Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lovass Tibor 06/20-549-5200

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lovass Tibor 06/20-549-5200"— Előadás másolata:

1 Lovass Tibor 06/20-549-5200 lovass.tibor@zegtv.hu

2  Dr. Kiss Gyula: „Bárhol jártok az országban, az első utatok a település kocsmájába vezessen! Nézzétek meg a mellékhelyiséget! Az hű tükörképe az ott élő embereknek.”

3  Szókratész: „Amiképpen az ember gondolkodik olyan ő.”

4  A település eleve maga egy termék. Csak meg kell nézni, és máris vélemény alakul ki bárkiben egy településről.  Egy település alapvetően a lakói miatt van!

5  Egy település – egy termék  A kisajátítás tudománya - pozícionálás  Rajzoltasd le hol félnek, hol érzik jól magukat

6

7

8  Egy település nevéről emlékek idéződnek fel: érzések, hangulatok, hangok, ízek, illatok. Kellemesek vagy kínosak.  Az általunk már látott földrajzi helyek képe, imázsa hosszasan él bennünk, és meglehetősen nehéz megváltoztatni.  A turista csak egyszer csalódó típus.

9  A kommunikációs eszközrendszer alkalmazásának célja, hogy a térségről, településről megfelelő imázs alakuljon ki a célcsoportokban. Az imázsépítés alkotóelemei lehetnek a  design - szimbólumok, arculatai elemek rendszere,  szlogen - rövid, csattanós jelmondat,  személyes képviselő, "arc" - a teret, települést megszemélyesítő, többnyire ismert személyiség,  közvetlen kommunikációs eszközök – hirdetések megjelenítése, tömegkommunkációs eszközök, internet.

10

11  Légy más és abban légy első!  Kisajátítani egy szót a fogyasztó koponyájában!  Kapcsolódás versenytársi pozícióhoz.  Repozicionálás (Szócsere a koponyákban.)  Emberek, intézmények, múlt.

12 Eddigi ismeretanyag rólunk Tudatos kép kiépítése

13  Külső, belső tényezők, imázs vizsgálat.  Milyen a polgárokban kialakult imázs?  A település adottságaihoz viszonyítva  jobb,  rosszabb, vagy  azonos.  Milyen a környezet számára közvetített imázs?

14  Belső elemzések - adottságok (értékaudit) - társadalmi, szociális viszonyok, - tényezőellátottság, - tradíciók - teljesítménykompetencia (a különböző funkcióknak való megfelelés képessége) - imázs (imázsaudit) - gazdasági imázs (telephely-, és piaci imázs) - társadalmi imázs - ökológiai imázs - kulturális imázs - marketingorientált tevékenységek vizsgálata (tevékenységaudit) - gazdaságfejlesztési tevékenység - turisztikai vonzerő-fejlesztés - kommunikáció, PR

15  Külső tényezők elemzése - a célcsoportok igényeinek felmérése, elvárásainak elemzése, szegmentálás (célcsoportaudit) - természetes személyek - az önkormányzat és hivatalai - vállalatok, vállalkozások - kormányzati szervek - egyéb gazdasági, társadalmi szervezetek - külföldi speciális szervezetek, intézmények - a versenytársként számba vehető területek meghatározása, összehasonlító elemzése (konkurenciaaudit) - érték - imázs - tevékenység - befektetők

16  Vannak kézzelfogható tényezők, de létezik összbenyomás is:  A hely jellegéből fakadóan: festői táj, inger gazdag környezet, tetszetős kirakatok, hangulatos főtér, vagy gondozatlan utcák, leromlott épületek.  Érzéki haszonköltségek: tiszta-elhanyagolt, csendes-hangos, stb.  Pszichikai haszonköltségek: nehéz szavakba önteni pl.:a település hangulata „levegője”, élhető, klassz valamiért … stb.

17  Stratégia  Piaci szegmentálás  termékfejlesztés  Infrastruktúra-fejlesztés  telepítési, működési, megélhetési költségek  közösségi szolgáltatások  helyi gazdaság fejlesztése  önkormányzat reklámtevékenysége  Folyamatosan figyelni a célok megvalósulását  Folyamatosan figyelni a célok megvalósulását!

18  A közvagyon és a magánvagyon keveredése  Nagy az érdekcsoportok száma – nehezen fejleszthető  Nagyobb egységek része, így hatással vannak egymásra. (kistérség, megye, régió)

19  Érdemes megvizsgálni minden fűszálat!  A településmarketing  tudatos, vagy  átmeneti fellángolás, vagy  kidobott pénz.  Mit várnak el?  Rajzoltasd le hol félnek, hol érzik jól magukat, hol mozognak a legtöbbet!

20  Milyen messze van a település?  A település egyetlen hátránya, hogy nincs előnye.  Fontos a tudat kialakítása!  „Haszonkeresés nélkül semmi sem történik a világon. Ne is kívánjunk az emberektől érdekeikkel ellentétes dolgot. De nem olyan alacsony vágy ez, csak adjunk neki józan irányt, fordítsuk nemes célokra.” Gróf Széchenyi István  Székely János erdélyi író fogalmazott találóan: „A hatalom természetes végső határa az a pont, ameddig az alattvalók hűsége kitart”.

21  Kreativitás Az innováció a jövő alapja!!!  Ökováros Virulókert baráti Közösség – közétkeztetés  Minden nagyobb eseményhez kötelező városnézés, szervezett csoportok esetében is.

22  Villamos - Zalán Vizi erőmű  Kerékpárverseny a Kossuth utcában  A versenyképesség egyik alapfeltétele a közbizalom

23  … például az Egerszeg Fesztivállal?  Hogy a helyiek is meglássák benne azt, hogy ez nekik is jó?  Ez klasszikus településmarketing helyzet: ugyanaz a tér, másnak eladva!  Erőforrást akkor tegyünk bele, ha van hozadék!

24

25  A település piaci szempontból bizalmi termék: a minőségéről csak a "fogyasztás" során alkothatunk képet, előzetes véleményünk csak később nyerhet megerősítést (vagy állapíthatjuk meg csalódásunkat).

26  A lakosság, a szervezetek (civil, üzleti, hivatali) viselkedése, magatartása spontán, nem tudatos formálója a hely-imázsnak.  Sokszor előfordul, hogy a bennünk élő kép valamilyen sztereotípiához kötődik (hűvös angolok, precíz németek, konok jászok, rátarti matyók stb.) és ezt a véleményt kivetítjük a térségre is.

27  AQUA Parkok találkozója.  Megyeszékhelyi főterek konferencia.  Villamosok városai.  Csendes tavak, horgászvizek faluja.  Ízek faluja.  A kakukkfű települése.  Idegen országok itt élő képviselői. Milyen az én hazám? Milyen kapcsolataim vannak, mit lehetne lépni?  Összezárás napja.

28  Kávéházak tere. Egy kávéház – ezer vers, hatszáz cikk. Ihletet adó kávéház.  Bejárható falu.  Mosolyfalva.  Hétrét falva.  Furfang falva.  Ezer mester falva.  Tökfalva.  10 óra falva.  A munka falva.  Erdőfalva.  Jöjjön hozzánk aludni. Szundifalva.

29  Ahova érdemes eljutni, oda nem vezet könnyű út!  A jövő racionális tervezése csak illúzió, s ez nem meglepő, mert az élet nem ésszerű, hanem életszerű.  A jövőt mindig azok határozzák meg, akik hisznek benne, és nem azok, akik tagadják.

30

31 MI JUT ESZÉBE ZALAEGERSZEGRŐL? HOGYAN JELLEMEZNÉ ZALAEGERSZEGET? VÉLEMÉNYEK RÖVIDEN.  Szürke, átutazó város.  Kicsit (főleg nyáron) poros a levegő.  Virágos, kellemes kisváros.  Átlagos  Forgalmas, nagy, fejlődő szép városnak tartom Zalaegerszeget.  Nagyváros, mozgalmas  Zalaegerszegről elsőként az élményfürdő jut eszembe, bár még sosem jártam sem ott, sem a városban.

32  Bővebben kifejtett vélemények!  Személyes, egyben az egyik legkedvesebb emlékem, amikor a zalaegerszegi kórház szülészeti osztályán először pillanthattam meg a keresztfiam (2001-ben)!  Zalaegerszegen sikerült először szembe mennem a forgalommal, mert számomra átláthatatlan volt a közlekedés szervezése, és szokatlan a városon belüli 2 sávos közlekedés!   Egyik kedvenc pihenő helyem a Gébárti-tó, és annak környéke, a munkám elvégzése után szívesen elücsörgök vagy sétálok ott pihenésként!

33  A város neve még eszembe juttatja a ruhagyárat, a Zalakerámiát, a Flextronics zalaegerszegi üzemét és az Aquaparkot.  Rengeteg a virág az utcákon, tereken. Fekvésének is köszönhetően sok a zöldövezet, és ettől az egész város „légköre”, mint ahogy a környéke is: kellemes, megnyugtató!  Zalaegerszegről nekem az esküvők jutnak eszembe,mivel sok rokonom él ott és az elmúlt években két lakodalomban is voltam a városban, ezen kívül még a TV is, mivel nagyon tetszett a pénteki TV látogatás.

34  Nem sokszor jártam Zalaegerszegen, csak amikor mentünk meccsre, de akkor is csak a stadionnál álltunk meg, én egy nagyvárosnak tartom, eléggé nyüzsgő az élet, Szombathelyhez tudnám hasonlítani!  A szívsebészet a zalaegerszegi kórházban, amely országosan az elsők között áll. Az Aquapark, nagyon kellemes és felejthetetlen élmény volt, többször is jártam ott családommal. A Zalaegerszegi Színház, igaz még nem láttam egy előadást sem, de hallottam róla. Zalakerámia termékei.(bár azt nem tudom, hogy működik - e még)

35  Sajnos a "sötét Zala" jelzőtől úgy gondolom sosem fog megszabadulni Zala megye és így Zalaegerszeg sem. Sok ember - szerintem tévesen - úgy gondolja, hogy ezt a jelzőt az itt élő nagyszámú etnikai kisebbség miatt kapta. Én úgy tudom, hogy egy Zala megyei település volt az utolsó az országban, ahova bevezették az áramot és ezzel a világítást, és innen a "sötét Zala" jelző.  Másoktól hallottam, hogy ez a fürdő kellemes kikapcsolódás az odalátogatóknak. Másodsorban a ZTE focicsapat, de csak, mert gyakran hallani a nevüket és végül pedig, hogy közel van Szombathelyhez.  Másoktól hallottam, hogy ez a fürdő kellemes kikapcsolódás az odalátogatóknak. Másodsorban a ZTE focicsapat, de csak, mert gyakran hallani a nevüket és végül pedig, hogy közel van Szombathelyhez.  Zalaegerszeg fiatalos város, egy folyamatosan fejlődő kulturális központ. (a városban van színház, mozi, pláza, aquapark, művelődési ház)

36  Élhető, szerethető, fejlődőképes város, bár a fejlődése csak egy bizonyos érdekkör számára hoz gazdasági hasznot. Néha viszont nagyon kihaltnak érzem, hiányolom pl.: a főiskolás diákok jelenlétét, akik sokszor színt visznek az ember életébe, a fiatalok már nem a dísz téren találkoznak szabadidejükben, hanem a plázákban. Kevés olyan program van a városban, ami megmozdítaná a városi lakosság egészét, valamint a környező falvak lakosságát. Egyedül a sportesemények nyújtanak kollektív szórakozási lehetőséget.

37  Valószínűleg fejlődő város, mivel a Vas Népe napilapban elég gyakran látható zalaegerszegi álláshirdetés.  Személyes nagyon jó emlék jut eszembe Zalaegerszegről, jó étterem, benne jó ebéd elfogyasztása édesapámmal, aki gyermekkoromban, nyári szünetekbe sokszor elvitt magával Zalaegerszegre munkája végzésekor.

38  Forgalom  Szürke, átutazó város  Szívsebészet  Stadion, mérkőzések  AQUAPARK, ZALAKERÁMIA, HEVESI SZÍNHÁZ  Sok zöld, kellemes, megnyugtató  Gébárti tó  Fejlődő kulturális központ  Főiskolások  Dísz tér  Álláshirdetés  Éttermek, ételspecialitások

39  Múltba révedés.  Szervezett befektetői járat!  Internet falva. Játékok: rendezd át a települést!  Elszármazottak. (Kapcsolatok. Jégcsarnok.)  Ovisoktól a nyugdíjasokig mindenkit bevonni!  Belvárosi szüret, buszokon kóstoltató.

40 Keress egy jó konzulenst! Keress egy jó konzulenst! Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Lovass Tibor 06/20-549-5200"

Hasonló előadás


Google Hirdetések