Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIda Kisné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Budapest, 2011. Június 16.
3
2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma, ami 25 százalékos növekedésnek felel meg
5
2 testület kivételével az ügyszám mindenütt növekedett.
7
Komárom-Esztergom („jelentősen javult az együttműködés a Fogyasztóvédelmi Hatósággal, valamint a tanácsadás és ügyfélszolgálat működésével a fogyasztók irányába is nyitottabb a Békéltető testület tevékenysége”) Veszprém („a fogyasztói panaszok ugrásszerű növekedése az elmúlt évek sikeres munkájának a következménye”.) Békés („testület ismertségének emelkedése, jelentős sajtótevékenység folytán”)
8
20092010 db% % Utazási szolgáltatással kapcsolatos 2914,95056,8 Építőipari szolgáltatással kapcsolatos 5819,75247 Közüzemi szolgáltatással kapcsolatos 4217,05427,3 Pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos 5609,488011,8 Termékszavatoss ággal kapcsolatos 275646,1351847,2 Egyéb 136922,9148719,9 Összesen 5978100,07456100,0
9
Legnagyobb arányban 2010-ben is a termékszavatossággal kapcsolatos ügyek fordultak el ő a legnagyobb számban, az összes ügy 47%-t tették ki.
11
2010-ben az egyéb szolgáltatásból volt a legtöbb. Ebbe a kategóriába tartoznak a mosás, tisztítás, fodrászat, szépségápolás, oktatás, temetkezés, valamint az egyéb más kategóriába nem sorolható ügyek. Szintén jelentős számú ügyet tettek ki a posta és távközlési ügyek, amelybe tartoznak a mobiltelefon, rádió, TV és Internet tárgyú fogyasztói ügyek. Főbb ügycsoportok voltak még a közüzemi szolgáltatással kapcsolatos és az építőipar ügyek.
13
2010-ben is sláger ügytípus volt a lábbelikkel kapcsolatos ügyek csoportja (1150 db.) Kiemelkedő számú fogyasztói panaszt kezeltek a testületek a háztartási és kerti gépek, kézi szerszámgépek valamint a híradástechnika területén (TV, rádió, szórakoztató elektronika, telefon)
14
20092010 db érdemi döntéssel befejezett ügy % db érdemi döntéssel befejezett ügy % Ajánlással befejezett ügyek 181347,9219252,5 Egyezséggel befejezett ügyek 99626,3105725,3 Kötelezéssel befejezett ügyek 932,5942,3 Megalapozatlan kérelem 88223,383219,9 Összesen37841004175100
15
Az érdemi döntéssel befejezett ügyeknél 5%-al nőtt az ajánlások száma, változatlan arányú maradt a kötelezések és a egyezségek aránya. Kötelezés 2010-ben is kevés született, ennek okaként a vállalkozók részéről tapasztalható bizalmatlanságot említik többen beszámolójukban. Az érdemi döntéseken belül a megalapozatlan kérelmek aránya csökkent.
17
20092010 21943281
18
2010-ben az összes ügy 55 százaléka megszüntetéssel zárult, A megszüntetések oka 20 százalékban megalapozatlan kérelem volt, 80 százalékuk pedig egyéb okból került megszüntetésre.
19
Együttműködés hiánya Eljáráson kívüli megegyezés Hatáskör hiánya Hiánypótlás elmulasztása Megszűnő vállalkozások
21
2010-ben is hasonló tendenciát mutatott a megszűntetéssel végződő ügyek száma és aránya, a legmagasabb arányú megszűntetés a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatok ügyek tekintetében volt.
23
Legnagyobb arányban 2010-ben a befektetési, banki és biztosítási tárgyú ügyek kerültek megszűntetésre. A legkisebb arányú megszüntetés az utazásszervezéssel kapcsolatos ügyekben történt.
25
A legnagyobb arányban az élelmiszerek és italok körében került sor megszüntetésre. Szintén magas volt a megszűntetett ügyek aránya a számítástechnikai és irodai gépekkel kapcsolatos ügyekben. A legalacsonyabb arányt a látszerészet és fényképészet kategóriában találjuk.
26
Monopol szolgáltatók együttműködés hiánya Hamis, megtévesztő márkajelzések rossz minőség (cipők, műszaki cikkek) Jótállási, szavatossági időn belüli meghibásodás lábbelik, műszaki cikkek, akciós mobiltelefonok Fogyasztói csoportok hitel vagy szerencsejáték?
27
Építőipar kontármunka, köddé váló vállalkozások Pénzügy, biztosítás hiányos tájékoztatás bonyolult szerződések kiszolgáltatott fogyasztók Üzleten kívüli kereskedelem rámenős üzletkötők célcsoport: nyugdíjasok
28
I. Egyedül eljáró tag II. 3 tagú tanács III. Írásbeli ügyintézés
31
3 testület kivételével mindenhol folytattak a testületek egyszemélyes eljárást, a legtöbbet a budapesti testületnél (1170)
33
A leggyakoribb ügyintézési mód még mindig a 3 tagú tanács által történő elbírálás volt 2010- ben.
35
Írásbeli ügyintézés mindössze 7 megyében került alkalmazásra
37
A 7456 ügyből 6474 esetben (82%) az eljárásban érintett vállalkozás együttműködött a testülettel Ez 8 százalékpontos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, amikor az ügyek 75 százalékában volt megállapítható az együttműködés.
38
Tolna megye: 95 százaléka együttműködött a vállalkozásoknak. Hajdú-Bihar megye tekinthető a másik végletnek, ahol a vállalkozások 57 százaléka működött együtt. Pest, Veszprém, Somogy, Hajdú-Bihar és Zala megyét kivéve mindenhol emelkedett az együttműködő vállalkozások aránya.
40
Megfelelő mértékű támogatás Megfelelő személyi és tárgyi feltételek Támogatás késői folyósítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.