Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Integrált ügyviteli rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Integrált ügyviteli rendszer"— Előadás másolata:

1 Integrált ügyviteli rendszer
FORRÁS-SQL Integrált ügyviteli rendszer

2 Tematika A Forrás SQL jellemzői Az alrendszerek rövid ismertetése
Bevezetési módszertan Referenciák A jellemzők között beszélünk a PC-SQL különbségekről Információ kinyerési lehetőségek az egyik fő erőssége a Forrás SQL-nek is

3 Általános jellemzők Integrált , általános ügyviteli rendszer
Moduláris felépítés Grafikus felhasználói felület Több vállalat/intézmény egyidejű kezelése Sokoldalú lekérdezési lehetőség Termelő, szolgáltató vállalatok, könyvelő irodák, költségvetési intézmények, önkormányzatok használják. Általános rendszer „testre szabása”: -Fst beállítások -rendszer és alrendszer paraméterek -törzsek Standard ügyviteli modulok, bonyolítási rendszerek, főkönyv, controlling Többfelhasználós (licensz) Több valutanemet kezel Többnyelvű, párhuzamosan 3 nyelv használata, minden kimutatás 3 nyelven elkészíthető Több cég: egységes kódrendszer

4 Technikai jellemzők MS SQL 7.0 vagy SQL 2000 adatbáziskezelő
Támogatott kliens operációs rendszerek: MS Windows 95, 98, ME, XP MS Windows NT 4.0, 2000, Kliens - Szerver architektúra

5 Integrált Adatbázis oldali integráltság: a FORRÁS moduljai és szakmai rendszere egységes adatmodellen működik redundancia mentes (egyszeres) adatnyilvántartás jól definiált összefüggések Funkcionális integráltság: egységes kezelői felület modulfüggetlen programkezelés könnyű elsajátíthatóság egységes eljárási szabályok Bizonylat centrikus rendszer, az előállítás, keletkezés helyén rögzíteni, ellátni a kontírozási összefüggésekkel, továbbítási automatizmus. Információs szintek sokrétűsége, dimenziók. Folyamatos feldolgozás (nem kell az előző hónap zárását megvárni) Kezelés: egér, billentyűzet, gyorsbillentyűk. Munkafolyamatba építhető alkalmazás

6 Nyitott Szabványos adatbázis kezelő Dokumentált adatmodell-szerkezet
Más szoftverekhez konvertálható adatmodell Interface kapcsolat Beépített eszköztár adatok importálására, exportálására MS-SQL alap Korszerűen adatmodellezett, normalizált adatbázis Input: induláskori konvertálások, banki kapcsolat Output: Banki kapcsolat, elektronikus jelentések, külső outputok Outputok széles választéka (Excel)

7 Ügyvitelileg zárt Bizonylati zártság Időszaki elhatárolások
definiálható bizonylatolási rendszer (bizonylati tömbök, naplók) szigorúan növekvő, egyedi számozás utólagosan nem, csak stornó bizonylattal korrigálható lezárt bizonylatok Időszaki elhatárolások párhuzamosan kezelhető pénzügyi évek zárható időszakok Jogosultságok kétszintű jelszóvédelem (hálózati, FORRÁS) csoportokhoz rendelhető felhasználói jogosultságok események naplózása - utólagos ellenőrzésre Bizonylati elv: Minden gazd.-i eseményről, amely az E,F állományát, összetételét megváltoztatja  bizonylat Számviteli nyilvántartások  bizonylat alapján Forrás: bizonylat  bizonylattömb  bizonylattípus  modul Egyszeres adatrögzítés, automatizált feladás Naplósoros könyvelés: naplók Számlasoros: kontírozási beállítások, jogcímek, mozgásnemek, dimenziók Ceruzás, végleges feladások Jogosultság: MEH-nél ÁSZ javaslat -menü indíthatóság -adatelérés, -karbantartás engedélyezése vagy letiltása -naplózás

8 Előnyök, különbségek Megszüntetett párhuzamosságok, egységes adatbázis
Egyszeri adatbevitel - automatikus feldolgozás Felhasználó által definiált egyszerű adatvisszanyerés, széles output választék SQL által biztosított sokrétű kapcsolat (relációs adatmodell) Grafikus felhasználói felület Csökkentett adminisztráció és manuális tevékenységek A kontrolling modulon keresztül a vezetés felé döntés- előkészítési, ellenőrzési és információs feladatok ellátása Teljeskörű analitika Külső adatszolgáltatás támogatása Bizonylatcentrikus adatfeldolgozás (biz. tömb, naplók) Előnyök, különbségek a PC-Forráshoz képest Fejlett rendszerszervező eszköz Jogcím törzs a pénzügyi modul összes alrendszerében 1 bizonylat csak 1* szerepel Output pl. Excel táblákba is mérlegjelentések és egyéb szabadon paraméterezhető táblák Bizonylati úthoz igazítható elektronikus bizonylati út, naplókon keresztül Többszintű jogosultsági rendszer Évközben átállás lehetősége Vegyes használat lehetősége (Főkönyv SQL, analitikák PC) Törzsadatkezelés módja (konzisztencia)

9 Vezetői Információ Rendszer
Vegyes könyvelés FŐKÖNYV Kivonatok INFORMÁCIÓS SZINTEK Számlatükör - Elszámolási egységek Analitikus kód - Ügylet Ügylet csoport - Pénzforrás Egyéb törzsek - Bony. esemény azon. SZINTETIKA TÖRZSEK ANALITIKA PÉNZÜGY - Vevő, Szállító - Bank, Pénztár - Folyószámla - ÁFA - Szerződés - Kontírozás - Lekérdezések KÉSZLET - Nyilvántartás - Könyvelés ESZKÖZ ÉRTÉK-NÉLKÜLI Kereskedelem Ajánlat Rendelés Szállítólevél Számla Lekérdezések Beszerzés Igénylés Árjegyzék Beszállítás Termelés Sorozatgyártás Darabjegyzék Technológia Költségmodell Kapacitástervezés SPECIÁLIS BONYOLÍTÁS Vezetői Információ Rendszer A VIR lehet külső rendszer, de érthetjük alatta a Forrás controlling rendszerét és az egyes modulok, elsősorban a főkönyv integrált lekérdezési lehetőségeit is.

10 Információs szintek Számlatükör Elszámolási egységek Analitikus kód
Ügylet Ügylet csoport Pénzforrás Bonyolítási esemény azonosító Egyéb törzsek Elszámolási egység: Szervezeti egységet azonosíthat.. Költséggazda azonosítására is szolgálhat. Analitikus kód: Munkaszámok, termékek, termékcsoportok azonosítására szolgál. Pénzforrás: A finanszírozás forrás szerinti információs dimenziója. Ügylet: Egyedi kigyűjtési szempontok, megadására szolgál. (Rendszám szerinti költséggyűjtés, kereskedelmi ügyletek, beruházás) Bonyolítási azonosító: keretgazdálkodás, spec. modulok használják. Egyéb törzsek: pl. partner

11 Pénzügyi rendszer Vevő és szállító számla, bank, pénztár
Folyószámla kezelés ÁFA analitika Deviza kezelés Automatikus kontírozás és főkönyvi feladás Zárások

12 Pénzügyi folyamatok I. A N A L I T I K A SZINTETIKA Feladás
Pénzügyi modul VEVŐ/SZÁLLÍTÓ Napló nyitás Számla készítés Kontírozás Főkönyvi feladás BANK/PÉNZTÁR Pénzforgalom felvitel Folyószámla Főkönyv Pénzügyi modul ÁFA Áfa kimutatás 60 napos ÁFA

13 Készletek rendszer Készletek mennyiségi és értékbeni nyilvántartása
Kartonrendszerű készletnyilvántartás Különböző készletértékelési módszerek Automatikus készletárazás és készletkönyvelés Gyári számos készletnyilvántartás lehetősége Leltártámogatás Raktári utalványozási rendszer támogatása (a készletkarton azonosítója a raktár és a cikkszám mellett bármelyik mező lehet, pl. lejárati dátum)

14 Kereskedelmi rendszer
Árajánlatok, vevői rendelések, keretszerződések, szállítólevelek nyilvántartása Kiszállításkor automatikus készletgenerálás és számlakészítés Gyűjtőszámla készítési lehetőség Árlisták, kedvezmények Készletfoglalások kezelése Túrák kezelése, fuvarelszámolás

15 Beszerzési rendszer Beszerzés igények, szállítói rendelések, bejövő szállítólevelek, szállítói árajánlatok nyilvántartása A bizonylatok generálhatók egymásból (pl. az igényléstől a rendelésen keresztül a bevételezésig egyszeri rögzítés) Készletgazdálkodási mutatók számítása, készletkorosítás Beszállítások figyelése mennyiségben, értékben (rendelés teljesülésvizsgálat) Automatikus igénylés készítés, rendelés generálás (projekt ill. termelés alrendszerből vagy minimumkészlet alapján)

16 Eszköz rendszer Eszközök nyilvántartása sokrétű csoportosítási lehetőséggel és eszköz típustól függően megadható kiegészítő adatokkal Eszközökkel kapcsolatos események kezelése (aktiválás, selejt, kár, értékesítés, megosztás, stb.) Az eszköz törzseken alapuló automatikus kontírozás és főkönyvi feladás Leltártámogatás Értékesítés támogatása automatikus számlagenerálással Széleskörű lekérdezési lehetőség

17 Főkönyv (szintetika) Vegyes tételek rögzítése Költségfelosztás
Zárlati feladatok Kimutatások

18 Bevezetési módszertan
1. Rövid helyzetfelmérés 2. Követelménykatalógus kialakítása, szerződés 3. Projekt tervezés 4. Helyzetfelmérés (analízis) 5. Rendszer és folyamat tervezés, szervezés 6. Adatelőkészítés - oktatás 7. Próbafuttatás-próbaüzem 8. Átadás-átvétel 9. Utógondozás

19 Referenciáink A Forrás-SQL és a Forrás-PC rendszereket több, mint 300 vállalatnál használják Gallicoop Rt. Gabona Rt. Agrimpex Rt. Hungexpo ERDÉRT Rt. Csemege Szupermarketek Rt. Pécsi Sörfőzde Rt. Csopak Rt. Flag Rt. Mirsa Rt. ISG Rt. S&T Magyarország Rt. Miniszterelnöki Hivatal Kincstári Vagyon Igazgatóság Országos Katasztrófa-védelmi Főigazgatóság Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Országos Vízügyi Főigazgatóság Önkormányzatok Igazságügyi Minisztérium

20 A bemutatónak vége, köszönjük figyelmét!
kattintással visszajut a szoftverekhez


Letölteni ppt "Integrált ügyviteli rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések