Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBoglárka Vörösné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Nagy forgalmat vonzó létesítmények Budapesten Trip Generating Objects in Budapest
2
Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers
vásárlói szokásfelmérés hatósági gyakorlat városszerkezet és forgalomkeltés retail centers consumer habits administrative questions city structure & trip generation
3
Retail centers over 5000 m2 in Budapest
4
Retail centers over 5000 m2 in Budapest
5
Kereskedelmi központok Budapesten 1996-2008
New Commercial Objects in Budapest 30 hipermarkets m2 52 building material & furniture stores m2 32 shopping centers m2 9 shopping and entertainment centers m2 Total net shop floorspace of District V ~ m2
6
Nyelvújítás building material & furniture stores
hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ
7
Nyelvújítás building material & furniture stores
hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ
8
Nyelvújítás building material & furniture stores
hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail warehousing áruház együttes retail park kereskedelmi park shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ
9
Nyelvújítás building material & furniture stores
hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ
10
Kereskedelmi létesítmények jellemzői
Kereskedelmi létesítmények jellemzői Típus: Profil: A: Brand: Jellemző megközelítés áruszállítás: ABC (Alapvető Beszerzési Cikkek) Főként élelmiszer 200 m2 CBA, Coop, Reál gyalog + tömegközlekedés áru: kistehergépjármű Diszkont 2.000 m2 Penny Market, Profi, Lidl, Aldi tömegközlekedés +személygépkocsi áru: könnyű/nehéz teherjármű Szupermarket Kaiser’s-Spar, Profi-Smatch, Plus személygépkocsi +tömegközlekedés Vásárcsarnok, piac Élelmiszer 5.000 m2 Fővám tér, Fény utca, Lehel tér, Fehérvári út áru: könnyű teherjármű Áruház Tartós fogyasztási cikkek is m2 Skála, Centrum, Sugár, Fontana, Úttörő, Párizsi Nagyáruház Hipermarket Auchan, Cora, Tesco, Interspar, (Metro, Interfruct) szinte kizárólag személygépkocsi áru: nyergesvontatók Szakáruház Csak tartós fogyasztási cikkek Ikea, Kika, Sconto, RS, Brico Strore, Obi, Praktiker, BauMax, Bauhaus, Elektroworld, Media Markt áru: nyergesvontatók + a vevők kisteherjárművei Bevásárlóközpont Szolgáltató funkciók is Eleven Center, Euro-park, Stop Shop, Budagyöngye, stb. áru: könnyű/nehéz teherj. Bevásárló- és szórakoztató-központ Szórakoztató funkciók is m2 West End, Mammut, Pólus, Lurdy-ház, Duna Plaza, MOM Park, Campona, Eurocenter személygépkocsi+tömegk. áru: minden tehergépjármű kategória ,
11
Vásárlói szokások Consumer habits
12
Váráslói szokások Consumer habits
13
Váráslói szokások Consumer habits
14
Váráslói szokások Consumer habits
15
Váráslói szokások Consumer habits
17
Forgalomkeltés JK = 2,0 fő/j MOF: mértékadó óraforgalom [j/h]
F: csúcsórai látogatószám [fő/h], F = 0,064·A (m2) + 970 E : modal-split [%], van metrókapcsolat E = 65% >2 járattal elérhető E = 70% <3 járattal elérhető E = 85% JK: jármű-kihasználtsági mutató [fő/jármű], JK = 2,0 fő/j
18
BVKSZ szabály Building permit Maximum: Internal zone 20.000 m2
Hillside zone m2 Transitional zone m2 Seeded zone m2 Suburb zone m2
19
Investors’ main parameters Befektetői szempontok
person within 30 minutes and person within 15 minutes vehicle/day in front of the area, growing motorization 8 million passanger/year in Ferihegy International Airport 604 million Euro household income within 30 minutes only 1 shopping center within 15 min. Befektetői szempontok lakosságszám 15 és 30 perces elérhetőségen belül meglévő átlagos napi forgalom az ingatlan előtt fő tömegközlekedési vonalak, átszállópontok átlagos napi forgalma háztartások összesített jövedelme a 30 perces körzeten belül vetélytársak, várható piaci részesedés
20
Zöldhatósági gyakorlat Environmental Authority Practise
bűvészkedés manipulation egyidejűségi tényező reduction of peak
21
Shopping Centers as City Centers
NEM alközponti fekvésűek: A m2-es bevásárlóközpontok városalközpont-képző szerepe Aréna Plaza Duna Plaza 12-nél már létezik 5-nél épül 4-nél tervezik 2 kerületben nincs is igazi alközpont (XVI. ker. – Örs v.) Alközponti funkciók: közlekedési csomópont bevásárló- és szórakoztató központ + piac főtér és sétálóutca polgármesteri hivatal szakorvosi rendelő kulturális intézmény fontos állami hivatal Hiányzó közvetlen tömegközlekedési kapcsolat: Alközpont (23): Közlekedési főközpont (6):
22
Zöldmezős beruházások Green field investments: Rozsdamezős beruházások
Üröm XVII. ker. Budaörs Rozsdamezős beruházások Brown field investments: Atheneum Nyomda Szt. István Nyomda Szikra Nyomda Állami Nyomda MOM Ganz VM Bőrgyár Hajógyár Dreher S1
23
Industrial Zones Iparterületek 4800 ha a város 9%-a 6 fő körzet
Duna-parti és metró menti területek +1100 ha (1990 óta)
24
Offices Bérirodák: 1.976.000 m2 kb. 200 ezer munkahely 83% 1990 óta
46 tervezett project 2010-ig
25
Secondary schools: 251 schools
Középiskolák: 251 intézmény ~ osztály ~ diák 30% Pest m.-i ~ állás Secondary schools: 251 schools ~4.000 classes ~ students 30% commuters ~8.000 teachers
26
Összefoglalás Summary
traffic database needed new authority order reactive urban policy közlekedési adatbank hatósági gyakorlat megelőző várospolitika
27
Thank you for your attention!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.