Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZita Szabóné Megváltozta több, mint 10 éve
1
dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1
2
Változások szerkezetben és érdemben több mint 10 éves jogszabály többszöri módosítás -> kusza szerkezet kódex jelleg teljes hiánya – több tíz jogszabály említi a reklámokat vagy a hirdetéseket -> időszerű felülvizsgálat 1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről A régi reklámtörvény 2
3
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben 2005/29/EK - UCP irányelv -> implementálási kötelezettség 2036/2007. (III. 13.) Korm. Határozat -> szabályozási koncepció -> screening UCP, screening és „társai” Változ(tat)ás 3
4
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben Megtévesztő és összehasonlító reklám B2C relációja átkerül az Fttv-be szövegtest „kipótlása”: szakági törvények rendelkezéseinek bevonása A reklámtörvény átalakulása Folyamat 4
5
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben cím: általános feltételekről és egyes korlátokról bizonyos tényállások relációinak szétválasztása: megtévesztő és összehasonlító reklám -> B2B: reklámtörvény, B2C: Fttv. -> összeolvasandó (bonyolultabb lett) sok szerkezeti ellentmondás megszűnik (persze marad) szakági szabályok bekerülnek néhány kisebb érdemi változás eljárási szabályok változása (hatáskörök és Fgytv.) Hatály, tisztulás és bonyodalom 2008. évi XLVIII. tv.: új reklámtörvény 5
6
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben DM: korábbi tervezetekhez képest minimális változás Dohányreklám: évtizedes értelmezési vita “tanulságai” -> további szigorítás Iskolai reklámozás “lehetőségének” pontosítása -> enyhítés vagy szigorítás? DM, dohány, iskola? Érdemi változások 6
7
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben temetkezési reklámok szabályai abortusz reklámjának tilalma veszélyes eb reklámjának tilalma emberi szerv, szövet reklámjának tilalma alkoholreklámok szabályai szaporodtak... (forrás: Magyar Reklámetikai Kódex) szerencsejáték reklámja: külföldié már nem tilos, gyermekeknek nem szólhat fegyver, lőszer, robbanóanyag és szexuális szolgáltatás és áru maradt dohány szigorodott ami kimaradt: elektronikus média, gyógyszer, elektronikus hirdetés, hitelintézetek... Elmozdulás a kódexjelleg irányába Egyes áruk reklámszabályai 7
8
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben eddig: megtévesztő reklám -> GVH -> ha nincs versenyérintettség -> nincs eljárás most: NFH-hatáskör a versenyt érdemben nem érintő megtévesztések esetére (kártérítés továbbra is csak polgári peres eljárásban!) “Kis megtévesztések” Fogyasztóvédelmi szempontból 8
9
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben eddig: reklámfelügyeleti eljárás mostantól: fogyasztóvédelmi eljárás -> Fgytv. szabályai -> bírságok, stb. Eljárás átminősítése Fogyasztóvédelmi szempontból 9
10
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben SPAM-eljárás: csak magánszemélyek esetében Előzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulás: lakcímmel! (moratórium) Elektronikus hirdetés szabályainak változása (2001. évi CVIII. tv.) Egyéb változások e tárgyban 10
11
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben új reklámtörvény nem kifejezetten jelentős tartalmi változással Fttv. “képbe kerülése” -> várható hatások? Jelentős szerkezeti, kevés érdemi változás Összefoglalás 11
12
Az új reklámtörvényről Változások szerkezetben és érdemben Köszönöm a figyelmet! 12 Elérhetőség: markovich.reka@mrsz.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.