Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTibor Kiss Megváltozta több, mint 10 éve
1
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VI. Országos Konferencia Budapest, 2003. február 27-28.
2
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Tematika 1, Az adatforrás 2, Érdeklődés az egészség iránt 3, Egészségtudatos olvasók 4, Az egészségtudatos olvasók médiahasználata 5, Konklúziók
3
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 1 Az adatforrás
4
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Nemzeti Média Analízis 1995-2002. A nyomtatott sajtó piac hivatalos közönségkutatása 1995 óta A GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös kutatás Közel 200 sajtótermék, illetve televíziók, rádiók, és az Internet közönségkutatása, azaz a legnagyobb multimédia kutatás Magyarországon A 8 éve jórészt sztenderd kérdőív miatt hosszú idősorok is elemezhetők Az olvasók szegmentálására rengeteg információt gyűjtünk a médiahasználaton kívül, mint pl.: érdeklődés, szabadidő eltöltés Az adatok rendkívül megbízhatóak, miután a kutatás mintaszáma évi 16.000-30.000 között mozgott. (Mintahiba < 1%)
5
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 2 Érdeklődés az egészség iránt
6
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 6 Rendszeresen sportolók arányának alakulása 1998-2002 a 15 évesnél idősebb lakosság körében százalék 15-29 évesekmagas végzettségűek nagyvárosiak
7
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 7 A természetgyógyászat iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők 40-59 évesek magas végzettségűek
8
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 8 Az orvostudomány iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők 50+ évesek
9
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 9 Az egészséges életmód iránt érdeklődök arányának alakulása a 15 évesnél idősebb lakosság körében 1998-2002 százalék nők18-39 évesek magas végzettségűek
10
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 3 Egészségtudatos olvasók
11
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 11 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok olvasottsága 1998-2002 Ezer fő
12
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 12 Egészség megőrzéssel foglalkozó lapok „Az egészség lapok” a nyomtatott sajtó közönségkutatásban • Családi Lap • Elixír • Ideál Reforméletmód Magazin • Patika Magazin • Természetgyógyász Magazin Női életmód lapok • Cosmopolitan • Joy • Shape • Beau Monde • Elle • Diéta & Fitness • Wellness
13
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 13 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – nemek szerint
14
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 14 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – korcsoportok szerint
15
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 15 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – iskolai végzettség szerint
16
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 16 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – társadalmi státus szerint
17
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 17 Az egészség iránt érdeklődést mutatók demográfiai megoszlása – településtípusonként
18
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 4 Egészségtudatos olvasók médiahasználata
19
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 19 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Újságolvasás - Átlagosan olvasott lapok száma
20
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 20 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Televízió nézés – tévézésre fordított idő hossza
21
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 21 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Rádiózás – rádiózásra fordított idő hossza
22
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 22 Egészség és női életmód lapok olvasóinak médiahasználata Internet – Internet hozzáféréssel rendelkezők aránya
23
2003.02.27 GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 5 Konklúziók
24
2002.02.27. GfK HungáriaMédia„Egészségtudatos olvasók“. Bacher János 24 Konklúziók • Bár a lakosság reáljövedelme, a kiskereskedelmi forgalom, a szabadidőre fordított idő és jövedelem 1998 óta folyamatosan nő, a lakosság érdeklődése 1998 óta nem növekedett (sőt inkább csökkent) az egészséges életmód iránt. • Részben ebből következően, részben a lappiaci trendeket követve csökkent az egészség és életmód lapok olvasottsága is. • E lapokat egyébként sem teljesen az egészséges életmód iránt érdeklődők, hanem a középkorú, magas végzettségű, magas státuszú emberek olvassák. • Ezen olvasók más médiumok iránt is fokozott érdeklődést mutatnak, azokat intenzívebben használják. • Az egészséges életmód iránt kevésbé érdeklődők elérése leginkább a tömegmédiák segítségével lehetséges.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.