2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"— Előadás másolata:

1 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VI. Országos Konferencia Budapest, 2003. február 27-28.

2 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Tematika 1, Az adatforrás 2, Érdeklődés az egészség iránt 3, Egészségtudatos olvasók 4, Az egészségtudatos olvasók médiahasználata 5, Konklúziók

3 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 1 Az adatforrás

4 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Nemzeti Média Analízis 1995-2002. A nyomtatott sajtó piac hivatalos közönségkutatása 1995 óta A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös kutatás Közel 200 sajtótermék, illetve televíziók, rádiók, és az Internet közönségkutatása, azaz a legnagyobb multimédia kutatás Magyarországon A 8 éve jórészt sztenderd kérdőív miatt hosszú idősorok is elemezhetők Az olvasók szegmentálására rengeteg információt gyűjtünk a médiahasználaton kívül, mint pl.: érdeklődés, szabadidő eltöltés Az adatok rendkívül megbízhatóak, miután a kutatás mintaszáma évi 16.000-30.000 között mozgott. (Mintahiba < 1%)

5 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 2 Érdeklődés az egészség iránt

6 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 6 Rendszeresen sportolók arányának alakulása 1998-2002 a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék 15-29 évesekmagas végzettségűek nagyvárosiak

7 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 7 A természetgyógyászat iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők 40-59 évesek magas végzettségűek

8 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 8 Az orvostudomány iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők 50+ évesek

9 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 9 Az egészséges életmód iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők18-39 évesek magas végzettségűek

10 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 3 Egészségtudatos olvasók

11 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 11 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok olvasottsága 1998-2002 Ezer fő

12 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 12 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok „Az egészség lapok” a nyomtatott sajtó közönségkutatásban • Családi Lap • Elixír • Ideál Reforméletmód Magazin • Patika Magazin • Természetgyógyász Magazin Női életmód lapok • Cosmopolitan • Joy • Shape • Beau Monde • Elle • Diéta & Fitness • Wellness

13 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 13 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – nemek szerint

14 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 14 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – korcsoportok szerint

15 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 15 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – iskolai végzettség szerint

16 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 16 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – társadalmi státus szerint

17 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 17 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – településtípusonként

18 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Egészségtudatos olvasók médiahasználata

19 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 19 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Újságolvasás - Átlagosan olvasott lapok száma

20 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 20 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Televízió nézés – tévézésre fordított idő hossza

21 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 21 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Rádiózás – rádiózásra fordított idő hossza

22 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 22 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Internet – Internet hozzáféréssel rendelkezők aránya

23 2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 5 Konklúziók

24 2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 24 Konklúziók • Bár a lakosság reáljövedelme, a kiskereskedelmi forgalom, a szabadidőre fordított idő és jövedelem 1998 óta folyamatosan nő, a lakosság érdeklődése 1998 óta nem növekedett (sőt inkább csökkent) az egészséges életmód iránt. • Részben ebből következően, részben a lappiaci trendeket követve csökkent az egészség és életmód lapok olvasottsága is. • E lapokat egyébként sem teljesen az egészséges életmód iránt érdeklődők, hanem a középkorú, magas végzettségű, magas státuszú emberek olvassák. • Ezen olvasók más médiumok iránt is fokozott érdeklődést mutatnak, azokat intenzívebben használják. • Az egészséges életmód iránt kevésbé érdeklődők elérése leginkább a tömegmédiák segítségével lehetséges.


Letölteni ppt "2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’"

Hasonló előadás


Google Hirdetések