Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Patakiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP 4.1.3 DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT KFT DPR Szakmai továbbképzés III. 2010. május 20.
2
Előzmények, célkitűzések DPR online kutatások : célkitűzései, technikai feltételei sztenderdjei; aktív és végzett hallgatók, kérdőívek, populációk, minták és adatbázisok (az EvaSys és más kérdőív-szerkesztők). 1. cél: Az egységes adatkezelés, jelentősége: sztenderd kérdőívek – összekapcsolható adatok – közös adatbázis. 2. cél: Az önkitöltős kérdőívek reprezentativitása: egy lehetséges megoldás (a „minta-tervező mátrix” szisztémája). A két cél megvalósítása: Egységes intézményi adatkezelés – minimális és maximális program lépésről lépésre: A megvalósítás logikai sémája; A megvalósítás gyakorlati lépései – egy valós kutatás adatai kapcsán (a ZSKF TKK tavaszi DPR kutatásai: aktív és végzett hallgatók kérdőíveitől az egységes, súlyozott adatbázisokig).
3
A Megvalósítás Logikai Sémája 1. Intézményi aktív hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 1. Intézményi aktív hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 1. Aktív hallgatók2. Végzett hallgatók Felsőoktatási intézmény Intézményi nyilvántartás (ETR/NEPTUN) DPR Országos Központ Kérdőív- szerkesztő (EvaSys, más) 1. Aktív hallgatói címlisták 1. Intézményi aktív hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 1. Intézményi aktív hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 1. Központi aktív hallgatói adatok: Sztenderdek 1. Központi aktív hallgatói adatok: Sztenderdek 1. Minta- tervező 2. Intézményi végzett hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 2. Intézményi végzett hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 2. Végzett hallgatói címlisták 2. Minta- tervező 2. Intézményi végzett hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 2. Intézményi végzett hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 2. Központi végzett hallgatói adatok: Sztenderdek 2. Központi végzett hallgatói adatok: Sztenderdek
4
A Minta-Tervező Logikai Sémája 0. lépés: A populáció adatai (4 alapadat + 2 címadat) Populáció: 4 alapadat (+2 címadat) Kérdőívek 1. 4 alapadat Kérdőívek 2. 4 alapadat Kérdőívek 3. 4 alapadat 1. Súlymátrix 1. lépés: Első felkérővel kérdőívek kiküldése 2. lépés: Második felkérővel kérdőívek kiküldése 3. lépés: Korrekciós kérdezé- sek (telefon, papír-alapú stb.) 4. lépés: Korrekciós súlyozás 2. Súlymátrix Súlyozó program 5. lépés: A populáció és kérdőívek 4 alapadata, a kérdőívek sztenderd adatai, a súlymátrix és a súlyozó program küldése
5
Az Adatbázis-Kezelés Struktúrája (Adat- és Programfájlok) E REDMÉNYEK ( EREDETI ÉS VÉGLEGES ): P OPULÁCIÓ – M INTA ( ÁTALAKÍTÁSOK, SÚLYOZÁSOK ): DPR OUTPUT ETR INPUT 2* 1.1. INPUT DPR OUTPUT 1.4. OUTPUT 2* INPUT OUTPUT KÉRDŐÍVEK AZ E VA S YS - BŐL (H ÁROM FÁZIS : 1. FELKÉRÉS ; 2. FELKÉRÉS ; 3. TELEFONOS, PAPÍR - ALAPÚ KORREKCIÓS KÉRDEZÉS A MÁTRIXBÓL ) 2* 1.2. 1.4.
6
Az Egységes Adatbázis-Kezelés Logikája (egy konkrét kutatási példa kapcsán) Az egységes adatbázis-kezelő rendszer : nem „szisztematikus program-rendszer”, hanem „programok szisztematikus rendszere”: az SPSS (17), az Excel és a Word „probléma- megoldó kombinált” alkalmazása. Kísérlet az eddigi tapasztalataink és eredményeink alapján a feladat megoldására („ami a legtöbb helyen megoldható”…). Nem egyszerű – de logikus – lépések sorozata, amelyben vannak „kötelező” (minimális) és „választható” (maximális) elemek. A jövőben fokozatosan kiépítendő minden kutatóhely számára egy egységes, hatékony és szakmailag vállalható program. Ennek alapelemei kerülnek itt bemutatásra – egy empirikus kísérlet (ZSKF TKK tavaszi online DPR kutatásai) kapcsán.
7
Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 1. (egy konkrét kutatási példa kapcsán) Első fázis: Az aktív hallgatók populációjának bemutatása. 1. lépés: Az intézményi hallgatói nyilvántartás (ZSKF : ETR) szerinti aktív hallgatók listája (előzmény: 2009. november). Az eredmények outputja: fájl az aktív hallgatók alapadataival (Bemutat: ZSKF aktív hallgatók populációs xls outputja). 2. lépés: Az SPSS input elkészítése (Bemutat: ZSKF aktív hallgatók populációs sav inputja). 3. lépés: A 4 alapváltozó elkészítése SPSS-ben (Bemutat: átalakító sps programfájl működése). 4. lépés: A 4 alapváltozó kereszttáblája alapján az aktív hallgatók „minta- tervező mátrix”-ának („M-TM”) kialakítása (Bemutat: aktív M-TM xls fájl és az M-TM doc leírása). 5. lépés: Az egységes aktív hallgatói 4 alapváltozó outputjának elkészítése (Bemutat: egységes aktív hallgatói változók xls fájl).
8
Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 2. (egy konkrét kutatási példa kapcsán)
9
Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 3. (egy konkrét kutatási példa kapcsán) Harmadik fázis: Korrekciós kérdezések. 11. lépés: Az aktív hallgatók telefonos megkeresése (Bemutat: aktív hallgatók populációs adatai alapján telefonos listák készítésének sps programja és xls telefon-listák). 12. lépés: Az aktív hallgatói kérdőíves kutatás lezárása, a M-TM véglegesítése (Bemutat: 4 dimenziós xls mátrix és végleges M-TM xls fájl). Negyedik fázis: Az aktív hallgatói kérdőíves fájl súlyozása, elemzések. 13. lépés: A M-TM adatai alapján a súlyozó SPSS program elkészítése, futtatása (Bemutat: súlyozó sps programfájl és a súlyozott sav fájl). 14. lépés: Összehasonlító elemzések a korrekció, súlyozás előtti és utáni adatok összehasonlítása révén (Bemutat: elemző sps programfájl és eredmény xls fájl). 15. lépés: A súlyozott aktív hallgatói adatfájl véglegesítése, elemzések készítése (Bemutat: végleges súlyozott sav fájl, elemző sps fájl és eredmény xls fájl).
10
KÖSZÖNJÜK A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) TÁMOP 4.1.3 DPR EDUCATIO NONPROFIT KFT.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.