Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Gulyás Megváltozta több, mint 10 éve
1
Fogyasztói és szervezeti vásárlói magatartás Teszt
2
Feleletválasztás 1. Szükséglet
a) Hiányérzet, mely önmaga megszüntetésére cselekvést vált ki b) Igény c) Folyamatosan újra keletkezik d) Mindhárom válasz helyes
3
2. A motiváció a) Az emberi cselekedetek mozgatórugói b) Belső állapot c) Cselekvésre ösztönzi az embereket d) Mindhárom válasz helyes
4
3. A fogyasztói piac a) Továbbértékesítési célzattal vásárolnak b) Direkt beszerzők, vásárlási döntéseikben elsősorban racionális döntések és a hosszú távú megállapodások játszanak szerepet c) Azon egyéneket és háztartásokat foglalja magába, akik saját fogyasztásra, illetve felhasznál lásra vásárolnak termékeket és szolgáltatásokat d) Mindazon személyek összessége, akik egy beszerzési döntés során hatással lehetnek a beszerzés folyamatára
5
4. A kultúra a) Az a társadalmi közeg, amelyekben az emberek mozognak b) Az adott kultúrán belüli kisebb csoportok c) A társadalom homogén és tartós tagozódása d) Mindhárom válasz igaz
6
5. A szubkultúra a) Az adott kultúrán belüli kisebb csoportok b) Az a társadalmi közeg, amelyekben az emberek mozognak c) Olyan személyekből vagy csoportokból áll, akiket az egyén saját értékrendje, attitűdje, vagy magatartása alakításában viszonyítási pontként kezel d) Egyik válasz sem helyes
7
6. A társadalmi osztály a) Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja b) A társadalom homogén és tartós tagozódása c) Olyan személyekből vagy csoportokból áll, akiket az egyén saját értékrendje, attitűdje vagy magatartása alakításában viszonyítási pontként kezel d) Az adott kultúrán belüli kisebb csoportok
8
7. A referenciacsoport a) Hasonló a gondolkodása, közös az érdeklődési köre, értékrendje nem rögzített írásban, de azt a csoporttagok elfogadják b) Olyan személyekből vagy csoportokból áll, akiket az egyén saját értékrendje, attitűdje vagy magatartása alakításában viszonyítási pontként kezel c) Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja d) Mindhárom válasz helyes
9
8. Az informális csoportok
a) Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja b) Például a baráti kör c) Hasonló a gondolkodása, közös az érdeklődési köre, értékrendje nem rögzített írásban, de azt a csoporttagok elfogadják d) Mindhárom válasz igaz
10
9. A család a) Olyan csoport, amelyhez az egyén tartozni szeretne, értékeit követni igyekszik b) Véletlenszerűen alakul, írásos szabályok szerint működnek c) értékeit, magatartását az egyén visszautasítja d) Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja
11
10. A formális csoportok a) Például a család b) értékeit, magatartásait az egyén visszautasítja c) Olyan csoport, amelyhez az egyén tartozni szeretne, értékeit követni igyekszik d) Véletlenszerűen alakulnak, írásos szabályok szerint működnek, például iskolai osztályok vagy munkahelyi csoportok
12
Igaz- Hamis 1. Az aspirációs csoportnak nincs nagy motivációs hatása H
2. Az aszociális csoportokat követve az egyén olyan termékeket vásárol, amelyek azt mutatják, hogy ő is ehhez a csoporthoz tartozik H 3. Az érzékszerveinkre ható bármilyen információt észlelésnek nevezzük. H 4. A tanulás az a folyamat, melynek során az emberek megszerzik azon ismereteket és tapasztalatot, mely a jövőbeni magatartásunkra hat. I 5.Impulzusvásárlás során az egyén hosszan tervezi a vásárlást H
13
6. A rutinszerű vásárló mindig ugyanazt a terméket vásárolja.
7. A változatosságot kereső fogyasztó csoport valamelyik általa preferált társadalmi csoport normáihoz igazodik. H 8. A racionális fogyasztó előre információt gyűjt, rendszerez a legjobb hasznosítás érdekében I 9. Ha a termék használata közben észlelt tapasztalata megegyezik az elvárásokkal, akkor a fogyasztó elégedett lesz. I 10. Ha a vevő elégedett, akkor elégtételt követelhet a gyártótól, a kereskedőtől, fordulhat a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez,esetleg a médiához, illetve bírósághoz H
14
Kiegészítés Az ……………………………vásárlók főleg saját maguk számára vásárolnak, egy személyben vásárlók és felhasználók. A ……………………………… típus szívesen vásárol mások számára, beszerez, ajándékoz,azaz a vásárló és a felhasználó nem azonos személy. énközpontú másokra irányuló
15
A ……………………………………vevő kísérli, hogy egy letűnt időszak szokásait a jelenbe átmentse. Minden újítást bizalmatlanul fogad. Vonakodik attól, hogy villanyborotvával borotválkozzék, zsebórát hord, nyakkendőit úgy köti meg, ahogy évek óta megszokta, és eszébe sem jut, hogy régi bútoraitól megváljon. A …………………………………………… fogyasztótípus állandóan azt az eszményképet keresi, aminek mintájára saját veselkedését kialakítja. Fontos számára, hogy a divat tekintetében minden szempontból korszerű legyen. hagyománytisztelő divatkövető
16
A ………………………………… vásárló azt veszi, amit eléje tesznek
A ………………………………… vásárló azt veszi, amit eléje tesznek. Teljesen mindegy neki,hogy milyen ruhát hord vagy milyen sajtot eszik. A fogyasztással szemben általában meglehetősen közönyösen viselkedik, meglehet, hogy munkája annyira leköti, hogy a fogyasztás sokad rendű dolog számára. Az sem érdekli, hogy másik mit gondolnak felőle. Az …………………………………………vásárló egészen más. A leggazdagabb áruválaszték ellenére gondot fordít arra, hogy valamennyi fogyasztási ágazatban kiismerje magát. Mivel nem mindegy neki, hogy melyik terméket vásárolja meg, ezért nagyfokú vásárlási tudatosság fejlődik ki nála. közömbös árura irányuló
17
aktív Az ……………… fogyasztó állandóan alakítólag szeretne hatni környezetére. Szeretne mások példaképe lenni, úttörő, felfedező. Saját maga kevéssé befolyásolható, de másokat megpróbál rávenni arra, hogy az ő elgondolásait elfogadják és átvegyék. A………………….. fogyasztótípus szereti, ha kissé rábeszélik, és kivárja, hogy a dolgok megtörténjenek vele. Lényegesen befolyásolhatóbb és alig van benne kezdeményezés, titokban másikra pislog, mielőtt valamire elhatározná magát. Mielőtt egy új kocsit vesz, előzetesen összes ismerősénél tájékozódik. Még ha magában már szilárdan elhatározta is, hogy an dönt majd, még akkor is másoktól várja, hogy döntéstét megerősítsék, hogy így önmaga előtt igazolhassa vásárlását. passzív
18
demonstráló A…………………………. feltűnést kedvelő nem képes egyedül a maga számára vásárolni. Csak akkor érzi, hogy érdemes volt valamit beszereznie, ha azt fűnek-fának megmutathatja, kiteregetheti, eldicsekedhet vele. Ezért nagyrészt olyan árukat vásárol, amelyek hatáskeltésre alkalmasak. Ennek a típusnak nem mindig kifogástalanul elegáns a fehérneműje, de feltétlenül ilyen az autója. Szeret vendégeket hívni, akiket előszeretettel kínál whiskyvel. A…………………………… vevő célja a feltűnés elkerülése, és az, hogy elhatárolja magát a külvilágtól. Titokban vásárol, és szívesen keres fel távoli üzleteket, ahol nem kell ismerőssel találkoznia. Bosszankodik, ha a szomszédok látják, amint az új bútorát szállítják. Retteg embertársai irigységétől, s ezért előnyben részesíti a titokban vásárlást. tiltakozó
19
tervező A ……………… fogyasztó rendszerint pontos háztartási költségvetést készít, amelyben a szükségletek minden fajtájára bizonyos meghatározott összeget irányoz elő: élelmiszerre, lakbérre, utazásra, mozira stb. Ez persze távolról sem jelenti azt, hogy az effajta magatartás feltétlenül ésszerű: a terveket éppúgy a szeszély vagy a szenvedély határozhatja meg, mint az ötletszerű cselekedeteket. Az …………………………………. fogyasztó úgy viselkedik mint akit „valami kényszer hajt”. Magatartása ösztönös vagy érzelmi elemekből tevődik össze. Az előzetes terveket felborítja, ha valami új inger éri, vásárlási szándékai kevésbé szilárdak. Külső ingerek könnyen befolyásolják, így például előfordulhat, hogy mosogatógéppel tér haza, holott eredetileg szőnyeget indult vásárolni. ötletszerűen vásárló
20
Az a társadalmi közeg, amelyekben az emberek mozognak
Fogalompárosítás Az a társadalmi közeg, amelyekben az emberek mozognak Válasz: Kultúra
21
Olyan csoport, amelynek hasonló a gondolkodása, közös az érdeklődési köre, értékrendje nem rögzített írásban, de azt a csoporttagok elfogadják Válasz: Informális csoport
22
Azok a csoportok, amelyek értékeit, magatartását az egyén visszautasítja
Válasz: Aszociális csoportok
23
Az érték és az esztétikai jellemzők felismerésének és megítélésének képessége
Válasz: Ízlés
24
Hiányérzet, mely önmaga megszüntetésére cselekvést vált ki.
Válasz: Szükséglet
25
Az adott kultúrán belüli kisebb csoportok.
Válasz: Szubkultúra
26
Egymással egy háztartásban élő, egymással rokoni kapcsolatban álló, a családtagokhoz érzelmekkel, és anyagiakkal kapcsolódó egyének csoportja Válasz: Család
27
Az érzékszerveinkre ható bármilyen információ
Válasz: Inger
28
Olyan belső állapot, amely cselekvésre ösztönzi az embereket
Válasz: Motiváció
29
A társadalom homogén és tartós tagozódása
Válasz: Társadalmi osztály
30
Olyan csoport, akikhez az egyén tartozni szeretne, értékeit követni igyekszik.
Válasz: Aspirációs csoport
31
Átfogó értékelés, nézőpont, viszonyulás, érzelem, a magatartást befolyásoló meggyőződés.
Válasz: Attitűd
32
Azon egyéneket és háztartásokat foglalja magában, akik saját fogyasztásra, illetve felhasználásra vásárolnak terméket vagy szolgáltatásokat Válasz: Fogyasztói piac
33
Olyan csoportok, amelyek véletlenszerűen alakulnak, s írásos szabályok szerint működnek.
Válasz: Formális csoportok
34
Az a folyamat, melynek során az emberek megszerzik azon ismereteket és tapasztalatokat, mely a jövőbeni magatartásukra hat. Válasz: Tanulás
35
Olyan személyekből vagy csoportokból áll, akiket az egyén saját értékrendje, attitűdje vagy magatartása alakításában viszonyítási pontként kezel. Válasz: Referenciacsoport Készítette: Zeng Fanni
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.