Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MÉDIAHACKRŐL Gazdag Olga Gazdag Olga ELTE-BTK ELTE-BTK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MÉDIAHACKRŐL Gazdag Olga Gazdag Olga ELTE-BTK ELTE-BTK."— Előadás másolata:

1 A MÉDIAHACKRŐL Gazdag Olga Gazdag Olga ELTE-BTK ELTE-BTK

2 -AIDS-es tű egy szórakozóhelyen -Madárinfluenza -Halálos anyaggal fertőzött italosdoboz -Fekete, román rendszámtáblájú autó az óvodák, iskolák környékén -Bonsai macskák

3 RÉMHÍR: egy állítás, amely csak egy meghatározott politikai/gazdasági közegben érvényes. Pánikot kelthet. VÁROSI LEGENDA: egy történet, amely térben és időben nem kötött. A városi legenda mindig az ember barátainak a barátaival történik és tanulsága van.

4 Miért vannak városi legendák? Allport és Postman szerint: megmagyarázza és enyhíti az emberekben létrejövő érzelmi feszültséget. Guerin és Miyazaki szerint a városi legendáknak a társadalmi viszony fenntartásban van fontos szerepük.

5 RÉMHÍR + VÁROSI LEGENDA = MÉDIAHACK Különbségek: -szerzője ismert -Nem pánikkeltő - Büntetőjogi Törvénykönyv 270 § és Krivični Zakon Srbije 343 Član.

6 A MÉDIAHACK TÍPUSAI: 1.Önhack 2.Gerilla marketing – Blondy étterem 3.Romboló médiahack - libanoni konfliktus képei a Reuters-nél 4.Tudatos médiahack 5.Fogadás, önszórakoztatás – Rizikó Tours; dragandabic.com.

7 Gerilla marketing: Gerilla marketing az, ami nem szokványos felületeket használ. Figyelemfelkeltő is. Kínunkban nevetünk, elgondolkodunk rajta.

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Snopes.com urbanlegends.hu

9 Külső hack: Barcikai ősanya -hírek ellenőrzése -a médiák egymást vágták át? Belső hack: Nagy Donor Show -szándékosan más szemszög. -radikális gondolkodásváltás


Letölteni ppt "A MÉDIAHACKRŐL Gazdag Olga Gazdag Olga ELTE-BTK ELTE-BTK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések