Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A holokauszt tanítása iskolámban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A holokauszt tanítása iskolámban"— Előadás másolata:

1 A holokauszt tanítása iskolámban
Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Foki Tamás; Centropa szeminárium

2 Alkalmak, helyzetek Történelem, társadalomismeret: 8. és 12. évfolyam- a tananyagba illesztve (1-2 óra) A holokauszt áldozatainak emléknapja a 9. évfolyam számára (4-6 óra) Magyar irodalom: Radnóti Miklós (12. évfolyam) Képzettségek: a Yad Vashem Intézet (Jeruzsálem) 120 órás tanfolyamát 2 fő, a Wannsee-i Holokauszt Dokumentációs Központ (Németország) 60 órás tanfolyamát 1 fő végezte el.

3 A holokauszt áldozatainak emléknapja; április közepe; 9. évf.
Előadások, filmnézés- beszélgetés csoportokban Kiállítás rendezés (9. o o.)- tárlatvezetés (12. osztályos önkéntesek a 9. osztályosoknak) Kiállítás látogatás, feldolgozás (pl. Auschwitz- album, Történetek egy családi albumból- Holokauszt Emlékközpont, Páva u.) Zsidó kultúra, hagyományok (és a holokauszt)- forgószínpad – 12. osztályosokkal Identitásjátékok (és a holokauszt)- forgószínpad- 12. osztályosokkal

4

5

6 Születési és halálozási hely és idő- családfa
Rövid szempont lista- családkutatáshoz- 8. osztály  1. A család eredete: a dédszülőkig, ükszülőkig  2. Nagyszülők, szülők:  Születési és halálozási hely és idő- családfa  Név, névváltoztatások; Anyanyelv és más használt nyelvek  Iskolázottság és foglalkozás, munkahelyek, anyagi és pénzügyi körülmények  Lakás/ház: szobák száma, berendezés, víz, világítás, fűtés módja, gazdálkodás, kert, állatok  Öltözködés, viselet és divat  Vallásosság, politikai, társadalmi vagy kulturális tevékenységek  Családi történetek, legendák a családról, gyermekkorról Mindennapi élet

7 Gyökerek!

8 Családtörténeti szempontok és tanulságok
Megjelenítés: 4-6 oldal; képek, képaláírások; rövid szövegek; tárgyak Kiállítás a tárgyakból

9

10 A Centropa filmek feldolgozása csoportmunkában a 8. osztályban
1) Mindenki mindent lát, de a „saját” filmjére koncentrál. 2) Minden csoport kitölt egy lapot. 3) Csoportbeszámolók, megbeszélés. Kitöltendő: A csoport tagjai: Az epizód címe: A szereplő(k) társadalmi helyzete: A mesélő személyes tulajdonságai: Fordulópont(ok) az életut(ak)ban:

11 Csoportmunka - haszon Adaptivitás (tanulókhoz alkalmazkodó tanítás):
A látens tudást manifesztté tétele A többlettudás hasznosítása tanórán Szociális tanulás Kooperáció Motiváció Reagálás a tévképzetekre, az előítéletekre A tanár szerepe: Készenlét Megfigyelés Beavatkozás

12

13 Történelemórán, a második világháború témakörében
Tárgyszerűen Tényszerűen Vitákra, dilemmákra figyelemmel Források: szövegek, képek, filmek, filmrészletek (dokumentum és játékfilmek) feldolgozása és értékelése [esetleg családtörténeti adatok, dokumentumok, történetek beemelése]

14

15 Előítélet és önigazolás
Ha kárt okozunk más embereknek, embercsoportoknak igazolás magunk számára (bűntudatunk kiküszöbölésére) lekicsinylés (olyan tulajdonságokkal való felruházás, amely magyarázatot ad saját tetteinkre)


Letölteni ppt "A holokauszt tanítása iskolámban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések