Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?"— Előadás másolata:

1 Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013

2 Bemutatkozás

3 Korábbi projektek

4 A Gameloftról - 1999 óta a mobil platform vezető játékfejlesztő cége
óta Magyarországon - világszerte mintegy 5000 alkalmazott - több, mint letöltés naponta

5 Néhány F2P Gameloft játék

6

7 Mi az a Free to play (F2P)? Ingyenesen letölthető, játszható, bizonyos tartalmak pénzért elérhetőek. Alapjaiban változtatta meg a videojáték ipart - Lehetőség kisebb fejlesztőknek is - Óriási közönség - 'A jó játékok forradalma'

8 Milyen a jó játék? - Hozzáférhetőség (Accessibility)
- Jó irányítás (Control) - Megfelelő nehézség (Learning Curve) - Pozitív Visszajelzés & Jutalmazás (Feedback) - Áttekinthető User Interface (UI) - Egységes audiovizuális stílus (Style)

9 Hogy működik a F2P? Fizikai vs. Digitális
– digitális másolat előállítási költsége gyakorlatilag zéró Nem anyagi dolgokért, hanem érzelmekért fizetünk.

10 5%-os szabály Átlagosan a játékosok 5%-a költ pénzt a freemium játékokban

11 A fizető játékosok - Whale % - Dolphin % - Minnow %

12 Mi hoz pénzt? - IAP (In App Purchase) / mikrotranzakció - Ezen kívül:
- reklám (banner, interstitial, video) - offer wall - termékelhelyezés - kísérő termékek (merchandise)

13 Freemium Design

14 Core Loop

15

16

17

18

19 Monetizáció

20 A játékosok motivációi
Richard Bartle

21 Mit adjunk el? - CCCC - Content = Tartalom
- Convenience = Kényelmi szolgáltatás - Competitive advantage = Versenyelőny - Customization = Testreszabás

22 Content/DLC - Tartalom
- új pályák - új kasztok - új küldetések

23 Convenience - Kényelmi szolgáltatás
- várakozás átugrása - grind kiváltása - power leveling

24 Competitive advantage - Verseny-előny
- előny a játékkal vagy játékostársakkal szemben - egyensúly fenntartása - 'pay-to-win' kerülendő

25 Customization - Testreszabás
- önkifejezés - premium tárgyak: státusszimbólumok Az egyik legnagyobb bevételi forrás

26 Virtuális valuták Korlátozott erőforrás
- Hard currency – IAP, a játékban ritka - Soft currency – grind, a játékban gyakori

27 Analitika - 'Örök béta' - KPI – Key Performance Indicator
- Revenue – bevétel - Aktív felhasználók (DAU, MAU) - Retention - Conversion

28 Felhasznált irodalom Marsden/ /195334/Designin g_An_Awesome_Videogame.php

29 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: jozsef.borsics@gameloft.com
Gameloft LIVE: yojika

30 Nyitott pozíciók Project manager Lead programmer
C++ programmer Flash developer Freemium game designer Level designer Game economy designer Art director Lead artist 2D artist 3D artist


Letölteni ppt "Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések