Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Borsod - Abaúj - Zemplén Megyei Hátrányos Helyzetű Ifjak (Magyarok, Romák) Azonos Szintű Oktatásáért Szociális, Kulturális és Oktatási Egyesület
2
Az egyesület bemutatása
Név választás: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Hátrányos Helyzetű Ifjak (Magyarok, Romák) Azonos Szintű Oktatásáért Szociális, Kulturális, és Oktatási Egyesület az indiai Ambedkhar Bhim Rao, aki az érinthetetlenek kasztjából felküzdte magát Gandhi miniszterelnökségének ideje alatt az igazságminiszteri székbe, s nevéhez fűződik hivatalosan a kasztrendszer eltörlése.
3
Az egyesület bemutatása
2003-ban alakult kiemelten közhasznú társadalmi szervezet Alapvető cél: INTEGRÁCIÓ Oktatás Munkaerő-piac Egészségügy Lakhatás Szociális
4
Programjaink Roma Mentor Program 2008/2009
FIP (Foglalkoztatási Információs Pont) Működtetése 2008/2009 Abaújszántó: „Sansz az integrációra” telep-felszámolási program „História völgy” – Roma Múzeum 2009/2010 HEFOP "A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével" 2008 HEFOP Tanodás diákok tábora Dombrádon 2008 HEFOP2.1.4-LÁDIKÓ "Kezedben a kulcs" Tanoda program 2006/2007 HEFOP2.1.3-"Kerülj Képbe!„ 2006/2007 „Borsod a fejlődés útján” konferencia sorozat 2008 Térségi tanoda hálózat 2009
5
A térség tanoda hálózat programot indikáló tényezők
Az Edelényi kistérség az ország legelmaradottabb területei közé tartozik. A hátrányos helyzet a munkanélküliség kirívóan magas arányában, a népesség elöregedésében, az alacsony iskolai végzettségben, a képzett fiatalok elvándorlásában, a roma népesség 22%-os átlagos, ezen belül egyes településeken 50%-ot meghaladó arányában nyilvánul meg. Ezeken a településeken mára az elmaradottság elemei egy ördögi kört alkotnak. Már nem tudható, hogy mi az ok és mi a következmény.
6
A térség tanoda hálózat programot indikáló tényezők
LÁDIKÓ "Kezedben a kulcs" Tanoda program A Tanoda program 2006-ban indult Szendrőládon, 50 hátrányos helyzetű általános iskola felső tagozatos diákjának a bevonásával. Az oktatás öt pedagógus, egy szociális munkás és egy fő információs asszisztens bevonásával történik. A programban résztvevő tanulók tudásszintjének 40%-os javulása volt az elvárás elvárás.
7
Térségi tanoda hálózat
8
Térségi tanoda hálózat
Partnerek: Bódva-völgyi Közéleti Roma Nők Egyesülete Szendrő CKÖ Szalonna Sport Egyesület Boldva-völgyi Cigányok és Hátrányos Helyzetűek Érdekvédelmi Szervezete Perkupa Bódvaszilas Önkormányzata
9
Térségi tanoda hálózat
Program célja: A halmozottan hátrányos helyzetű, különösen a roma fiatalok továbbtanulási, ezáltal munka-piaci és társadalmi beilleszkedési esélyeinek javítása a tanodában szervezett tanórán kívüli foglalkozások rendszerében. A szociális helyzetük miatt halmozottan hátrányos helyzetű, különösen a roma tanulók számára hozzáférhető, eredményesen működő tanoda típusú (extrakurrikuláris) programok megvalósítása, a működő tanodák számának növelése. A roma tanulók iskolai eredményességének javítása oly módon, hogy a program révén a sikereiket integrált környezetben, a közoktatási intézményekben éljék meg. A roma tanulók mind nagyobb számban fejezzék be az általános iskolát, érettségit adó középiskolában tanuljanak tovább, lehetőleg olyan eredménnyel, hogy a felsőfokú oktatásba is bekapcsolódhassanak.
10
Térségi tanoda hálózat
Számszerűsíthető eredmények: 6 településen 6 db. tanoda létrehozása 300 általános iskolás felső tagozatos hallgató bekerül a tanodába infrastrukturális beruházás Pedagógusok száma tanodánként 4 fő összesen (16 fő) A tanodai programban résztvevő tanulók tudásszintjének javulása 40 %-kal nő Javul a térség munkaerő-piaci helyzete A tanulók 25 %-a érettségit adó intézményben tanul tovább
11
karolykalo@gmail.com;
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMÉT! ELÉRHETŐSÉG: Káló Károly BHIM RAO EGYESÜLET elnöke Telefon: 30/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.