Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június."— Előadás másolata:

1 Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június 4.

2 2  A CIB Malacpersely a korábban is létező megtakarítási számla „ráncfelvarrott” változata.  Alulról építkező termékfejlesztés.  Sok kicsi sokra megy elve.  A rendszeres megtakarítást „jutalmazza” a számla, 10.000 Ft-os havi megtakarítás esetén prémium kamatot fizet.  A számla „bünteti” a pénzkivételt, csak 1% kamatot nyújt az adott hónapra. A CIB Malacpersely számla azokat szólítja meg, akik hónapról hónapra kis összegeket szeretnének félretenni.

3 3 Kérdőjelek Sztárok Fejős tehenek Hót dogok Embriók Kedvencek temetője fejlesztési ötletek már kivezetett termékek A CIB Malacpersely jó példája annak, hogy „döglött kutyából” is lehet még „Sztár” termék Álmok & Családi megtakarítási program Malacpersely számla

4 4 A CIB Malacpersely egyszerre próbál hatni az érzelmekre és az értelemre is. Talán ebben rejlik a sikere. Piacfelmérés Kampány Eredmények „Ráncfelvarrás”

5 5 Piaci szűzföldeket - kielégítetlen, de létező ügyféligényeket szerettünk volna megtalálni! Ön menyit tud félretenni? CIB felmérés, 2009.  2,5-szer annyi ügyfél képes rendszeresen, de kis összeget megtakarítani, mint akik ritkán, de jelentősebb összeget képesek félretenni.  Ennek ellenére a piac eddig folyamatosan a betétesekért küzdött, jórészt egymástól happolva el ügyfeleket.  Minden 10 ügyfélből 8 szerint mindig kell valamilyen összegű megtakarítás.  A CIB Malacpersellyel mi új vizekre eveztünk. 56% 23% 22% Ritkán tudok félretenni, de akkor nagyobb összeget Rendszeresen tudok félretenni, de csak kisebb összeget Nem tudok félretenni betétes ügyfele k megtakarítás i számla célcsoport

6 6 Hogyan végeztük el a „ráncfelvarrást”? Érezze az ügyfél a takarékoskodás értelmét. Vegyük rá az ügyfelet, hogy MOST vágjon bele. Legyen értelme elkezdeni. Legyen versenyképes a termék a piacon. számla- nyitáskor ajándék kisokos, kalkulátor, grafikon Ha már elkezdte, ne hagyja abba. Min. 50.000 Ft összeghatárt eltöröltük MNB alapkamat fölötti árazás 5.000 Ft év végi bónusz  Előtte  Utána Legyen szerethető a termék. Névváltoztatás

7 7 A Megtakarítási kisokos nem egy terméktájékoztató, hanem sokkal inkább egy életviteli tanácsadó.

8 8 Számítsa ki velünk, hogy mennyit tudna félretenni!  Háztartási Költségvetés kalkulátort alakítottunk ki a CIB.hu-ra.  Ezzel gyorsan, egyszerűen kiszámolhatják az ügyfelek, hogy mennyi pénzt tudnának havonta megtakarításra fordítani.  Megmutatjuk, hogy 6 év alatt a félretett pénz mekkorára növekszik.  Nyomtatható személyes megtakarítási ajánlatot tudunk így az ügyfelek kezébe adni.

9 9  Ők azok, akik valamilyen impulzus hatására hoznak döntést.  Nem a dolgok egésze érdekli őket, hanem egy apró részlet ragadja meg a fantáziájukat.  Nekik szólt az azonnali ajándék.  inkább férfiaknak szóló boros szett és egy inkább nőknek szóló keleti füstölő szett emócionális emberek Az emberek más-más üzenetre vevők – mindenkihez a saját nyelvén szóltunk.  Ők azok, akik számolnak, és minden részletet aprólékosan mérlegelnek.  Akkor vágnak bele valamibe, ha az számukra feketén-fehéren előnyös.  Nekik szólt a „13. havi” 5000 forint megtakarítási bónusz. racionális emberek

10 10 Kulcsfontosságú az erőforrások optimális allokálása.  Célzott, költséghatékony ATL kampány.  Külön fókusz a dolgozókon, folyamatos belső termék hirdetés az intraneten.  50% dolgozói értékesítési penetráció.  Kiemelt kampány a hálózatban.  Folyamatos visszajelzés a hálózatnak az eredményekről.  Eszközök: online banner, plakát, sajtó, leaflet, portálmatrica, hírlevél, kivonat boríték külső. 2007-es kampány 2010-es kampány KommunikációPromóció Ért. ösztönzés

11 11 Egy kampány nem fejeződik be az értékesítés végével.  Az ügyfelektől megkérdeztük, hogy milyen célra gyűjtenek.  Ezt rögzítették az értékesítők a CRM rendszerükben.  Emlékeztető levelet küldünk számukra, amelyben sok sikert kívánunk a takarékoskodáshoz, hogy megvalósíthassák saját személyes céljukat.  A cél az volt, hogy ne lemondásnak érezze az ügyfél a takarékosságot, hanem a céljai eléréséhez vezető útnak.  Az év végi bónusz összegre újra felhívtuk az ügyfelek figyelmét. Milyen célra takarékoskodik? CIB felmérés, 2009. egyéb családi esemény vésztartalék utazás gyermekek jövője háztartási eszköz 55% 25% 9% 4% 3%

12 12 Feltételezésünk: mass termék, nagyvárosok felülreprezentáltak Igazolódott Ügyfélszegmens szerinti megoszlás CIB felmérés, 2009. nyugdíjas  24% 63% megyeszékhely Egyenleg szerinti megoszlás CIB felmérés, 2009. nagyközség, község Budapest  A nyugdíjas ügyfelek aránya is magas.  Budapest részesedése a korábbiakhoz képes 6 százalékkal, a megyeszékhelyek aránya pedig 3 százalékkal nőtt.  Érdekesség, hogy nemek megoszlása 58% - 42% a nők javára. 8% 5% 35% 28% 21% 16% kisváros mass kiemelt fiatal

13 13 Feltételezésünk: az ügyfelek számolni fognak aktívan az online kalkulátorral - Igazolódott Háztartási költségvetés kalkulátor használóinak száma CIB felmérés, 2009. 79% 72%  2 000 10 000

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető arva.andras@cib.hu tel.: 30/ 459-7654


Letölteni ppt "Lehet Ön is milliomos! CIB Malacpersely számla MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010. június."

Hasonló előadás


Google Hirdetések