Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZoltán Fábián Megváltozta több, mint 10 éve
1
Biztosítók
2
Bevezetés Biztonság A biztosítások célja, hogy előre nem látható, esetleg- vagy biztosan bekövetkező, anyagi következményekkel is járó eseményre valamennyire előre felkészülhessünk.
3
Biztosítási helyzetek A jelentős anyagi kárral járó, de viszonylag ritkábban bekövetkező esemény, mint például egy baleset, lopás, autóban-, lakásban bekövetkező kár. Vagy pedig egy olyan esemény, amely azért időről-időre (nagy valószínűséggel) előfordul az életünkben. Például születés, házasságkötés, nyugdíjba vonulás.
4
A biztosítás fogalma A biztosítással általában valamilyen jövőbeni váratlan esemény anyagi következményeit akarjuk enyhíteni, csökkenteni.
5
Kategóriák Fő kategóriák Életbiztosítások Nem életbiztosítások Kiválasztás szempontjai a biztosító milyen szolgáltatást nyújt az esemény bekövetkeztével, a biztosítási díjat milyen gyakran kell befizetnünk, mennyi ideig kell a biztosítási díjat fizetnünk, milyen kockázatra és mekkora nagyságú összegre szeretnénk fedezetet teremteni, van-e beleszólásunk abba, hogy a biztosító mibe fektetesse be befizetéseinket.
6
Nem életbiztosítás A biztosítási esemény egy tárgyhoz kötődik. Sok típusa létezik, a leggyakoribb három kategória: Ingatlanbiztosítást Autóbiztosítást Utasbiztosítást
7
Utasbiztosítás Célja, hogy baj esetén: anyagi fedezetet nyújtson a sürgős beteg- és baleseti ellátások költségeire, a világ bármely pontján bármikor segítségnyújtási szolgálatot biztosítson, mérsékelje az útipoggyászokban / csomagokban keletkezett károkat.
8
Utasbiztosítás Az utasbiztosítás előnyei: a hozzátartozó értesítése, hozzátartozó kiutazásának megszervezése, gyermek hazajuttatása, az idő előtti hazautazással járó költségek megtérítése, a beteg (esetleg holttest) hazaszállítása miatt felmerült költségek kifizetése, a biztosító kártérítést fizet baleseti rokkantság és csonttörés esetén is.
9
Utasbiztosítás Pluszszolgáltatások: Ügyvédi költségek térítése Óvadékelőleg
10
Biztosítás megkötése A biztosítási szaktanácsadó olyan szakember, aki díjfizetés ellenében ügyfelének megkeresi a legmegfelelőbb biztosítás konstrukciókat, és megvizsgálja, hogy mire éri meg biztosítást kötni. A biztosítási alkusz (vagy bróker) olyan szakember, aki a vele szerződést kötő biztosító(k) ajánlatából választja ki az őt megbízó ügyfél számára legkedvezőbb ajánlatot, megvitatja vele a döntést, és meg is köti a szerződést a biztosítóval. A biztosítási alkusz szolgáltatásáért a biztosítótól kapja a pénzt.
11
Biztosítás megkötése A biztosítási ügynök egy adott biztosítót képvisel, esetleges hanyagságáért a biztosítót terheli a felelősség. Az ügynök azonban nem hasonlíthatja össze különböző biztosítók ajánlatait, és szaktanácsot sem adhat. Biztosító fiókjában
12
Garancia Az állam három intézményen keresztül is védi a biztosítottak érdekét: a PSZÁF Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet Gazdasági Versenyhivatal intézményein keresztül.
13
Jótanács Nyaralás idejére banki trezor Az otthon időszakos felügyelete Assistance-szolgáltatások igénybevétele nyaralás (távoli országok) esetén
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.