Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Vassné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai
3
Miről is beszélünk, mik is ezek a „speciális” szükségletek? • enni • lakni • elégségesen öltözködni •eljutni a szomszéd faluba vagy városba •kicsi biztonságot érezni a körülvevő világban •azt érezni, hogy emberszámba vesznek •saját magamat becsülni tudni…… Ha ezek egyáltalán nincsenek kielégítve vagy napi megküzdést jelentenek és lekötik a meglévő energiákat a munkavállalást és a rendszeres munkavégzést akadályozzák vagy lehetetlenné teszik Így nem tud Aktív munkahelykereső lenni, aki képes és kész munkába állni a kirendeltség által felajánlott vagy az önmaga által talált munkahelyen…
4
A munkaerőpiaci befogadás feltétele a foglalkoztathatóság egy munkahely,állás megszerzésére és megtartására való képesség Elemei: Alapszükségletek kielégítettsége (élelem, ruházat, biztonság..) Megfelelő lakhatás Megfelelő egészségi, fizikai állapot Megjelenés A munkahelyre való eljutás lehetősége Ellátásra szoruló hozzátartozó gondozásának megoldottsága Motiváltság Kommunikációs készség Együttműködési készség Munkabírás Terhelhetőség Reális énkép Utasítások megértése és betartása Szaktudás, szakismeretek Tanulás képessége Munkavállalói jogok és kötelezettségek ismerete Kun Zsuzsa 2007
5
„Profiling” – szükségletfelmérés és szolgáltatásnyújtás Elhelyezkedésre kész ügyfél Információ és technikai segítség az álláskereséshez A FELMÉRÉS DIMENZIÓI Motivációs szint - Életviteli/Életmódbeli jellemzők - Általános készségek szintje – Munkavégzésre való készenlét foka - Álláskeresési készségek szintje Az elhelyezkedéshez személyes szolgáltatást igénylő ügyfelek • Munkavállalói készségek fejlesztése • Elakadások feltárása • Reális önismeret erősítése • Pályakorrekció • Önmenedzselési készségek fejlesztése • Álláskeresési készségek fejlesztése A változáshoz szoros személyes kapcsolatot igénylő ügyfelek • Szociális készségek megerősítés • Motivációs, aktivitási készségek fejlesztése • Szociális és életviteli problémák kezelése •Kapcsolati problémák kezelése • Egészségi állapot javításának elősegítése • Fizikai és pszichés kondíciók megerősítése • Konfliktuskezelési készségek fejlesztése • Személyes kompetenciák megerősítése
6
….és a HOGYAN Mindenkinek van esetfelelőse – személyes tanácsadója 3 havonta kétszemélyes „mini- értékelése” a folyamatnak és eredményeknek/eredménytelensége knek Társszervezetekkel aktív közös munka (kölcsönös szolgáltatás nyújtás, eljárásrend egyeztetés, közösen szervezett állásbörze, Álláskeresők Teaháza, közfoglalkoztatónál a dolgozók felvételénél jelenlét, sérülékenyebb ügyfelek képviselete, stb) Sok csoportos munkaforma *”Induló” tréning-csoport *Álláskeresési technikák csoport *Folyamatosan működő Állás- kereső Klub (minta nyújtás, együttműködés, kölcsönös visszajelzés,…) *„Megküzdő” csoport az élménypedagógia módszereivel *4-5 fős csoportok is szerveződnek: nincs hosszú várakozási idő és más minőség, mint a „kétszemélyes” kapcsolat Újragondolás és továbbfejlesztés
7
..továbbfejlesztés: „Partnerség a foglalkoztatásért” TÁMOP 5.3.1. Milyen akadályozó tényezők a jellemzőek Alulképzettség, Feketegazdaságban való részvétel Diszkrimináció Lakhatási problémák Szociális készségek gyengesége Egészségi állapot megrendülése Szenvedélybetegség, pszichés problémák Bezárkózó életforma, beszűkült érdeklődés Izolálódás, passzivitás Önbizalomhiány, elbizonytalanodás Önérvényesítés hiánya Energia és életerő megkopása
8
Mi ad(hat) többletet a programban? Szolgáltatási kínálat bővítése – összeadódó eszköztár Tudatos, tervezett és célirányos szolgáltatásnyújtás Eredményorientáltság, de ami nem az irreális kimeneteken alapul A partnerszervezetek számára is átlátható, számonkérhető munka Elégséges idő a szoros személyes, komplex segítő munkára
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.