Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2011. Június 16..  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2011. Június 16..  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos."— Előadás másolata:

1 Budapest, 2011. Június 16.

2

3  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos növekedésnek felel meg

4

5  2 testület kivételével az ügyszám mindenütt növekedett.

6

7  Komárom-Esztergom („jelentősen javult az együttműködés a Fogyasztóvédelmi Hatósággal, valamint a tanácsadás és ügyfélszolgálat működésével a fogyasztók irányába is nyitottabb a Békéltető testület tevékenysége”)  Veszprém („a fogyasztói panaszok ugrásszerű növekedése az elmúlt évek sikeres munkájának a következménye”.)  Békés („testület ismertségének emelkedése, jelentős sajtótevékenység folytán”)

8 20092010 db% % Utazási szolgáltatással kapcsolatos 2914,95056,8 Építőipari szolgáltatással kapcsolatos 5819,75247 Közüzemi szolgáltatással kapcsolatos 4217,05427,3 Pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos 5609,488011,8 Termékszavatoss ággal kapcsolatos 275646,1351847,2 Egyéb 136922,9148719,9 Összesen 5978100,07456100,0

9  Legnagyobb arányban 2010-ben is a termékszavatossággal kapcsolatos ügyek fordultak el ő a legnagyobb számban, az összes ügy 47%-t tették ki.

10

11  2010-ben az egyéb szolgáltatásból volt a legtöbb. Ebbe a kategóriába tartoznak a mosás, tisztítás, fodrászat, szépségápolás, oktatás, temetkezés, valamint az egyéb más kategóriába nem sorolható ügyek.  Szintén jelentős számú ügyet tettek ki a posta és távközlési ügyek, amelybe tartoznak a mobiltelefon, rádió, TV és Internet tárgyú fogyasztói ügyek.  Főbb ügycsoportok voltak még a közüzemi szolgáltatással kapcsolatos és az építőipar ügyek.

12

13  2010-ben is sláger ügytípus volt a lábbelikkel kapcsolatos ügyek csoportja (1150 db.)  Kiemelkedő számú fogyasztói panaszt kezeltek a testületek a háztartási és kerti gépek, kézi szerszámgépek valamint a híradástechnika területén (TV, rádió, szórakoztató elektronika, telefon)

14 20092010 db érdemi döntéssel befejezett ügy % db érdemi döntéssel befejezett ügy % Ajánlással befejezett ügyek 181347,9219252,5 Egyezséggel befejezett ügyek 99626,3105725,3 Kötelezéssel befejezett ügyek 932,5942,3 Megalapozatlan kérelem 88223,383219,9 Összesen37841004175100

15  Az érdemi döntéssel befejezett ügyeknél 5%-al nőtt az ajánlások száma, változatlan arányú maradt a kötelezések és a egyezségek aránya.  Kötelezés 2010-ben is kevés született, ennek okaként a vállalkozók részéről tapasztalható bizalmatlanságot említik többen beszámolójukban.  Az érdemi döntéseken belül a megalapozatlan kérelmek aránya csökkent.

16

17 20092010 21943281

18  2010-ben az összes ügy 55 százaléka megszüntetéssel zárult,  A megszüntetések oka 20 százalékban megalapozatlan kérelem volt,  80 százalékuk pedig egyéb okból került megszüntetésre.

19  Együttműködés hiánya  Eljáráson kívüli megegyezés  Hatáskör hiánya  Hiánypótlás elmulasztása  Megszűnő vállalkozások

20

21  2010-ben is hasonló tendenciát mutatott a megszűntetéssel végződő ügyek száma és aránya, a legmagasabb arányú megszűntetés a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatok ügyek tekintetében volt.

22

23  Legnagyobb arányban 2010-ben a befektetési, banki és biztosítási tárgyú ügyek kerültek megszűntetésre.  A legkisebb arányú megszüntetés az utazásszervezéssel kapcsolatos ügyekben történt.

24

25  A legnagyobb arányban az élelmiszerek és italok körében került sor megszüntetésre. Szintén magas volt a megszűntetett ügyek aránya a számítástechnikai és irodai gépekkel kapcsolatos ügyekben.  A legalacsonyabb arányt a látszerészet és fényképészet kategóriában találjuk.

26  Monopol szolgáltatók együttműködés hiánya  Hamis, megtévesztő márkajelzések rossz minőség (cipők, műszaki cikkek)  Jótállási, szavatossági időn belüli meghibásodás lábbelik, műszaki cikkek, akciós mobiltelefonok  Fogyasztói csoportok hitel vagy szerencsejáték?

27  Építőipar kontármunka, köddé váló vállalkozások  Pénzügy, biztosítás hiányos tájékoztatás bonyolult szerződések kiszolgáltatott fogyasztók  Üzleten kívüli kereskedelem rámenős üzletkötők célcsoport: nyugdíjasok

28 I. Egyedül eljáró tag II. 3 tagú tanács III. Írásbeli ügyintézés

29

30

31  3 testület kivételével mindenhol folytattak a testületek egyszemélyes eljárást, a legtöbbet a budapesti testületnél (1170)

32

33  A leggyakoribb ügyintézési mód még mindig a 3 tagú tanács által történő elbírálás volt 2010- ben.

34

35  Írásbeli ügyintézés mindössze 7 megyében került alkalmazásra

36

37  A 7456 ügyből 6474 esetben (82%) az eljárásban érintett vállalkozás együttműködött a testülettel  Ez 8 százalékpontos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, amikor az ügyek 75 százalékában volt megállapítható az együttműködés.

38  Tolna megye: 95 százaléka együttműködött a vállalkozásoknak.  Hajdú-Bihar megye tekinthető a másik végletnek, ahol a vállalkozások 57 százaléka működött együtt.  Pest, Veszprém, Somogy, Hajdú-Bihar és Zala megyét kivéve mindenhol emelkedett az együttműködő vállalkozások aránya.

39

40  Megfelelő mértékű támogatás  Megfelelő személyi és tárgyi feltételek  Támogatás késői folyósítása


Letölteni ppt "Budapest, 2011. Június 16..  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések