Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Projektoktatás 2014. április 8. Papp Dolli
2
tanítsd meg, és emlékezem rá, lehessek részese, és megtanulom.”
„Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg, és emlékezem rá, lehessek részese, és megtanulom.” (kínai bölcsesség)
3
Mi a projekt? „ A projekt egy cél által meghatározott tapasztalatgyűjtés, céltudatos cselekvés, amelynél az uralkodó szándék (cél elérése) mint belső hajtóerő meghatározza a cselekvés célját, szabályozza annak lefolyását, motivációjához erőt ad.” „ A projekt olyan oktatásszervezési eljárás, amely az oktatás menetét gyakorlati problémák megoldása köré csoportosítja.”
4
Mi a projekt? „A projekt egy sajátos tanulási egység, amelynek a középpontjában egy probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása vagy megválasztása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásnak és összefüggésnek a feltárása, amely a való világban az adott problémához organikusan kapcsolódik.” Hortobágyi Katalin
5
Mi a projekt? „Valamely összetett, komplex, gyakran a mindennapi életből származó téma; a témafeldolgozáshoz kapcsolódó célok, feladatok meghatározása, a munkamenet és az eredmények megtervezése; az eredmények prezentálása.” M. Nádasi Mária
6
Mi a projekt? „ A gyermek érdeklődésén alapuló
komplex, önálló, életszerű feladategység.” „ A projekt sajátos tanulási egység, amelynek központjában egy probléma áll.”
7
Kulcsszavak problémaközpontú tanítás és tanulás motiváció
a tanulási tevékenység szociális kontextusa tanulási egység probléma komplex feltárása felelősség a tanulásért projektösszetevők folyamatközi önértékelés tervezés munkafolyamat projekteredmény, prezentáció életszerűség együttműködés projektdokumentáció cselekvéses tanulás
8
A projektoktatás „atyja”: John Dewey (1859-1952)
Egyetlen gramm tapasztalat többet ér egy tonna teóriánál.
9
A projektoktatás kidolgozója: William Kilpatrick (1871-1965)
A projektoktatás teljes szívvel végzett tervszerű tevékenység, amely társas környezetben megy végbe.
10
Projektmódszer A tanulók érdeklődésére, közös tevékenységére épít. Lényege nem kizárólag az, hogy a tanulók egy-egy problémára megoldást találjanak, hanem az, hogy a lehető legtöbb összefüggést, kapcsolódási pontot is felfedjék. A passzív befogadó és feldolgozó magatartás helyett a diák kipróbálhatja saját képességeit, viselkedési formáit. A közös alkotás sikere függ az együttműködéstől, érdekérvényesítéstől, ezért a konfliktuskezelés is része a módszernek.
11
A projektmódszer jellemzői (didaktikai hármas alapelv)
átélés ismeretszerzés megértés
12
Projektszakaszok Témaválasztás, célmeghatározás Tervezés, szervezés
Kivitelezés A projekt/produktum bemutatása Projekt értékelése
13
Projektek típusai 2. Tartalma, témája szerint
1. Témaválasztás módja szerint 2. Tartalma, témája szerint 3. Tanítási időhöz való viszonya alapján 4. Időtartam alapján 5. Projektben résztvevők száma szerint
14
„Parancsszavak” a projektoktatásban
Érdekeljen a munkád! Légy önálló! Kísérletezz és kutass! Vitass meg dolgokat a többiekkel! Igyekezz példamutatóan dolgozni! Különösen a gyengéknek segíts! Fogadd el az erősebbek segítségét! Örülj a munkádnak!
15
Kedvcsináló ötletek projektekhez
A mi projektünk Kedvcsináló ötletek projektekhez
16
Köszönöm szépen a figyelmet!
Ha mindig ugyanazt csinálod, mint eddig, akkor annyit is érsz el, mint eddig. De ha valami újat, mást, izgalmasat szeretnél, gondolj csak arra, mi állhat még előtted.” (Ismeretlen szerző) Köszönöm szépen a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.