Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan."— Előadás másolata:

1 KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan tudják leírni nem utolsósorban a feladatmegoldás intellektuális örömét szeretnénk nyújtani.

2 KöMaL Mind tartalmára, mind megjelenésére nézve különleges médium.
Terjedelmes, élő gyűjteménye több mint száz esztendő magyar matematikai, fizikai, újabban informatikai problémáinak, valamint ezekre középiskolás diákok által, nem középiskolás fokon, adott megoldásainak. Gondolatok, tudományos megfigyelések, tapasztalatok gyűjteménye.

3 Arany Dániel Száztizennyolc éve középiskolásoknak matematikai lapot alapít. „Tartalomban gazdag példatárt adni tanárok és tanulók kezébe” KöMaL Első három év Feladatok 239 Megoldások 1 055 Versenyzők 151

4 Rátz László

5

6

7

8 Faragó Andor A folyóirat célja a matematikai gondolkodás fejlesztése, a természeti ismeretek gyarapítása

9 Megoldók Riesz Frigyes (1880–1956) Fejér Lipót (1880–1959)
Kőnig Dénes (1883–1944) Kármán Tódor (1881–1963) Haar Alfréd (1885–1933)  Riesz Marcell (1886–1969) Szőkefalvi-Nagy Gyula (1887–1953) Egerváry Jenő (1891–1958) Radó Tibor (1895–1967) Szegő Gábor (1895–1985) Varga Ottó (1909–1969) Turán Pál (1910–1976)  Hajós György (1912–1972) Erdős Pál ( ) Fejes Tóth László ( ) Rényi Alfréd (1921–1970)

10

11

12

13 1946-ban egy szegedi matematika tanárnő, dr
1946-ban egy szegedi matematika tanárnő, dr. Soós Paula, fiatal kezdő tanár kollégája segítségével elindította a stencilezett Szegedi Íveket. Szegedi Ívek

14 Új sorozat Surányi János
A fiatal kezdő tanár lett az új sorozat első felelős szerkesztője. Surányi János A folyóirat kiadását a Bolyai János Matematikai Társulat lapjaként a művelődési minisztérium finanszírozta. 1959-ben fizika rovattal és feladatokkal bővült a lap, melyeket az Eötvös Loránd Fizikai Társulat gondozott.

15 Milyen feladatokkal 184. Bizonyítsuk be, hogy egységnyi oldalú négyzet belsejében bármely pont legfeljebb egy csúcstól van –nél nagyobb távolságra. Turán Pál 185. Bizonyítsuk be, hogy egy tetraéder két egymást nem metsző éle egyenlő hosszú, akkor ezzel a két oldallal párhuzamos síkmetszetei egyenlő kerületűek. Szőkefalvi-Nagy Gyula

16 2001-től Formai Színes borító Internetes fejlesztések
Számítógépes nyilvántartás Tartalmi Informatika szeptembertől Könnyebb feladatok is Tesztverseny

17 Fórum: 125 téma A KöMaL és versenyvizsga.hu közös fóruma Témák:
„Érdekes matek feladatok” több mint kétezer hozzászólás „Nehezebb matematika feladatok” (>500) „Lejárt határidejű KöMaL feladatok”(>300)

18 Néhány angol nyelvű kiadvány
C2K, C2K2, előző évek cikk és feladat anyagából válogatás Válogatások az előző félévekből

19 Náray-Szabó Gábor Bor Zsolt Mezey Ferenc Katona Gyula

20 Teszt és munkafüzet felület

21 KöMaL angolul és franciául is
komal.fr

22 Pontverseny eredmények évfolyamonként, egyénenként

23 KöMaL Ifjúsági Ankét Díjkiosztó ünnepség Előadások Játék

24 KöMaL Feladatok 239 1 242 Megoldások 1 055 135 000 Versenyzők 151
Első három év Utolsó három év Feladatok 239 1 242 Megoldások 1 055 Versenyzők 151 6 514

25 Munkatársak nagygyula@komal.hu
The people who work for the KöMaL in the maths committee.

26 Arcképcsarnok a legjobbaknak
The most successful contestants receive a prize and a one year subscription. Their photos are appeared in the december issue annually since 1926.

27 Erdős Pál Harsányi János Lovász László
„The KöMaL is of course more than just a point contest. The first issue I saw had an article by Paul Erdős about combinatorial geometry. I was pleasantly surprised that I could understand the ideas of the big mathematicians.” Said L. Lovász when he was only 8 grades student . Yes, we think it was a catharsis, a magical power, that came from the KöMaL and so many other students got and get to the same feeling. Paul Erdős may be the most famous mathematician in the XX century. János Harsányi, an earlier competitor of KöMal, was Nobel prize winner with John Nash for their result in game theory. László Lovász, I think most of us know him.

28

29 KöMaL A KöMaL a tehetségek szolgálatában a legrégebbi még élő médium a világon. Küldetésének teljesítéséhez komoly állami segítségre van szükség.

30 Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok KöMaL
1894-től évente szeptembertől májusig 42 000 oldal 22 000 feladat 3 000 cikk We published during this time 3000 articles, problems on pages. The KöMaL has proved to be one of the most important catalyst for Hungarian Mathematics Computer Science, Natural Science. A KöMaL egyik legfontosabb katalizátora a magyar matematikának, a magyar természettudománynak.


Letölteni ppt "KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések