelzést kapjunk, felszínre jöjjenek a hibák, ötletek • Plenáris előadás az adatmodellről – mi ez? – miért készült? – hogy készült? – kiknek készült? – mire használható? – hogy kell használni? • Szekció beszélgetések – műfaja: párbeszéd, közös munka
3
Alap- Adatok: relációs részletes Alap- Adatok: relációs részletes Gazd. rendszer Intézményi adattár OLAP kocka OLAP kocka OLAP kocka OLAP kocka ETL Felsővezetői mutatók, stratégiai mutatók Jelentések, kimutatások (fix, ad-hoc) Adat- szolgáltatás Egyéb: Adatbányászat Tájékoztatás Egyedi alkalmazás Intézményi adattár adatmodell Stage átmeneti tároló Stage átmeneti tároló Dimen- zionális Dimen- zionális Dimen- zionális Dimen- zionális Tanulmányi rendszer Egyéb
4
Mi ez? • szöveges leírás – kritikus fogalmak • aggregált szint – granularitás – mérőszámok – dimenziók • riport ötletek
5
Miért készült? • TÁMOP 4.1.3 feladata segíteni az intézményi fejlesztéseket • Nincs publikus adatmodell a felsőoktatási adatokról • Az adattár fejlesztő cégek kevéssé ismerik a felsőoktatási fogalmakat, adatköröket • Ne végezze el ezt a munkát minden intézmény párhuzamosan
6
Hogy készült? • kötelező adatszolgáltatások • intézményi kimutatások • szakértők bevonása nem a forrás adatokból indul ki, hanem a vezetői igényekből
7
Kiknek készült? Megvalósításban résztvevő személyeknek • igényfelmérést végző személy • adattár tervező
8
Mire használható? • Igényfelmérések támogatásához (van kiindulási alap) – aggregált szint – riport ötletek – mutatószám gyűjtemény • Adattár tervezéshez – alapadat szint (ahol van) stage és az adattár tervezéséhez – aggregált szint az OLAP kockák tervezéséhez
9
Hogyan kell használni? Igényfelmérésben • áttekintő képet ad a lehetséges adatkörökről, segíti a scope meghatározását – ami nem érdekli a vezetőket, azt ki kell húzni – ha valami hiányzik, akkor bővíteni kell • egy tematikát ad az interjúztatónak • ötleteket ad a vezetőknek (látják, hogy milyen adatokat lehet kihozni a rendszerből) Tervezésben • aggregált szint jó alapot ad az OLAP kockákhoz • alapadat szint jó segítség a stage és adattár tervezéséhez
10
Hogyan nem kell használni! • nem interjú kérdőív nem elég odaadni a leendő felhasználóknak, hogy válogassanak • nem kész stage terv meg kell vizsgálni a forrás rendszert (fel vannak-e töltve azok az adatok, jó minőségűek-e) • nem teljes stage terv, csak az aggregált szinten definiált adattartalomra terjed ki • nem adattár terv, rengeteg dolog nincs benne (ETL, adattisztítás, ütemezés, archiválás, idő kezelés, …) • általános AJÁNLÁS, az intézményi egyediséget a saját projektek viszik bele
11
További munka végleges adatmodell ajánlás publikálása (alapadat is) 2010. február intézményi interfész publikálása2010. február központi adatfogadó program működése 2010. nyár adatküldés kezdeteOKM döntés (jogszabály) felsőoktatási adattár működése2010. ősz
13
Szekció beosztás TémakörTerem GazdálkodásII. emeleti tárgyaló HR308 Ingatlan323 K+F+I314/B Oktatás314/A
14
Köszönöm figyelmet! Sikeres munkát a szekcióülésekhez…
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.