Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
A szállodák lehetőségei a MICE piacán 9. előadás
2
Mit jelent a MICE? MICE: Ülések (Meetings),
Incentív utak (Incentives), Kongresszusok (Congresses and Conventions) Kiállítások (Exhibitions) 9. előadás
3
Kiváltó lehetséges okok
A tudományos élet nemzetközisége Határtudományok kifejlődése Kommunikációs igény Kíváncsiság mások eredményei iránt 9. előadás
4
MICE-hez kapcsolódó nemzetközi szervezetek A statisztikai számbavétel különbözőségei
UIA (Union of International Associations, Minimum 300 résztvevő kell, hogy nemzetközi rendezvényről beszéljünk (e szervezet szerint) Minimum 40 %-os külföldi részarány Minimum 5 db résztvevő nemzetiség Minimum 3 napig tartson ICCA (International Convention & Congress Associations, Minimum 50 résztvevő Üléseik rendszeresek legyenek Minimum 3 országban felváltva kell a rendezvényeket megszervezni. 9. előadás
5
Nemzetközi konferenciák témája, 2002, 2005, 2006 összehasonlítva az ICCA nemzetközi adataival
MKI ICCA MT Rt. MT zRt. orvostudomány 26 % 31 % 29 % 23 % egyéb tudományok 25 % 24 % 18 % kereskedelem, gazdálkodás 22 % 20 % 21 % számítástechnika 5 % 9 % 11 % Közlekedés, turizmus 3 % 2 % 2-2 % 4-2 % egyéb 6 % 16 % 12 % Forrás: MKI, MT Rt., MT zRt. 9. előadás
6
Legnépszerűbb témák 2007 9. előadás
7
Történeti visszatekintés
1815. „táncoló” Bécsi kongresszus 1896. Millenáriumi rendezvények 1902. Szállodások Nemzetközi Egyesülete (kongresszus) 1906. Márciusi vásár (a mai BNV elődje) 1909. Nemzetközi Orvos Kongresszus (5200 fő) 1938. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus 1955. (3 nemzetközi konferencia) 1960. (8 nemzetközi konferencia) 1971. Vadászati Világkiállítás 1975. (76 nemzetközi konferencia) 1985. (93 nemzetközi konferencia) 1996. (212 nemzetközi konferencia) 2006. (431 nemzetközi konferencia) 2008. (531 nemzetközi konferencia) 9. előadás
8
A konferenciaturizmus jellegzetességei
Fajlagos költés! 200 $ ~175 € magas a résztvevők költési szintje hosszú és szezonális ingadozástól mentes a tartózkodási idő nemzetköziség iránti igény – biztosított a keresleti oldal a helykiválasztás bizalmi alapon történik nagy az ágazat szakképzett és szolgáltató jellegű foglalkoztatási igénye 9. előadás
9
A desztináció kiválasztását befolyásoló legfontosabb tényezők Forrás: The 2000 Meetings Market Study. Meeting & Convention Corporate Incentív Szállodai és konferencia létesítmények 72 % 68 % A desztináció komplexitása 69 % A desztináció biztonsága 66 % 75 % Megközelíthetőség 60 % Utazási távolság a résztvevőknek 53 % 56 % Közlekedési költségek 50 % 65 % Nem szennyezett környezet 44 % Időjárás 40 % Rekreációs szolgáltatások megléte 30 % Városnézés és programlehetőségek 25 % 58 % Népszerűség, sikk 21 % 9. előadás
10
Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – turisztikai oldalról
Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – turisztikai oldalról? Forrás: The 2000 Meetings Market Study. Meeting & Convention Kongresszusi infrastruktúra Szabadidős turisztikai vonzerők Nagyvárosok Jó megközelíthetőség Biztonság Vendégszeretet Jó hírnév 9. előadás
11
Konferencia szálloda Előnyök Hátrányok középnagyság kényelem
szolgáltatás-orientált kedvező ár kiváló catering Hátrányok technika hiányos alacsony termek magas catering ár friss levegő hiányzik 9. előadás
12
Az ülésezési helyszín kritériumai
Mit ellenőriz a megrendelő? a legnagyobb termek kapacitása szekciótermek száma beépített és bérelt technika transzfer költség és idő F&B (étkezési lehetőség) 9. előadás
13
A jó konferenciahelyszín titka
Ár/érték arány nagy a választási lehetőség Személyes törődés a konferencia-delegátus nem (szabadidős) turista Szakmaiság a vendég sokat utazik Biztonság Technika: ülésekre alkalmas terem, megfelelő temperálás, nemzetközi kommunikációs infrastruktúra, kezelő személyzettel együtt rendelkezésre álló gépek (írásvetítő, projektor, fénymásoló, hangrögzítés, stb.), sötétítés, fények 9. előadás
14
Helyszínek Budapesti Kongresszusi Központ (2 600 fő) Inter-Continental
Hilton(ok) Sofitel (volt Hyatt Regency) Thermal Hotel Margitsziget Thermal Hotel Helia ……………a jövő ? Konferenciaközpont a Milleneumi városközpontban ( között foglalások voltak/vannak!) 9. előadás
15
Szervezés, lebonyolítás feltételei
rendezvényiroda titkársági szoba előadók szobája fordítók, leírók szobája öltözők sajtószoba diaszoba regisztrációs terület büfé orvosi ügyelet 9. előadás
16
Rendezvény helyszín Gyors étkezés, taxi-hívás
Elkülönített regisztrációs pult, irányító jelzések Nagy tömegek mozgatása egy időben Technikai szolgáltatások (éjszaka is) Elektromos csatlakozók és kulcsok telefonközpont is legyen beavatva Szünetekben (hamutartó, víz, szemét) Mosdók ellenőrzése szünet után Konferencia-menedzser !!! (Nem Bankett-menedzser!) 9. előadás
17
Konferencia gasztronómia
Időpontok pontos betartása Prioritás más vendégekkel szemben Elkülönített étkezések Quick lunch rendszer Helyi étel- és ital specialitások Kreativitás 9. előadás
18
Konferencia ételek Falatok Ne csöpögjön, ne guruljon!
Kés nélkül is gyorsan fogyasztható! A tálalás művészete Egyediség Nemzeti jelleg 9. előadás
19
Konferencia szegmens Convention & Congress
általában nemzetközi, egy bizonyos témához kapcsolódó kongresszus vendégei, pl.: 2002. szeptember; Annual Meeting of the European Association for Study of Diabetes 2003. radiológus konferencia – ESGAR 2004. június – Sebészeti konferencia 9. előadás
20
Konferencia szegmens Company Meetings Corporate
helyi cégek szerződése a szállodával, szezontól független garantált szobaár, fő Company Meeting Non Corporate rendezvények, melyek szervezőivel a szállodának nincs szerződése Incentives Executive, cégek alkalmazottai számára emlékezetes élményt nyújtani 9. előadás
21
Nemzetközi konferenciák száma Magyarországon Forrás: MT Zrt
A szervezett (2005) (2006) (2007) konferenciák száma: vásárok, kiállítások száma: A konferenciákon és vásárokon részvevő nemzetek száma átlagosan ,6 A konferenciák átlagos időtartama (nap) , , ,3 9. előadás
22
A Magyarországra érkező külföldi látogatók kiadásai utazási célok szerint, 2009
9. előadás
23
A vendégforgalom megoszlása utazási célok szerint szállodakategóriánként, 2009
9. előadás
24
KSH 2007 9. előadás
25
A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának megoszlása motivációk szerint, 2009
9. előadás
26
Magyar Turizmus Zrt. 2007 9. előadás
27
Magyar Turizmus Zrt. 2008 9. előadás
28
9. előadás
29
Konferenciák és vásárok területi megoszlása, MT Zrt. 2008
9. előadás
30
Résztvevők nemzetisége, MT Zrt. 2007
9. előadás
31
Konferenciák helyszín szerinti eloszlása MT Zrt. 2007
9. előadás
32
2008 9. előadás
33
A MICE és a szezonalitás !?!
9. előadás
34
Tapasztalatok Pozitív tendenciák Negatív tendenciák
Egyre több Corporate megkeresés Egyediség felértékelődése Negatív tendenciák Külföldiek közvetlen üzletkeresése Megnyert üzletek más kézbe adása 9. előadás
35
Köszönöm megtisztelő figyelmüket, viszontlátásra! 9. előadás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.