Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kincs projekt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kincs projekt."— Előadás másolata:

1 Kincs projekt

2 „Bárhol is vagyunk, a világ telis-tele végtelenül apró és finom jelekkel, melyek csak arra várnak, hogy eligazíthassanak minket. Ahhoz azonban, hogy értsük őket, meg kell tanulni a jelolvasás művészetét” (Paul Shepard)

3 „Kincskereső” projekt
A Questing nevezetű kincskereső környezeti nevelési módszer lényege a lakóhelyünk rejtett természeti és kulturális értékeit felfedezve ahhoz egy kalandos „kincskeresés" során minél több felfedezőt elvezessünk, úgy hogy ők is részesei legyenek a felfedezésnek.

4 A kincskeresés története
1854 James Parrov a közeli mocsárba, tőzeg párkány alá üvegbe rejtette a névjegyét 1908 – ban már 1741 aláírást tartalmazott a füzetke az üveget bádog dobozra cserélték és képeslapokat is elrejtettek benne, innen kapta a nevét „Lattenboxing”, azaz levelesládázás 1938-tól több helyen jelentek meg a levelesládák, majd valaki térképet rajzolt az első 15 levelesládához a füzetek mellett a ládákban megjelentek az egyedi bélyegzők 1987 – ben került az ötlet az USA-ba 2007-ben eljutott Magyarországra, (Pisztrángkör, Fűzfa Zoltán)

5 A „Kincskeresés” egy kreatív és inspiratív módszer,
melyet a környezeti nevelésen túl akár a helytörté net, földrajz tanulmányokhoz is nagyszerűen illeszthetnek pedagógusok és a szabadidő hasznos eltöltésére vállalkozó szülők, családok, vagy éppen baráti társaságok. A „Kincskeresés” a település és környékét alapos megfigyelésen keresztül nagyon izgalmas és élvezetes módon mutatja be a résztvevőknek.

6 Kincskeresés rendszertana „A” kategória – a kincskeresések fő típusai
A-1 egyszerű „feladványtól feladványig” típus A-2 ravasz „feladványtól feladványig” típus A-3 betűvadász A-4 számvadász A-5 iránytű használatra épülő kincskeresések A-6 vizuális részleteken alapulók

7 „B” kategória – térkép és feladvány kapcsolata szerint
B-1 teljes térkép- és feladványkészlet B-2 feladvány helyét meghatározó térkép B-3 kincstérkép B-4 térkép nélkül B-5 feladvány nélkül B-6 a feladványokat a terepen helyezik el B-6 „új hajtások” „kakukkfiókák” és egyéb változatok

8 „C” kategória – téma, illetve szándék szerint
C-1 egy helyre vagy megközelítésre összpontosító kincskeresések C-1/a kószálás C-1/b különleges végcél C-1/c különleges útvonal C-1/d különleges módon/eszközzel megközelíthetők C-2 történeten alapuló kincskeresések C-2/a kultúrtörténet C-2/b természettörténet C-2/c helyi hősök és hősnők C-2/d szezonális vagy rövidtávú kincskeresések C-2/e küldetést teljesítő kincskeresések

9 A kincskeresés megtanít
figyelni megfigyelni kutatni interjút készíteni fogalmazni verselni térképezni csoportban dolgozni kíváncsi gyereknek maradni

10 Mindenkinek jó kincskeresést kívánok
Köszönöm figyelmüket Adorján Rita


Letölteni ppt "Kincs projekt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések