Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Primer és szekunder kutatás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Primer és szekunder kutatás"— Előadás másolata:

1 Primer és szekunder kutatás
Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam

2 Tartalom Primer kutatás Szekunder kutatás A kutatások etikai kérdései

3 Primer kutatás Mindent magunk végzünk
Konkrét céllal, első kézből származó, speciális információkat ad Kvalitatív vagy kvantitatív Fajtái: Kísérletek Kérdőíves vizsgálatok Terepkutatások Egyéb kutatási technikák

4 Primer kutatási fajták
Kísérlet Természettudományokban jellemző A független tényezővel foglalkozik 2 csoport általában Kérdőíves vizsgálat Cél: információ meghatározott csoportoktól Kutatási program Kérdőív-szerkesztési technika – kérdéstípusok, forma Fajtái: önkitöltős, kérdőív-felvételes kérdezőbiztossal, kérdőív-felvételes kérdezőbiztos nélkül

5 Primer kutatási fajták
Terepkutatás Társadalmi jelenségek közvetlen megfigyelése 4 kutatói szerep: résztvevő, résztvevő-megfigyelő, megfigyelő-résztvevő, megfigyelő Nyílt, rejtett Egyéb kutatási technikák Fajtái: elbeszélés, beszélgetés; személyes interjút; legfontosabb adatközlővel való beszélgetés; csoportos interjú

6 Szekunder kutatás Szükséges adatok, információk vétele más forrásból
Fajtái: Belső anyagból (pl: a cég vevői adatai) Külső anyagból (pl: KSH kimutatásai) A két típus keveredik

7 Szekunder kutatás: előnyök, hátrányok a primer típushoz képest
információk gyors megszerezhetősége alacsonyabb költségek Hátrányok: szűrésigényes, nem speciális információ megbízhatatlanság elavultság konkurencia hozzáférhetősége

8 Kutatások etikai kérdései
Szekunder: Titkosság (üzleti titok) Félremagyarázás Primer: Önkéntes részvétel kérdése Visszaélés kérdése Tapintatosság (pl: névtelenség)

9 Felhasznált irodalom Dr. Majoros Pál: Kutatásmódszertan
Dr. Eszes István: Marketing alapjai (órai jegyzet) Józsa – Piskóti – Rekettye – Veres: Döntésorientált marketing

10 Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam
Köszönöm a figyelmet! Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam


Letölteni ppt "Primer és szekunder kutatás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések