Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kincs projekt
2
„Bárhol is vagyunk, a világ telis-tele végtelenül apró és finom jelekkel, melyek csak arra várnak, hogy eligazíthassanak minket. Ahhoz azonban, hogy értsük őket, meg kell tanulni a jelolvasás művészetét” (Paul Shepard)
3
„Kincskereső” projekt
A Questing nevezetű kincskereső környezeti nevelési módszer lényege a lakóhelyünk rejtett természeti és kulturális értékeit felfedezve ahhoz egy kalandos „kincskeresés" során minél több felfedezőt elvezessünk, úgy hogy ők is részesei legyenek a felfedezésnek.
4
A kincskeresés története
1854 James Parrov a közeli mocsárba, tőzeg párkány alá üvegbe rejtette a névjegyét 1908 – ban már 1741 aláírást tartalmazott a füzetke az üveget bádog dobozra cserélték és képeslapokat is elrejtettek benne, innen kapta a nevét „Lattenboxing”, azaz levelesládázás 1938-tól több helyen jelentek meg a levelesládák, majd valaki térképet rajzolt az első 15 levelesládához a füzetek mellett a ládákban megjelentek az egyedi bélyegzők 1987 – ben került az ötlet az USA-ba 2007-ben eljutott Magyarországra, (Pisztrángkör, Fűzfa Zoltán)
5
A „Kincskeresés” egy kreatív és inspiratív módszer,
melyet a környezeti nevelésen túl akár a helytörté net, földrajz tanulmányokhoz is nagyszerűen illeszthetnek pedagógusok és a szabadidő hasznos eltöltésére vállalkozó szülők, családok, vagy éppen baráti társaságok. A „Kincskeresés” a település és környékét alapos megfigyelésen keresztül nagyon izgalmas és élvezetes módon mutatja be a résztvevőknek.
6
Kincskeresés rendszertana „A” kategória – a kincskeresések fő típusai
A-1 egyszerű „feladványtól feladványig” típus A-2 ravasz „feladványtól feladványig” típus A-3 betűvadász A-4 számvadász A-5 iránytű használatra épülő kincskeresések A-6 vizuális részleteken alapulók
7
„B” kategória – térkép és feladvány kapcsolata szerint
B-1 teljes térkép- és feladványkészlet B-2 feladvány helyét meghatározó térkép B-3 kincstérkép B-4 térkép nélkül B-5 feladvány nélkül B-6 a feladványokat a terepen helyezik el B-6 „új hajtások” „kakukkfiókák” és egyéb változatok
8
„C” kategória – téma, illetve szándék szerint
C-1 egy helyre vagy megközelítésre összpontosító kincskeresések C-1/a kószálás C-1/b különleges végcél C-1/c különleges útvonal C-1/d különleges módon/eszközzel megközelíthetők C-2 történeten alapuló kincskeresések C-2/a kultúrtörténet C-2/b természettörténet C-2/c helyi hősök és hősnők C-2/d szezonális vagy rövidtávú kincskeresések C-2/e küldetést teljesítő kincskeresések
9
A kincskeresés megtanít
figyelni megfigyelni kutatni interjút készíteni fogalmazni verselni térképezni csoportban dolgozni kíváncsi gyereknek maradni
10
Mindenkinek jó kincskeresést kívánok
Köszönöm figyelmüket Adorján Rita
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.