Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Balogné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A MAGYAR TURIZMUS ZRT. 2010. ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő 2010. április 14.
2
Kitekintés a világra 2009, Világ
Nemzetközi turistaérkezések száma: 880 millió (-4,3%, -40 millió) K-K-Európa -8,2% -1,9% Európa -5,6% -5,1% -5,6% +5,1% Információforrásaink: Nemzetközi trendek figyelemmel kísérése World Tourism Organization (2010. január vége) European Travel Commission Eurobarometer Külképviselői hálózatunk Hazai trendek figyelemmel kísérése KSH előzetes adatok (2009. január-december), MNB (2009. január-szeptember) Szakértői felmérés 2009 nyarán Nemzetközi turizmusból származó bevételek: ≈ -6%
3
Átrendeződés az utazási szokásokban
A hivatásturizmust és a szabadidős turizmust egyaránt kedvezőtlenül érintette a válság. Az ÜZLETI UTAZÁSOKAT költségmegszorítások jellemzik. Rövidebb időtartam, kevesebb szolgáltatás. Utazást kiváltó telekommunikációs eszközök (pl. videokonferenciák). A SZABADIDŐS TURIZMUSBAN elsősorban a második-harmadik utazások (városlátogatások) maradnak el. Népszerűbbek a közeli desztinációk és a belföldi utazások. Csökken a tartózkodási idő. Csökkennek az egy utazásra fordított költségek. A jó ár-érték arányt kínáló desztinációk versenyelőnybe kerülnek. Az utasok kevesebb szolgáltatást vásárolnak, de ragaszkodnak a korábbi magas színvonalhoz.
4
A korábbi várakozásoknál kedvezőbb év a hazai turizmusban 2009, Magyarország
A külföldi látogatók száma 2,7%-kal nőtt. Csökkenő vendégforgalom a kereskedelmi szálláshelyeken: Összes vendég: -8,3%, vendégéjszaka -8,4% Belföldi vendég: -7,2%, vendégéjszaka -7,1% Külföldi vendég: -9,7%, vendégéjszaka -9,8% Belföldi szállásdíj-bevétel: -4,0% Külföldi szállásdíj-bevétel: -12,0% Stagnáló devizabevételek Forrás: KSH előzetes adatok, MNB
5
2010-re óvatos, de javuló várakozások
Változó utazási szokások A romló munkanélküliségi ráta ellenére lassú javulás Világ: +3-4 %, Európa: lassabb növekedés
6
Beutazó turizmusunk várható trendjei, 2010
Küldőpiacaink jelentős részéből a vendégéjszakák lassú növekedése várható. Az utazási döntések mind az üzleti, mind a szabadidős turizmusban későbbre tolódnak. Valamennyi piacunkon nagy jelentősége van a megfelelő ár-érték aránynak, a szolgáltatások magas színvonalának, a vendégszeretetnek, és a kreativitásnak! Fontos a légi járatok maximális kihasználása. Egyes piacokon (például Ausztria, Németország stb.) nő a vasút, illetve az autóbusz jelentősége.
7
Belföldi turizmusunk trendjei, 2010
A belföldi utazók is kevesebbet költenek Ugyanakkor még fontosabb számukra a jó ár-érték arány Kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe Alacsonyabb kategóriájú szálláshelyet választanak Csökken a tartózkodási idejük Kevesebb utazást tesznek Közelebbi úti célt választanak Foglalásaikat későbbre halasztják Nő az internet, azon belül is a web2.0 szerepe.
8
Marketingtervünk kulcsszavai
Versenysemlegesség Együttműködés Imázsépítés Magyarország márka Turisztikai információ Vendégbarát attitűd
9
Milyen forgalomra számíthatunk? 2010
Beutazó turizmus Belföldi turizmus Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken Szinten tartás Vendégéjszakák száma a magánszálláshelyeken +0-5% +0-3% Kereskedelmi szálláshelyi bevételek +0-2% +2-4% Devizabevételek +5-8% -
10
A fókuszban 2010-ben Belföldi kommunikáció: Külföldi kommunikáció:
Fesztiválok Éve 2010, eseményturizmus Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Természetes vizeink Egészségturizmus Budapest és környéke Balaton Hivatásturizmus Egészségturizmus Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Fesztiválok Éve 2010 Ezen a dián a marketingtervben kiemelt termékeket mutatjuk be.
11
Szolgáltatói szemléletünk és partnerségi kapcsolataink
A szolgáltatók bevonása a tervezésbe. Előzetes marketingterv szeptemberre. Versenysemlegesség és 1+1-es akciók. Az eredmények közös értékelése. Erőforrásokat koncentráló és a rendelkezésre álló marketingeszközöket integráló, partereinkkel együttműködésben megvalósuló kampányok előnyben részesítése. Partnerségi körünk folyamatos bővítése. A következő diákon néhány fontos gondolatot, irányelvet emelünk ki a marketingtervből. A szolgáltatói szerepvállalás növelése nem csupán azt jelenti, hogy akcióinkba a turisztikai szolgáltatókat bevonjuk, hanem már az akciók tervezésekor együtt gondolkodunk potenciális partnereinkkel, az állami és regionális szervezetekkel, a szakmai szervezetekkel is. Közös kampányok (LMA, BWI, Budapesti Téli Fesztivál, stb) Stratégiai partnereink: Társminisztériumok és azok háttérintézményei, Külföldön működő magyar nagykövetségek, képviseletek, kulturális intézetek, Regionális idegenforgalmi bizottságok, Országos szakmai szervezetek, szövetségek, Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., Pécsi EFK Menedzsment Központ, Regionális fejlesztési ügynökségek, területfejlesztési tanácsok, Önkormányzatok turisztikai szervezetei, Tourinform-hálózat, Légitársaságok és repülőterek, Szállodavállalatok, Utazásszervezők és –közvetítők, Vonzerőgazdák, Média A nem szigorúan szakmai partnerekkel szervezett közös akciókkal a Magyar Turizmus Zrt. marketingre fordítható forrásait kívánjuk bővíteni és hatékonyságunkat tovább növelni. A nagy szolgáltató vállalatok, telekom cégek, bankok, üzemanyag töltőállomás láncok, üzletláncok, bevásárlóközpontok bevonását tervezzük kampányainkba.
12
Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére
Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Beutazó turizmus Fókuszálás a szomszédos és közeli küldőpiacokra Forgalomélénkítő akciók a közeli országokban Budapest Winter Invitation Hangsúly a nagyközönségi kampányokon (pl. vásárokhoz/tematikus évhez kapcsolódó plakátkampányok) A jó ár-érték arány mellett az egyediség hangsúlyozása A European Travel Commission-nel, V4 országokkal történő szoros együttműködés LMA folytatása, szoros együttműködés a légitársaságokkal A források koncentrálása érdekében partnereinkkel közös akciók
13
Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére
Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Belföldi turizmus Az üdülési csekk felhasználásának ösztönzése Kampányok a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve A rendelkezésre álló információk megosztása a turisztikai szakmával A évi marketingtervben foglaltak folyamatos felülvizsgálata Témaévek: - Fesztiválok Éve 2010, Egészségturizmus Éve 2011
14
Mit várunk a hazai turisztikai szektortól?
A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon: Innováció a termékfejlesztésben és a marketingben Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd A szolgáltatási minőség folyamatos javítása A Magyarország-márka további építése, együttműködésben a Magyar Turizmus Zrt.-vel
16
Egyészség-turizmus Éve 2011
Témaévek Vizek Éve 2008 Zöld Út 2007 Nagy Ízutazás 2006 Egyészség-turizmus Éve 2011 Fesztiválok Éve 2010 Kulturális Turizmus Éve 2009 Témaévek pro: Források koncentrálása Külső partnerekkel közös akciók „Ernyő” alatt összefogott ajánlatokkal átütőbb és hatékonyabb a megjelenés
17
A fesztiválok mellett szól…
Széleskörű fesztiválkínálat: több, mint 3000 fesztivál, rendezvény Pozitív fogyasztói attitűdök, divatos Környék megismerésének lehetősége, további turisztikai fogyasztás Visszatérés más időszakban Széleskörű célcsoportok megszólításának lehetősége Új elemek bevonása a turisztikai kínálatba
18
Fesztiválok Éve 2010 Célok:
A magyar lakosság érdeklődésének felkeltése hazánk turisztikai kínálata iránt. A hazai, Budapesten és vidéken egyaránt sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése. A kereskedelmi és magánszálláshelyi vendégéjszakák számának növelése. Célcsoportok: Belföldi utazók Fesztivállátogatók
19
Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok
Szálláskedvezmények Országos Bármely időszak Rugalmas tartalom Az ajánlatokhoz kapcsolódó nyereményjáték
20
Marketingeszközeink Közterületi megjelenés
Honlap az itthon.hu aloldalaként Mobiltelefonon elérhető fesztiválnaptár Kiadványok Figyelemfelkeltő fesztiválnaptárak Ajánlati katalógus Programfüzetek stb. És még: televíziós programajánló, hirdetések, PR cikkek, utazás kiállítások, reklámajándékok Szakmai rendezvények…
21
Egyészség-turizmus Éve 011
Pécs 2010 Magyar Turizmus Zrt. TEDEM Pécs Pécs2010 / Hungarofest Belföld: Kulturális turisztikai ajánlatok Garantált programok, turisztikai útvonalak Külföld: 2-5 napos tematikus csomag Turisztikai útvonalak Pécs2010 kulturális programjai Egyészség-turizmus Éve 011 Fesztiválok Éve 2010
22
Turisztikai szolgáltatók
Széleskörű együttműködésben Turisztikai szolgáltatók Média Kulturális és Sportturisztikai Csoport Regionális Marketing Igazgatóságok Tourinform-hálózat ÖM TSZÁT / ÖM - MT Zrt. OKM és háttérintézményei Más nagyközönségi csatornák Külképviseleteink Fesztiválszervezők és szakmai szövetségeik Fesztiválok Éve 2010
23
Csatlakozás a promócióhoz
Nemzetközi Országos, regionális Helyi MT Zrt. központ és képviseletek MT Zrt. központ és RMI-k Tourinform irodák, TDM szervezetek
24
Egészségturizmus Éve 2011 Miért az egészségturizmus?
Az egészségturizmus komplex termék. Az egészségmegőrzésről kevésbé mondanak le az emberek, az egészséges életmód divat. Hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, magasabb színvonalú szolgáltatások, kisebb szezonalitás. A termék fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható. Nemzetközi viszonylatban is jó adottságok országszerte, kedvező ár-érték arány. A Vizek Éve 2008 kampányév pozitív tapasztalatai. A turisztikai szakma javaslatára.
25
Felkészülés 2011-re …idei marketingtervünk alapján
Időszakos, egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadványok Belföldi és nemzetközi tanulmányutak – újságíróknak, orvosoknak Együttműködés a Spa & Wellness – Egészség, Turizmus és Életmód Kiállítás szervezőivel Wellness.itthon.hu weboldal tartalmi fejlesztése Nemzetközi szaksajtóban elhelyezett hirdetések Szakmai fórumok, kerekasztal beszélgetések, szakmai hírlevél
26
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.