Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Hungarikum és országimázs
Rubovszky Rita
2
A hungarikumok helye az országimázsban
Imázs: tulajdonságokkal való azonosítás Megfelelő imázselemek kiválasztása Pozitív tartalom – „Miért jó Magyarországon élni?” Helyi vonatkozás és elfogadás, társadalmi azonosulás: ez a hitelesség alapja Az azonosulás eredménye a pozitív kisugárzás A kiválasztott imázselemekhez kell megtalálni a hordozókat, pl.: Helyszínek, turisztikai látványosságok – Világörökségi helyszínek Tárgyak, termékek – hungarikumok A hungarikumokat ebben a rendszerben kell elhelyezni A hungarikum egyszerre belső identitásképző elem, valamint Magyarország külső imázsának, brandjének alkotóeleme, hordozója
3
A kultúrafogalom vizsgálata
Mit milyen mértékben tekint a közönség a kultúra részének? 30 kulturális vonatkozású fogalomra kérdeztünk rá 1-100-as skála: ig erős, ig gyenge kulturális elem 50 alatt a fogalom alapvetően nem része a kultúrának a megkérdezettek szerint Eredmények: A magyar kultúrafogalom erősen intézményi jellegű A társasági lét a kultúrának csak korlátozottan része A magánélet alapvetően leszakadt a kultúrafogalomról
4
„Rend, esztétikum” kérdéskör
Index Műemlék épületek 93 Felújított lakóházak 62 Tiszta városok, kirándulóhelyek 83 Tisztaság, rend otthon 67 Design, lakberendezés 42 Divatos öltözködés 35
8
„Szabadidő, kedvtelés, kreativitás” kérdéskör
Index Népművészet 87 Népzene, néptánc 86 Találmányok, tud. eredmények 69 Hobbi 40 Műszaki cikkek 23
9
„Kapcsolattartás” kérdéskör
Index Nyelvtudás 77 Udvarias vendéglátás 76 Udvarias közlekedés 73 Bárok, kávéházak 64 Korrekt ügyintézés 62 Barátságok, beszélgetés Baráti összejövetelek 60 Viccek, humor 59 On-line fórumok, chat 26
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.