Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVirág Bartané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június 4.
2
2 A CIB Malacpersely a korábban is létező megtakarítási számla „ráncfelvarrott” változata. Alulról építkező termékfejlesztés. Sok kicsi sokra megy elve. A rendszeres megtakarítást „jutalmazza” a számla, 10.000 Ft-os havi megtakarítás esetén prémium kamatot fizet. A számla „bünteti” a pénzkivételt, csak 1% kamatot nyújt az adott hónapra. A CIB Malacpersely számla azokat szólítja meg, akik hónapról hónapra kis összegeket szeretnének félretenni.
3
3 Kérdőjelek Sztárok Fejős tehenek Hót dogok Embriók Kedvencek temetője fejlesztési ötletek már kivezetett termékek A CIB Malacpersely jó példája annak, hogy „döglött kutyából” is lehet még „Sztár” termék Álmok & Családi megtakarítási program Malacpersely számla
4
4 A CIB Malacpersely egyszerre próbál hatni az érzelmekre és az értelemre is. Talán ebben rejlik a sikere. Piacfelmérés Kampány Eredmények „Ráncfelvarrás”
5
5 Piaci szűzföldeket - kielégítetlen, de létező ügyféligényeket szerettünk volna megtalálni! Ön menyit tud félretenni? CIB felmérés, 2009. 2,5-szer annyi ügyfél képes rendszeresen, de kis összeget megtakarítani, mint akik ritkán, de jelentősebb összeget képesek félretenni. Ennek ellenére a piac eddig folyamatosan a betétesekért küzdött, jórészt egymástól happolva el ügyfeleket. Minden 10 ügyfélből 8 szerint mindig kell valamilyen összegű megtakarítás. A CIB Malacpersellyel mi új vizekre eveztünk. 56% 23% 22% Ritkán tudok félretenni, de akkor nagyobb összeget Rendszeresen tudok félretenni, de csak kisebb összeget Nem tudok félretenni betétes ügyfele k megtakarítás i számla célcsoport
6
6 Hogyan végeztük el a „ráncfelvarrást”? Érezze az ügyfél a takarékoskodás értelmét. Vegyük rá az ügyfelet, hogy MOST vágjon bele. Legyen értelme elkezdeni. Legyen versenyképes a termék a piacon. számla- nyitáskor ajándék kisokos, kalkulátor, grafikon Ha már elkezdte, ne hagyja abba. Min. 50.000 Ft összeghatárt eltöröltük MNB alapkamat fölötti árazás 5.000 Ft év végi bónusz Előtte Utána Legyen szerethető a termék. Névváltoztatás
7
7 A Megtakarítási kisokos nem egy terméktájékoztató, hanem sokkal inkább egy életviteli tanácsadó.
8
8 Számítsa ki velünk, hogy mennyit tudna félretenni! Háztartási Költségvetés kalkulátort alakítottunk ki a CIB.hu-ra. Ezzel gyorsan, egyszerűen kiszámolhatják az ügyfelek, hogy mennyi pénzt tudnának havonta megtakarításra fordítani. Megmutatjuk, hogy 6 év alatt a félretett pénz mekkorára növekszik. Nyomtatható személyes megtakarítási ajánlatot tudunk így az ügyfelek kezébe adni.
9
9 Ők azok, akik valamilyen impulzus hatására hoznak döntést. Nem a dolgok egésze érdekli őket, hanem egy apró részlet ragadja meg a fantáziájukat. Nekik szólt az azonnali ajándék. inkább férfiaknak szóló boros szett és egy inkább nőknek szóló keleti füstölő szett emócionális emberek Az emberek más-más üzenetre vevők – mindenkihez a saját nyelvén szóltunk. Ők azok, akik számolnak, és minden részletet aprólékosan mérlegelnek. Akkor vágnak bele valamibe, ha az számukra feketén-fehéren előnyös. Nekik szólt a „13. havi” 5000 forint megtakarítási bónusz. racionális emberek
10
10 Kulcsfontosságú az erőforrások optimális allokálása. Célzott, költséghatékony ATL kampány. Külön fókusz a dolgozókon, folyamatos belső termék hirdetés az intraneten. 50% dolgozói értékesítési penetráció. Kiemelt kampány a hálózatban. Folyamatos visszajelzés a hálózatnak az eredményekről. Eszközök: online banner, plakát, sajtó, leaflet, portálmatrica, hírlevél, kivonat boríték külső. 2007-es kampány 2010-es kampány KommunikációPromóció Ért. ösztönzés
11
11 Egy kampány nem fejeződik be az értékesítés végével. Az ügyfelektől megkérdeztük, hogy milyen célra gyűjtenek. Ezt rögzítették az értékesítők a CRM rendszerükben. Emlékeztető levelet küldünk számukra, amelyben sok sikert kívánunk a takarékoskodáshoz, hogy megvalósíthassák saját személyes céljukat. A cél az volt, hogy ne lemondásnak érezze az ügyfél a takarékosságot, hanem a céljai eléréséhez vezető útnak. Az év végi bónusz összegre újra felhívtuk az ügyfelek figyelmét. Milyen célra takarékoskodik? CIB felmérés, 2009. egyéb családi esemény vésztartalék utazás gyermekek jövője háztartási eszköz 55% 25% 9% 4% 3%
12
12 Feltételezésünk: mass termék, nagyvárosok felülreprezentáltak Igazolódott Ügyfélszegmens szerinti megoszlás CIB felmérés, 2009. nyugdíjas 24% 63% megyeszékhely Egyenleg szerinti megoszlás CIB felmérés, 2009. nagyközség, község Budapest A nyugdíjas ügyfelek aránya is magas. Budapest részesedése a korábbiakhoz képes 6 százalékkal, a megyeszékhelyek aránya pedig 3 százalékkal nőtt. Érdekesség, hogy nemek megoszlása 58% - 42% a nők javára. 8% 5% 35% 28% 21% 16% kisváros mass kiemelt fiatal
13
13 Feltételezésünk: az ügyfelek számolni fognak aktívan az online kalkulátorral - Igazolódott Háztartási költségvetés kalkulátor használóinak száma CIB felmérés, 2009. 79% 72% 2 000 10 000
14
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető arva.andras@cib.hu tel.: 30/ 459-7654
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.