Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaValéria Csonkané Megváltozta több, mint 10 éve
1
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Szivák Judit
8
A pedagógust a pályán bár meglehetősen sok ember (diák, kolléga) veszi körül, mégis magányos, elszigetelt. Egy tanítási napon, amely kb. 6 órából áll több esemény, konfliktus, siker és kudarc zajlik le minden tanár életében. Mindegyiket lehetetlen a kollégákkal végigelemezni. Dolgozatírás közben döbbentem rá, mennyi ki nem beszélt történetem van. S ezek az írásbeli feladatok lehetőséget adtak nekem, hogy esettanulmányokként újra elemezzem a szituációt, most már „hátradőlve”, objektíven tekintsek vissza rájuk.
9
A portfóliók tanulságai
Minták hiánya Nem gyakorló iskola és nem tanítási gyakorlat Nem tanár – diák viszony Egymástól tanulás ( a kezdés előnyei) Támogató kapcsolat
10
Mentor szerep Értelmezés Tudatosítás Feladattá fordítás Támogatás
Reflektálás
11
…fontos az önismeret, hogy tudásunk legyen pedagógiai képességeink alakulásáról, mindezek lehetővé tehetik azt, hogy nem kényszerítjük magunkat a jelöltre, nem válhat saját pedagógiai világnézetünk eszközévé, a jelölt nem válhat a mentor klónjává.
12
Dilemmák: Saját tanulási-tanítási szemlélet – „Jelölt-kolléga”
Partneri viszony? ( kistanár, jelölt…) Hibák kezelése? Fejlődés központúság Min lehet változtatni? Hogyan? Önreflexió – reflektív párbeszéd
13
Fejlesztési perspektívák
IKT tudás Terv és óraelemzés Reflektív - fejlesztő visszajelzés A mentort támogató környezet, IDŐ
14
Elköteleződés Egyértelművé vált, mentorként milyen fontos szerepem lesz abban az összetett folyamatban, amely a hallgató óraelemző képességének kialakításával kezdődik és egy önálló, tudatos önreflexióval rendelkező pedagógussá válással végződik. Mindaz, amit teszek vagy mondok, meghatározó lehet a jövőjét tekintve; motiválhatja vagy elbizonytalaníthatja.
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.