Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsilla Gulyásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Címoldal Helyi Termék Akadémia Zalaszentgrót, 2010.04.16.
2
BelsoOldalFehér2 Előzmények www.zalatermalvolgye.hu Kísérleti LEADER program 2003
3
BelsoOldalFehér2 LEADER Kísérleti Program „HELYI-ÉRTÉKET” www.zalatermalvolgye.hu Mezőgazdasági Kézműves Piacra jutás Fejlesztő Termékszerkezet Termékszerkezet kialakítása kialakítása Kisüzem Kisüzem Méhészet Méhészet Kézműves térségi termék termék Kézműves mesterség mesterség fejlesztése fejlesztése Piacra jutás Piacra jutás Elárusítóhely Elárusítóhely értékesítés értékesítés TeamKommunikáció Marketing
4
Fazekasműhely Kehidakustányban
5
Pálinkafőző Kisgörbőn
6
Méhészet Zalaszentgróton
7
BelsoOldalFehér2 LEADER+ www.zalatermalvolgye.hu Helyi értéket 2006-2008
8
BelsoOldalFehér2 TERMÉK-TÁR www.zalatermalvolgye.hu Az intézkedés célja: Versenyképes helyi termékek előállításának, feldolgozásának, piacra jutásának elősegítése Alintézkedések: •Térségi termékek előállítása •Térségi védjegy bevezetése
9
Csicseri Csárda Zalaszentgróton
10
Pálinkafőző Kisgörbőn
11
BelsoOldalFehér2 LEADER 2007-2013 www.zalatermalvolgye.hu Prioritás: „Gazdaságfejlesztés, különös tekintettel a Zala Termálvölgye turizmusára” Intézkedés: Vállalkozásfejlesztés Célterület megnevezése: Helyi termékek előállításának fejlesztése Célterület célja: A helyi termék előállítás fejlesztése céljából, műszaki, technológiai és infrastrukturális beruházások, fejlesztések támogatása.
12
BelsoOldalFehér2 LEADER 2007-2013 www.zalatermalvolgye.hu Elkészült egy tanulmány „Helyi termékek előállítása és értékesítése a Zala Termálvölgyében” Készítette: Dr. G. Fekete Éva
13
BelsoOldalFehér2 Módszer www.zalatermalvolgye.hu Irodalomelemzés Statisztikai adatok gyűjtése Kérdőíves lekérdezés helyi termék előállítók (104/103) fogyasztók (203/196) Értékesítők (20/19)
14
BelsoOldalFehér2 Mit tekintünk helyi terméknek? www.zalatermalvolgye.hu Helyi termék: -a helyben megtermelt vagy összegyűjtött alapanyagokból, helyben kialakult eljárások (receptek) alkalmazásával, többnyire kisüzemi keretek között előállított, esetleg csomagolásukban is helyi anyagokat, helyi kulturális elemeket felhasználó - ily módon a hely sajátosságait megjelenítő termékek - a helyi munkaerővel a helyi – kb. 50 km sugarú körön belüli – lakossági igényeket kielégítő termékek sorolhatók ebbe a körbe.
15
BelsoOldalFehér2 Helyi termékek – potenciális célcsoportok www.zalatermalvolgye.hu Külső piacTérségen belül (turisták, lakosság) Helyi lakosok BorKerámia FafaragványGyümölcsök MézSajt, lekvár, savanyúság Zöldségfélék PálinkaGyümölcsök Szőlő, alma stb. Pékárú Sütemények Cukorperec, Mézeskalács stb. Tejtermékek Száraztészta
16
BelsoOldalFehér2 Helyi termék – közösségi feladatok www.zalatermalvolgye.hu 1.Termékfejlesztés ( magasabb feldolgozottság, mennyiségi növelés, minőségjavítás, optimális kiszerelés, védjegy, stb.) 2. Vállalkozásfejlesztés ( engedélyek megszerzése, képzések szervezése, stb.) 3. Értékesítés ( mintaboltok, bemutatószekrények, termelői bolt, turisztikai programcsomagok, stb.) 4. Szervezeti kapacitások fejlesztése ( szervezetek közötti munkamegosztás, új szervezeti egység létrehozása, marketing stb.)
17
BelsoOldalFehér2 Hol tartunk? www.zalatermalvolgye.hu •Fórumok, tájékoztatók szervezése •Termék- menedzser alkalmazása •LEADER Expo •Kézműves boltok a térségben •Helyi termék kóstolók •Turisztikai csomagok „látóutak” •Termékkínálat, csomagok •Új pályázati lehetőségek……
18
Partnerségi találkozó Zalaszentgróton
19
Helyi termék menedzser alkalmazása
20
II. Európai LEADER Expo
21
Kézműves bolt Kehidakustányban
22
Helyi termék kóstoló Hévízen
23
Látóúton a Hotel Hélios
24
BelsoOldalFehér2 Személyes www.zalatermalvolgye.hu •11 év vendéglátás és mezőgazdasági termelés – beszerzési- és értékesítői tapasztalatok •Kézügyesség Ø – (énekhang, tánctudás meg még annyi sem) •HIÁNY, elégtelenségek érzékelése •Egyéni vállalkozási forma
25
BelsoOldalFehér2 A termék www.zalatermalvolgye.hu •Bor, pálinka •Használati és dísztárgyak •Csomagolt élelmiszer (mézeskalács) „Emlék – érzés” AJÁNDÉKCSOMAG
26
BelsoOldalFehér2 CÉLCSOPORT www.zalatermalvolgye.hu 1. Turisták 2. Helyi lakosság 3. Helyi köz- és gazdasági szereplők AJÁNDÉKOZÁSI CÉL
27
BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár www.zalatermalvolgye.hu
28
BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár www.zalatermalvolgye.hu
29
BelsoOldalFehér2 A termék újra - ár www.zalatermalvolgye.hu
30
BelsoOldalFehér2 A termék újra - csomagolás www.zalatermalvolgye.hu
31
BelsoOldalFehér2 Értékesítési csatorna - promóció www.zalatermalvolgye.hu •1. Turisták –Megszállnak valahol szállásadók –Esznek is valahol vendéglők –Szolgáltatást vesznek igénybe szolgáltatók –Ért. helye: stand, kiszállítás –Eszközök: •Mintacsomagok kihelyezése •Értékesítés ösztönzés: szolgáltatóra szóló ajánlat + visszatérítés
32
BelsoOldalFehér2 Értékesítési csatorna - promóció www.zalatermalvolgye.hu •2. Helyi lakosság •Fekete folt •Kiszállítás •Erős promóciós tevékenység kell! - járműreklám •+ civilek tudatos vásárlói szemléletformálása
33
BelsoOldalFehér2 Promóció, Értékesítés ösztönzés www.zalatermalvolgye.hu •3. Helyi köz- és gazdasági szereplők •Direktmarketing – e-mail •Kiszállítás
34
BelsoOldalFehér2 Feladatok www.zalatermalvolgye.hu •Márkázás Design kialakítása •Engedélyek megszerzése •Árukészlet, ajánlat •Promóció •Személyes megkeresés •Internet •Gépjármű reklám •DM •Munka – kitelepülés, kiszállítás
35
BelsoOldalSzines Köszönöm a figyelmet! Guitprechtné Molnár Erzsébet Zala Termálvölgye Egyesület 8790 Zalaszentgrót, Dózsa Gy. u. 9., Tel.: 83/361-305, Fax: 83/556-021 E-mail: info@zalatermalvolgye.hu Honlap: www.zalatermalvolgye.hu Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.