Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni
2
„market”: piac, vásártér
A marketing fogalma „market”: piac, vásártér A marketing szűkebb értelmezése: a marketing vállalati tevékenységek sorozata, amelyek: elemzik a piacot meghatározzák az eladni kívánt terméket szolgáltatást megismertetik ezeket a vevőkkel, fogyasztókkal árakat kialakítják értékesítés eladás befolyásolja a fogyasztókat A marketing tágabb értelmezése: olyan filozófiai gondolkodásmód, amelynek középpontjában a piaci igények minél magasabb szintű kielégítése álljon. A marketing kiterjesztett értelmezése: minden értékkel bíró jószág cseréje
3
A marketing alkalmazási területei
„Az életünk valamennyi területén megjelenik.” Háztartásokban: párkeresés, álláskeresés, lakáseladás, tárgyak értékesítése Vállalatok: termelés, értékesítés, értékesítés utáni magatartás Állam: kormányprogram népszerűsítése, rendőrség Politikai szervezetek: választási kampány Egyházak, alapítványok: jótékonysági akciók Egészségügyi intézmények: kórházak Oktatási intézmények: iskolák
4
Marketing fejlődésének főbb szakaszai
A marketing fejlődése mögött a termelő eszközök, a technika, a tudományok egyre gyorsuló ütemű fejlődése áll. A kereslet és kínálat egymáshoz viszonyított arányának változása Főbb szakaszai Termelés központú korszak (kb ) kereslet nagyobb mint a kínálat Nincs marketing Kézi munka, fejletlen eszközök Értékesítés-központú korszak ( ) Termelési eszközök fejlődnek Gépek megjelenése Kínálat növekszik Megjelenik a marketing
5
Fogyasztóközpontú korszak (1934-90)
„Mindent, amit a vevő akar” elv Megjelenik a tudatos piackutatás Célcsoport kiválasztása, kutatása Célcsoport elérési technikák Társadalomközpontú korszak (1991-) Egyén elérésének szerepe nő a marketingben Egyén elérési technikák megjelenése A profit és fogyasztói illetve társadalmi érdekeket megpróbálják összehangolni
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.