Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr."— Előadás másolata:

1 A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr. Kovács Miklós

2 2 A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Tömeges, nyitott online kurzusok (MOOC) Miért tömeges? Miért nyitott?

3 3Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. E-learning és MOOC: közös és eltérő jellemzők JellemzőE-learningMOOC    X        X A közös jellemzőkben is vannak különbségek. Online módon elérhető keretrendszer A hallgatói munka tutori támogatása A hallgatók egymás közti online kommunikációja Önálló tanuláshoz készült tananyagok Online vizsgák Hivatalosan elismert végzettség

4 4Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Különbségek a keretrendszerekben Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? A gyakran használt funkciók könnyen elérhetők Letisztult, látványos felület.

5 5Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? A kurzus struktúrája jól áttekinthető Nem kell gördíteni a képernyőtartalmat Különbségek a keretrendszerekben

6 6Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Miért fejlesztett a Coursera és az edX saját keretrendszert? Fontos szempont a keretrendszer könnyű használhatósága, a tananyagok struktúrájának jó áttekinthetősége. Különbségek a keretrendszerekben

7 7Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Online tutori segítség Az edX-en és a Coursera-n jól működik a fórum, a hallgatók egymásnak segítenek. Saját tapasztalat: a hallgatók először egymástól kérnek segítséget. Az oktató szerepe a fórumon.

8 8Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Különbségek a tananyagokban JellemzőE-learningMOOC Tananyagtartalomszöveg, képvideó Követelményekpontosan tisztázottak hiányoznak, vagy túl általánosak Tanulás-módszertani tanácsok megjelennek a tananyagban hiányoznak Önellenőrzésa leckék végéna hetek végén

9 9Dr. Kovács Miklós A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. Jó gyakorlatok a nyitott online kurzusokban • Figyelemfelkeltő videó, vagy szöveg a tárgy leírásában • Részletes magyarázat a tananyaghoz • Kérdések a tananyagban • Hallgatótársak értékelése (peer assessment)

10 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Munkaerő-piaci igényeken alapuló szaknyelvi képzés, és a Széchenyi István Egyetem idegen nyelvi oktatásának komplex fejlesztése. TÁMOP-4.1.2.D-12/1/KONV-2012-0007 kovacsm@sze.hu


Letölteni ppt "A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században 2014. május 29-30. MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések