Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Borbélyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények 2004. október
2
PeppeR 21 2004. A prezentáció stuktúrája Bevezetés Vállalati kérdőívek eredményei Újságírói kérdőívek ereményei Összehasonlító diagramok Médiakutatás eredményei Következtetések
3
PeppeR 21 2004. A kutatás módszertana Sajtó képviselői (195 kiküldött kérdőív) Nagyvállalatok (167 kiküldött kérdőív) 1. Kérdőíves kutatás: 2. Médiakutatás: 7 hónap alatti sajtómegjelenések összegzése (450 cikk)
4
PeppeR 21 2004. Fontosabb témakörök Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? Mekkora a hírértéke a témának az újságírók szerint? Az újságolvasókat mennyire érdekli a téma? Mitől függ a téma feldolgozása? Melyik médiatípus/média ír gyakran a témáról? Van-e periodicitása a témának? Megjelenik-e a támogató neve a cikkekben?
5
Vállalati kérdőívek eredményei* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.
6
PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata megfogalmazza-e a társadalmi szerepvállalás formáját stratégiai szinten?
7
PeppeR 21 2004. Az Ön vállalatánál ösztönzik-e a munkavállalóikat a felelősségteljes gondolkodásra/cselekvésre?
8
PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata mely területekre koncentrál adományozási tevékenységben?
9
PeppeR 21 2004. Az Ön vállalata milyen szinten fejti ki ilyen irányú tevékenységét?
10
PeppeR 21 2004. Hogyan döntenek az adományozásról?
11
PeppeR 21 2004. Hogyan dönt a támogatott szervezetről?
12
PeppeR 21 2004. Hogyan ellenőrzik az adomány felhasználását?
13
PeppeR 21 2004. Hogyan kommunikálja ilyen témájú tevékenységét?
14
PeppeR 21 2004. Az Ön tapasztalata alapján a sajtó hogyan viszonyul az ilyen témájú hírekhez?
15
PeppeR 21 2004. Az Ön tapasztalata szerint mely médiumok írnak gyakran ilyen témában? 1. hely: Világgazdaság 2. hely: regionális napilapok, Népszabadság 3. hely: Magyar Hírlap, Duna TV 4. hely: HVG, Nők Lapja, Napi Gazdaság, Hír TV, Magyar Rádió, szaklapok
16
Újságírói kérdőívek* *A legtöbb kérdésnél több választ is meg lehetett jelölni, így az egyes számadatok azt jelzik, hogy a válaszadók hány százaléka jelölte be az adott válasz-lehetőséget.
17
PeppeR 21 2004. Feldolgozza-e az adományozással kapcsolatos információt?
18
PeppeR 21 2004. Milyen témát dolgoznak fel leggyakrabban?
19
PeppeR 21 2004. Ön szerint tiltja-e bármilyen törvényi szabályozás az adományozó megnevezését?
20
PeppeR 21 2004. A téma periodicitása
21
PeppeR 21 2004. Mi segítené elő a téma feldolgozását?
22
PeppeR 21 2004. Minek van nagyobb hírértéke?* *1: legkisebb, 4: legnagyobb
23
Összehasonlító diagramok
24
PeppeR 21 2004. Miért foglalkoznak a vállalatok társadalmi szerepvállalással? (rangsor) 1: legfontosabb, 6: legkevésbé fontos
25
PeppeR 21 2004. Véleménye szerint az újságolvasókat érdekli a társadalmi szerepvállalás témája?
26
PeppeR 21 2004. Miért tartja fontosnak a vállalatok megítélésében a társadalmi szerepvállalást?
27
A médiakutatás eredményei
28
PeppeR 21 2004. A megjelenések médiatípusok szerint
29
PeppeR 21 2004. A megjelenések témák szerint
30
PeppeR 21 2004. A megjelenések száma havi bontásban
31
PeppeR 21 2004. Az adomány típusa
32
PeppeR 21 2004. Az újságírók szerint leggyakrabban adományozó vállalatok 1.hely: Matáv 2.hely: T-Mobile, MOL 3.hely: Hewlett Packard 4.hely: Danone, Pannon GSM
33
PeppeR 21 2004. Következtetések Vállalati szinten stratégiai elem a társadalmi szerepvállalás Egészségügyi témák kiemelkedő aránya Tárgyi adományok túlsúlya Megjelenések periodicitása: főleg nyáron írnak a témáról Támogató neve megjelenik a cikkekben Legismertebb hazai adományozó: Matáv
34
PeppeR 21 2004. Megjegyzések 1. Célunk nem az volt, hogy statisztikailag megalapozott tényekkel marasztaljuk el az újságírókat, vagy számadatokkal vessük össze a vállalati döntéshozók társadalmi szerepvállalási témában kialakított elképzeléseit. Elsősorban arra törekedtünk, hogy olyan átfogó trendeket hozzunk a felszínre és mutassunk meg, amelyek rávilágítanak egy adott kérdés árnyaltabb átgondolására is. 2. Kutatásunkat az Internet Securities, az Observer Magyarország, valamint a PeppeR saját keresőrendszereivel végeztük. A felmérésben szereplő többirányú, és különböző technikai elveken alapuló médiafigyelő-rendszerek sem garantálják ugyanakkor a teljes magyarországi média 100%-os lefedését. Ez az oka annak, hogy kutatásunk is hibaszázalékkal dolgozik, statisztikai hibahatáron belüli eredmények felmutatására nem alkalmas. 3. A felmérés az „adomány”, „társadalmi szerepvállalás”, „mecenatúra”, „támogat” kulcsszavakra épült. Ezen belül értelemszerűen újabb szűrésen estek át a fenti kulcsszavakat ugyan tartalmazó, de kutatásunk szempontjából irreleváns anyagok. 4. A médiakutatás a nyomtatott és online médiát fedte le, 2004 márciusa és szeptembere között.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.