Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNikolett Gulyásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013
2
Bemutatkozás
3
Korábbi projektek
4
A Gameloftról - 1999 óta a mobil platform vezető játékfejlesztő cége
óta Magyarországon - világszerte mintegy 5000 alkalmazott - több, mint letöltés naponta
5
Néhány F2P Gameloft játék
7
Mi az a Free to play (F2P)? Ingyenesen letölthető, játszható, bizonyos tartalmak pénzért elérhetőek. Alapjaiban változtatta meg a videojáték ipart - Lehetőség kisebb fejlesztőknek is - Óriási közönség - 'A jó játékok forradalma'
8
Milyen a jó játék? - Hozzáférhetőség (Accessibility)
- Jó irányítás (Control) - Megfelelő nehézség (Learning Curve) - Pozitív Visszajelzés & Jutalmazás (Feedback) - Áttekinthető User Interface (UI) - Egységes audiovizuális stílus (Style)
9
Hogy működik a F2P? Fizikai vs. Digitális
– digitális másolat előállítási költsége gyakorlatilag zéró Nem anyagi dolgokért, hanem érzelmekért fizetünk.
10
5%-os szabály Átlagosan a játékosok 5%-a költ pénzt a freemium játékokban
11
A fizető játékosok - Whale % - Dolphin % - Minnow %
12
Mi hoz pénzt? - IAP (In App Purchase) / mikrotranzakció - Ezen kívül:
- reklám (banner, interstitial, video) - offer wall - termékelhelyezés - kísérő termékek (merchandise)
13
Freemium Design
14
Core Loop
19
Monetizáció
20
A játékosok motivációi
Richard Bartle
21
Mit adjunk el? - CCCC - Content = Tartalom
- Convenience = Kényelmi szolgáltatás - Competitive advantage = Versenyelőny - Customization = Testreszabás
22
Content/DLC - Tartalom
- új pályák - új kasztok - új küldetések
23
Convenience - Kényelmi szolgáltatás
- várakozás átugrása - grind kiváltása - power leveling
24
Competitive advantage - Verseny-előny
- előny a játékkal vagy játékostársakkal szemben - egyensúly fenntartása - 'pay-to-win' kerülendő
25
Customization - Testreszabás
- önkifejezés - premium tárgyak: státusszimbólumok Az egyik legnagyobb bevételi forrás
26
Virtuális valuták Korlátozott erőforrás
- Hard currency – IAP, a játékban ritka - Soft currency – grind, a játékban gyakori
27
Analitika - 'Örök béta' - KPI – Key Performance Indicator
- Revenue – bevétel - Aktív felhasználók (DAU, MAU) - Retention - Conversion
28
Felhasznált irodalom Marsden/ /195334/Designin g_An_Awesome_Videogame.php
29
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: jozsef.borsics@gameloft.com
Gameloft LIVE: yojika
30
Nyitott pozíciók Project manager Lead programmer
C++ programmer Flash developer Freemium game designer Level designer Game economy designer Art director Lead artist 2D artist 3D artist
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.