Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
2
Általános tendenciák, változások a világban:
A 21.-ik század közoktatással szemben támasztott követelmények alapvetően új kihívások elé állítják az iskolarendszert. *az iskolában megszerzett ismeretek elavulnak *a tanulás tanítása kerülnek az oktatás fókuszában
3
Változások a munkahelyeken, és munkaszervezésben:
Jelenleg még mindig a hagyományos képzési rendszerekből kikerült munkaerő van többségben a munkahelyeken. Jellemzői: *Szűk, specializált, feladatorientált munkavégzés, merev alkalmazotti keret, *A munka végzése legfőképpen ügyességet, begyakorlottságot és tapasztalatot igényel *Nagyrészt a nehéz fizikai munka jellemző, *A fizetés elsősorban a mennyiséggel ás az elvégzett munkával arányos,
4
Cél a jövőre vetítve: *rugalmas és változó alkalmazási feltétel kereteket kell kidolgozni *csoportmunka kihangsúlyozása *a gondolkodás és végrehajtás kombinációja fontos szerephez jut *csökken az elvégzett fizikai munka *átgondolt humán erőforrás politika
5
Diszkrimináció a jövőben:
*Rejtett diszkrimináció Pl.: állást kínáló újsághirdetésekben *Bújtatott megkülönböztetés Pl.: előfeltétel 170cm a minimális testmagasság, testsúly pedig 70kg minimálisan *Közvetlen diszkrimináció *Felvétel előtti tilalmak *A jó döntéshozó „vak” *Egyenlőség-különbözőség *Megkülönböztetés *Előítéletek *Tilos a terhességi teszt *Megengedett megkülönböztetés *Diszkrimináció jog következményei
6
Motiváció alkalmazása a jövőre nézve:
McClelland teljesítményszükséglet elmélete *Kapcsolatmotiváció : elfogadottság, szeretettség iránti vágy, kölcsönös megértésre, együttműködésre törekvés *Teljesítménymotiváció : belső hajtóerő a sikerre, a kitűzött célok elérésére, meghaladására, nem a siker, hanem a nagyobb hatékonyság hajtja *Hatalmi motiváció : vágy, hogy hatással, befolyással legyünk másokra, kontrolláljunk másokat, fontosabb a státusz, az elismertség, a tisztelet, mint a teljesítmény
7
Motiváció alkalmazása a jövőre nézve
*Értelmes munkavégzés *Jó vezető *Csoportos és szervezeti kultúra *Nyílt kommunikáció *Folyamatos elismerés *Tiszta jövőkép
8
Alkalmazottak feszültségével kapcsolatos igények, változások:
*egyszerű képzés, *csak a részletekbe tanítják be a dolgozót *kommunikációs igénye minimális *nem csak a piac és a technika változásához való alkalmazkodás,
9
Cél a jövőre vetítve: *sokoldalú képzés *a jártasság gyors elavulása
*jó kommunikációs készség *nyitott személyiség *emberismeret
10
Az alkalmazottak felkészültsége: kompetenciák
*jó kommunikációs készség *probléma felismerő és megoldó készség *tanulási készség és jó memória *információ feldolgozási képesség *elkötelezettség és igény a minőségi munkára
11
Hogyan lehet változtatni?
*vezetés legyen felkészült a kiemelt fontosságú stratégiai területeken *ismertesse világosan az elérendő célt és feladatokat *kiemelten fontos a jó információs rendszer
12
Hagyományos személyzeti tevékenység emberi erőforrás-gazdálkodás:
Egy-egy intézmény, vállalat, cég sorsa attól függ, hogy az emberi erőforrást a kezdetektől tudja-e frontális szerepben alkalmazni,így az a cég sikeres, amelyik felismeri, hogy a szervezet legfontosabb tőkéje az emberállomány
13
Hagyományos menedzsment jellemzői:
*munkaügyi kapcsolatokban kollektív és bizalmatlan *értékelésében a központi szerepet a munkaköltségek minimalizálása jelenti
14
Az emberi erőforrás menedzsment jellemzői:
*munkaügyi kapcsolataiban kooperatív és bizalomra épülő *szervezetét tekintve organikus *szerepeket nézve lebontott és rugalmas
15
Karrierfejlesztés és elhelyezés:
Amennyiben folyamatában szemléljük a munkavállaló működését a következő ábrát, látjuk: Felvétel a munkahelyre – új lehetőségek fejlesztése- nyugdíjazás
16
Élethosszig tartó tanulás és minőségbiztosítás szerepe a munkahely megtartó ereje:
*ki kell, dolgozni a nem formális tanulási tapasztalatok hivatalos elismerésének módszerét *kiemelt szerepet kell biztosítani a nyitott, és on-line képzése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.